Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Senior salarisadministrateur - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

30 nov 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw functie

We hebben verschillende procesteams en jij zal als Senior Medewerker HR Beheer primair voor team doorstroom werkzaam zijn waar geen dag hetzelfde is.

Dit ga je doen als Senior Medewerker HR Beheer:

Je coördineert de inhoudelijke operationele werkzaamheden binnen een of meer processen van een groep medior medewerkers t.b.v. af te handelen vragen, aanvragen, producten en diensten en treedt hierbij op in zowel de 1e als 2e lijn;

  • Je coacht en begeleidt medewerkers;
  • Je stimuleert actief continue verbetering van de werkprocessen, informatievoorziening, producten en diensten;
  • Je fungeert als vraagbaak binnen het team en behandelt complexe vragen/producten van medewerkers en managers;
  • Je vertegenwoordigt HR- beheer in werk- en of projectgroepen (in- en extern).

Het werkterrein van een senior medewerker HR beheer is divers. Het ene moment ben je bezig met complexe vraagstukken en advies geven en het andere moment draag je bij aan een goede inrichting van het werkproces, kwaliteit en besluitvorming.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt een afgeronde PDL-opleiding en VPS-opleiding.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring op het (payroll) vakgebied opgedaan in de afgelopen 7 jaar.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van coaching opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met het verwerken van personeels- en salarismutaties opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring bij een gemeente met minimaal 300.000 inwoners.
  • Je hebt werkervaring met implementaties van salarissystemen.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen, documenteren en implementeren van werkprocessen, inclusief het creëren van organisatorisch draagvlak hiervoor. Deze werkervaring is opgedaan in ten minste één project.
  • Je hebt werkervaring met het systeem ADP.
  • Je hebt ervaring met het maken van draaitabellen in Excel.

Competenties

  • Goede adviesvaardigheden
  • Stressbestendig
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Flexibel
  • Schakelen op verschillende niveaus
  • Draagvlak creëren
  • Doorpakker
  • Goede salaris technische kennis

Organisatie en team

De afdeling

De afdeling HR-Beheer ontwikkelt zich tot een afdeling die efficiënte en hoogwaardige salaris- en personeelsdiensten (administratie en registratie) biedt. De afdeling bestaat uit verschillende procesteams; Instroom, Doorstroom, Uitstroom, Kwaliteit/Controle/organisatiebeheer, Specials, VOG & Stage, SW en informatievoorziening.

HR beheer is in verandering. We doen de personeels- en salarisadministratie voor alle ambtenaren en SW medewerkers van de gemeente Rotterdam en alle HR-informatievoorziening. Door digitalisering, automatisering en procesgericht werken doen we ons werk steeds sneller en beter. Vrijkomende capaciteit gebruiken we om extra dienstverlening te verkennen door middel van experimenten. Geslaagde experimenten borgen we in onze dienstverlening. We zijn geen op zichzelf staande eenheid, maar zijn onderdeel van 1 integraal opererend HR. Met onze medewerkers creëren we een cultuur van verantwoordelijkheid.

Voor de afdeling zijn drie speerpunten benoemd:

  • Voortbouwen op de ingezette beweging naar een procesgerichte afdeling met een cultuur van verantwoordelijkheid;
  • Vereenvoudigen/optimaliseren werkprocessen (verdere digitalisering);
  • Betrekken van medewerkers en de lijn bij verdere innovatie en vernieuwing werkwijze

Onze organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 665.000 Rotterdammers. Bij zo'n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken. Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.

Jouw werkgebied voor deze vacature is het onderdeel Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). De BCO noemen we ook wel de spil van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van dit cluster zorgen ervoor dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. De BCO verzorgt ook de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen inkoop, communicatie, ICT, facilitaire zaken, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken.

Gespreksinformatie

Procedure

Verificatiegesprek

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen

Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden

FSK: 9

Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30% prijs

  • 70% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr