Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Senior Projectmedewerker Isolatie Aanpak - cluster SO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

4 jan 2027

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 72Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De afdeling Duurzaamheid is hard op zoek naar een enthousiaste projectondersteuner. Binnen deze functie ga je aan de slag als duizendpoot in het team van de Isolatie Aanpak.
Het team is net gestart en op zoek naar een organisatie- en communicatietalent om het project in zes verschillende gebieden te laten vliegen.
Als projectondersteuner ben je de spin in het web binnen het team. Je fungeert als aanspreekpunt voor zaken t.a.v. de projectondersteuning en ben je verantwoordelijk voor de externe en interne communicatie. Je organiseert bewoners- en informatiebijeenkomsten. Je rol bestaat uit het vastleggen en waar nodig najagen van afspraken, zowel binnen het team als daarbuiten met bewoners of externe partijen. Daarnaast organiseer je acties in de wijk, verzorg je flyeracties, nieuwsbrieven en beantwoord je bewonersvragen of stuurt deze door naar de juiste personen in de organisatie. Binnen de Isolatie Aanpak zullen er telkens nieuwe deelprojecten worden gestart. Je bewaakt de doelen van deze projecten en zorgt ervoor dat het team op de hoogte blijft en waar nodig wordt afgestemd. Het zelfstandig opzetten van deelprojecten behoort nadrukkelijk tot het takenpakket.

Werkzaamheden

  • Het organiseren en faciliteren van overleggen en bijeenkomsten (zowel intern als extern).

  • Het bewaken van acties en zorgdragen voor het nakomen van gemaakte afspraken.

  • Het opstellen en actualiseren van projectadministratie inclusief de mijlpalen.

  • Het bijhouden van lessen die tijdens de projecten worden opgedaan.

  • Het beantwoorden van vragen (intern en extern), bijvoorbeeld van bewoners.

  • Het initiëren van nieuwe deelprojecten.

  • Het bewaken van het behalen van de gestelde doelen.

  • Het notuleren van overleggen binnen het team.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op mbo-niveau 4.
  • Je hebt hebt kennis van en ervaring met standaard MS Office-applicaties als Teams, Word, Outlook, Excel, en PowerPoint.
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met projectmanagement.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in het organiseren van evenementen, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
  • Je hebt werkervaring in behoefteonderzoek. Dit blijkt uit het verificatiegesprek.

Wensen en competenties

Wensen
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectsecretaris, opgedaan in de afgelopen 10 jaar.
  • Je hebt werkervaring met bewonersparticipatie of ledenraadpleging.
  • Je hebt werkervaring met Dynamics.
  • Je hebt werkervaring met Google Ads en Analytics.
  • Je hebt werkervaring met social media.
  • Je hebt de opleiding Nima B essentials, Nima A en NGPR-A afgerond.
  • Je hebt affiniteit met de energietransitie. Dit blijkt uit het verificatiegesprek.
Competenties
  • Je bent in je element als je in onze dynamische omgeving structuur en overzicht kan aanbrengen.
  • Je hebt een proactieve werkhouding en voelt goed aan wat de prioriteiten zijn.
  • Je weet namelijk wat er nodig is en denkt mee over de mogelijke verbeterprocessen.
  • Je schakelt hierbij snel, een spoedvraag die binnenkomt pak je gewoon op.
  • Door jouw zelfstandige en pragmatische houding weet jij de projectleider en de adviseurs te ontzorgen.
  • Je bent een aanpakker, en voegt de daad bij het woord.
  • Je bent communicatief vaardig, en beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel in woord als schrift.
  • Je bent een stressbestendig organisatietalent.

Organisatie en team

De afdeling
Je komt te werken voor het team Gebiedsaanpakken van de afdeling Duurzaamheid. Deze afdeling bestaat uit zo'n 120 mensen die allen werken aan de transitie naar een duurzaam Rotterdam. De sfeer op de afdeling is informeel, energiek en we hebben de nodige borrels, sportactiviteiten en gezellige uitjes met elkaar. Met deze functie kom je te werken op de gaafste afdeling van de gemeente Rotterdam!

Onze organisatie
De skyline van Rotterdam. De diversiteit aan bedrijven en publieke instellingen. De bereikbaarheid van stad en regio. De internationale handelsgeest, ondernemerskracht, ambitie en daadkracht. Het zijn allemaal voorbeelden van hoe Stadsontwikkeling samenwerkt met bewoners en ondernemers aan de voorspoed van de stad. Sinds 2016 is daar een extra opgave bijgekomen en dat is 'groene groei': vooruitgang die klimaatvriendelijker, beter voor het milieu en op een circulaire gedachte gebouwd is.Stadsontwikkeling bouwt dus aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad. Met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: Week 50/51

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1 x 12 maanden

FSK: 9

Verhouding prijs/kwaliteit: 30% - 70%
Detavast: Ja, kosteloze overname is mogelijk na 12 maanden inhuur.
Afwijkende werktijden: Werkzaamheden vinden soms in de avonduren of in het weekend plaats

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr