Beleidsontwikkelaar & -uitvoerder duurzame energie

Gauke Boelensstraat 2, 9203 RM Drachten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 28 - 36 Friesland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

1 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Als Beleidsontwikkelaar en- uitvoerder duurzame energie ben je verantwoordelijk voor het opstellen van beleid en organiseren van projecten richting duurzame energie. Dit doe je voor Smallingerland en ook gemeente-overstijgend in de provinciale samenwerking, aan de Friese energietafel. Jouw exacte positie en de verdeling van taken bepalen we gezamenlijk mét jou. Je neemt gedurende een jaar de taken over van een collega.

Verantwoordelijkheden
Je adviseert, ondersteunt en initieert bij het realiseren van doelstellingen op het gebied van energiebesparing, energie-opwek en de warmtetransitie. Je houdt je bezig met het energienetwerk, tegen gaan van netcongestie, nieuwe technieken voor duurzame warmte en lokale energie initiatieven. Dit kan
variëren van het uitdenken, organiseren en faciliteren van grootschalige woning verduurzaming vanuit het nationaal isolatie programma tot het uitvoeren van onderzoek om een industrieterrein te voorzien van energie.

Ontwikkelingen in jouw vakgebied heb je scherp, deel je met de organisatie en vertaal je naar beleid, acties en projecten. Je hebt lef en signaleert en anticipeert op nieuwe kansen die bijdragen aan onze doelstellingen. In nauwe samenwerking met partijen geef je invulling aan lokale energie initiatieven.

Binnen Friesland werken de gemeenten, Liander, maatschappelijke organisaties en de provincie intensief samen aan de energietransitie binnen de Friese Energietafel. Afhankelijk van je kennis en interesse neem je deel aan werkgroepen en bereid je bestuurlijke overleggen voor. Het tijdig en doorlopend aanhaken van alle betrokkenen en heldere communicatie over voortgang van duurzaamheid initiatieven doe jij van nature.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 12 maanden vanaf 01-04-2025 tot en met 31-03-2026 voor 28 - 36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.

  2. U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.

  3. Minimaal HBO diploma richting energie, milieu en/of ruimtelijke ordening

  4. Relevante werkervaring bij een gemeente, provincie of netbeheerder

  5. Aantoonbare ervaring met opstellen van beleid en afstemming met bestuurders

  6. Het uurtarief is maximaal € 115,00.

Gunningscriteria / wensen

  1. Bekend met werken in projecten en/of verkenning en planstudie
    34 %

  2. Bekend met het vakgebied rondom energie opwek/infrastructuur
    33 %

  3. Ervaring met advisering van bedrijven m.b.t. verduurzaming van processen
    33 %

Competenties

  • Samenwerken

  • Resultaatgerichtheid

  • Beleidsvormend

  • Projectleiding

Aanvullende informatie

  • Vragen betreffende deze aanvraag kunnen uitsluitend in de applicatie van Inhuur WerkenInFriesland worden voorgelegd. Alle Leveranciers worden vervolgens door middel van de nota van inlichtingen, 1 a 2 dagen na sluiting van de vragenperiode, in de applicatie op de hoogte gesteld van de antwoorden op deze vragen.

  • De algemene voorwaarden van inschrijver zijn uitdrukkelijk niet van toepassing. Uitsluitend de algemene voorwaarden van de gemeente Smallingerland, die u kunt inlezen en downloaden onder de deze link, zullen van toepassing zijn.

  • Het uurtarief betreft een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en overige kosten, zoals een thuiswerkvergoeding. Dergelijke kosten mogen niet separaat worden gedeclareerd. Kosten voor werk-werkvervoer zijn hierop een uitzondering en kunnen wel separaat worden gedeclareerd tegen € 0,31 per kilometer.

  • Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS Dienstenprijzen, categorie 78: arbeidsbemiddeling en personeel, uitgaande van het meest recente kwartaalcijfer van het lopende kalenderjaar. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren. 

  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 4 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.