Adviseur VIC

Gauke Boelensstraat 2, 9203 RM Drachten, Nederland

Sluit over 5 dagen
€ 99,00 32 - 36 Friesland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

11 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht

Binnen onze gemeentelijke organisatie kunnen wij jouw kennis en ervaring op gebied van interne controle & procesverbetering goed gebruiken. Wil jij jouw stempel drukken op de rechtmatigheid en meebouwen aan het in control brengen en houden van onze
gemeente?

Wij zoeken een adviseur verbijzonderde interne control (VIC) die als onafhankelijke kritische adviseur meedenkt, grenzen stelt en tegenwicht biedt. Jij overziet het geheel van interne en externe processen en ben in staat deze te verbinden. Je hebt een rol waarin je toeziet op, en aanspreekpunt bent voor, de adviseurs IC.

Naast het uitvoeren van de VIC wordt een actieve rol verwacht in het verder professionaliseren van het team Concern Control.

Verantwoordelijkheden

  • Adviseren en begeleiden in de inrichting van de Interne Controle in de eerste en tweede lijn.

  • Uitvoeren van de VIC in de derde lijn (LoD, Lines of Defence).

  • Meewerken aan vastleggen, actualiseren en verbeteren van de processen.

  • Opstellen en uitvoeren van risicoanalyses, actualiseren van het normen en toetsingskader, de werkprogramma’s en dossiervorming.

  • Audits uitvoeren en vastleggen.

  • Bijdragen aan totstandkoming van de rechtmatigheidsverantwoording.

  • Ondersteunen en coördineren van de interimcontrole.

  • Gesprekspartner voor Concerncontroller, Controllers en (externe) Accountant.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 13 maanden vanaf 01-05-2025 tot en met 31-05-2026 voor 32 - 36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.

  • U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.

  • Minimaal een afgeronde WO (Master) opleiding richting bedrijfskunde of accountancy

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de accountancy of interne controle

  • Aantoonbare en recente werkervaring met interne controle binnen een gemeente en aantoonbaar Inhoudelijke kennis van het BBV, onderzoeken en audits

Wensen

  • Recente werkervaring met het opzetten van controle werkzaamheden bij een gemeentelijke organisatie (50%)

  • Specifieke kennis van rechtmatigheidsverantwoording, sociaal domein, sociale zaken en spend (50%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur