Medewerker Verhaal & Terugvordering | Sociaal Juridische Dienstverlening

Gauke Boelensstraat 2, 9203 RM Drachten, Nederland

Sluit over 5 dagen
€ 104,00 24 - 36 Friesland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

8 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Als Medewerker Sociaal Juridische Dienstverlening, met een focus op Verhaal & Terugvordering, voer je operationele taken uit met betrekking tot verhaal en terugvordering binnen het sociaal domein. Je hebt een verantwoordelijkheid voor het innen van geld volgens de geldende voorschriften.

Je biedt advies en ondersteuning bij het ontwikkelen van verbetervoorstellen voor het primaire proces van verhaal en terugvordering. Hierbij draag je bij aan de efficiëntie en effectiviteit van deze processen.

Een belangrijk aspect van jouw rol is het bewaken van de naleving van procedures en voorschriften. Hierbij pas je de bedoeling van wet- en regelgeving, richtlijnen, gemeentelijk beleid, procedures en jurisprudentie toe. Tevens speel je een actieve rol in het identificeren van verbetermogelijkheden in het beleid en draag je voorstellen aan om deze te implementeren.

Verantwoordelijkheden
Je onderhoudt directe contacten met cliënten en werkt nauw samen met en adviseert externe partijen zoals rechtbanken, cliëntondersteuners, advocaten, notarissen (bijvoorbeeld in krediethypotheekzaken), bewindvoerders, deurwaarders, schuldhulpverleners, schuldeisers en kredietbanken. Het creëren en onderhouden van deze relaties is van essentieel belang voor het bereiken van positieve uitkomsten voor de betrokken cliënten. In bepaalde situaties vertegenwoordig je de gemeente ook in juridische procedures.

Jouw specialisatie stelt je in staat om als gesprekspartner op te treden en complexe dossiers aan te pakken. Hierbij ben je bedreven in het oplossen van geschillen en het afwegen van belangen, wat bijdraagt aan duurzame oplossingen.

Je bevordert de vakinhoudelijke deskundigheid binnen het team door actief casuïstiek te bespreken en de behoefte aan vakinhoudelijke ondersteuning en scholing te signaleren. Je fungeert als vraagbaak en biedt advies aan collega's op zowel verzoek als op eigen initiatief, wat de groei en ontwikkeling van het team bevordert.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 5 maanden vanaf 1 mei 2025 tot en met 30 september 2025 voor 24 - 36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.

  • U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.

  • Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau

  • Meer jaren aantoonbare en recente ervaring in een vergelijkbare functie, zoals medewerker verhaal & terugvordering.

  • Actuele kennis van relevante wetgeving en gemeentelijk beleid binnen het sociaal juridisch domein.

Wensen

  • Bekend met gemeentelijke procedures en werkwijzen op het gebied van verhaal en terugvordering (34%)

  • Ervaring met beleidsontwikkeling en procesverbeteringen in het sociaal domein (33%)

  • Ervaring met het vertegenwoordigen van de organisatie in juridische procedures (33%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur