Logo van Gemeente Tholen
Logo van Gemeente Tholen

Senior Jurist Omgevingsrecht

Hof van Tholen 2, 4691 DZ Tholen, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

18 - 22

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 18 - 22
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Tholen zoekt een ervaren jurist omgevingsrecht voor een resultaatgerichte opdracht. De opdrachtnemer levert zelfstandig juridische producten en adviezen op het gebied van omgevingsrecht.

De werkzaamheden omvatten onder meer:

  • Het opstellen van juridische adviezen en documenten in het kader van OPA's en BOPA's.

  • Het zelfstandig behandelen van bezwaar- en beroepsprocedures, inclusief het opstellen van verweerschriften en het vertegenwoordigen van de gemeente bij de bezwarencommissie, rechtbank en Raad van State.

  • Het opleveren van juridische analyses en adviezen voor complexe dossiers, waarbij de opdrachtnemer zelf bepaalt hoe deze resultaten worden bereikt.

De opdrachtnemer voert de opdracht uit op basis van eigen kennis, ervaring en planning, met gebruik van eigen middelen waar mogelijk. Afstemming vindt plaats op vooraf overeengekomen momenten om voortgang en resultaten te bespreken.

Eisen

  • HBO+/WO-niveau, met aantoonbare expertise in omgevingsrecht.
  • Minimaal 10 jaar relevante ervaring bij gemeentelijke organisaties.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en vermogen om complexe juridische vraagstukken zelfstandig te analyseren en op te lossen.
  • Beschikt over eigen werkmethoden en kan zelfstandig prioriteiten stellen.
  • Ervaring met het administreren van documenten in een digitaal systeem, waaronder het zaaksysteem (toegang wordt verstrekt voor de duur van de opdracht).
  • Bij het gunnen van de opdracht moet er een geldige VOG overlegd kunnen worden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties. Dit moet blijken uit het CV.
  • Minimaal 10 jaar relevante ervaring bij gemeentelijke organisaties. Dit moet blijken uit het CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Ervaring met het administreren van documenten in een digitaal systeem, waaronder het zaaksysteem (toegang wordt verstrekt voor de duur van de opdracht). Dit moet blijken uit het CV.

Competenties

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en vermogen om complexe juridische vraagstukken zelfstandig te analyseren en op te lossen. Dit wordt beoordeeld in een persoonlijk gesprek.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Tholen
Business unit: Sector Ruimte
Afdeling: ROVH
Werklocatie: Gemeentehuis

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja

VOG
Bij het gunnen van de opdracht moet er een geldige VOG overlegd kunnen worden. De medewerker moet worden gescreend op de volgende criteria: 11,12.

Toelichting op uur per week
18 tot 22 uur per week. Overleggen en afstemming vinden plaats op kantoor; daarnaast kan uitvoering van werkzaamheden ook op eigen locatie plaatsvinden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr