Sailpoint Identity Security Cloud specialist - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen
105 Zuid-Holland

Begindatum:

30 sept 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

1 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht

Maar liefst 20.000 collega’s bouwen op onze complexe systemen. Jij draagt als Sailpoint Identity Security Cloud specialist bij aan het implementeren van een geautomatiseerde Identity & Access Management omgeving. Identity Security Cloud zorgt ervoor dat de juiste mensen toegang hebben tot de juiste systemen en op het juiste niveau. Een rol met de nodige verantwoordelijkheden, waar je terecht trots op mag zijn!

De kern van je verantwoordelijkheid is het onboarden van applicaties (1000+) en medewerkers (18.000+) binnen Sailpoint Identity Security Cloud en EntraID.

Dit betekent concreet:

  • Het beheren en onderhouden van de verschillende IAM componenten.

  • Het inrichten van Sailpoint Identity Security Cloud.

  • Het samenwerken met, en ondersteunen van collega’s.

  • Het afstemmen met collega’s om risico’s te voorkomen.

Kandidaat omschrijving

Ben jij die ervaren Sailpoint Identity Security Cloud specialist die het een uitdaging vindt om een enterprise omgeving op de juiste manier te voorzien van een geautomatiseerde Identity & Access Management omgeving?

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-diploma.

  • Je hebt kennis en ervaring met het inrichten van Sailpoint Identity Security Cloud voor een (middel) grote omgeving (1000+ medewerkers).

  • Je hebt kennis en ervaring met Entra ID.

  • Je bent bekend met de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO).

  • Je hebt ervaring met het werken bij een overheidsorganisatie.

  • Je hebt ervaring met ITIL, Agile en DevOps werkmethodes.

Wensen en competenties

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 30 % prijs

  • 70 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Wensen

  • Je beschikt over een Sailpoint certificering.

  • Je beschikt over een EntraID certificering.

Competenties

Nauwkeurig werken is jou natuurlijk op het lijf geschreven en ook aan verantwoordelijkheidsgevoel is geen gebrek. Je past je gemakkelijk aan als de situatie daar om vraagt. Constateer je dat er verbeteringen nodig zijn? Dan bespreek je dit. Kortom, je durft het initiatief te nemen om de systemen naar een hoger niveau te tillen. Je bent in staat om eigen werk en dat van collega’s te organiseren. Tegelijkertijd werk je precies volgens de procedures en processen. Je bent resultaat- en klantgericht, waarbij je al samenwerkend verantwoordelijkheid neemt.

Organisatie en team

Organisatie

Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO) is de Haarlemmerolie van de gemeentelijke organisatie. Wij zorgen ervoor dat ruim 14.000 collega’s en het college van burgemeester en wethouders elke dag het beste uit zichzelf kunnen halen voor de stad. We worden vaak de backbone van de gemeentelijke organisatie ‘het concern’ genoemd, in de praktijk is dat misschien zo, maar wij hebben slechts een bescheiden rol. Het zijn onze collega’s van andere organisatieonderdelen die wij in de schijnwerpers willen zetten zodat de stad op hen kan rekenen.

Waar wij van zijn
BCO is misschien wel de meest diverse club van het concern. Bij ons lopen advocaten, accountants, inkopers en IT’ers rond, maar ook loopbaancoaches, recruiters, evenementenorganisatoren, nieuwsmakers, bestuursvoorlichters en communicatieadviseurs. Samen vormen we de staforganisatie van de gemeente Rotterdam. Adviseren en faciliteren zit in ons DNA. Waar nodig innoveren we of stropen we de mouwen op en helpen we een handje mee. Wij zijn dus van heel veel en dat maakt het zo spannend om voor BCO te werken. Je werkt bij ons letterlijk in de haarvaten van de organisatie.

Concreet gaan wij over:

  • juridische, financiële en personeelszaken

  • communicatie en bestuursvoorlichting

  • leveranciersnetwerken en inkoopcontracten

  • persoonlijke ontwikkeling en carrièrebegeleiding

  • huisvesting en onderzoek

  • ondersteunen en adviseren van het bestuur (B&W)

De afdeling

Team IAM Intern gaat de komende jaren aan de slag met het onboarden van alle Rotterdamse medewerkers, applicaties en machines. Momenteel bestaat het team wat zich hiermee bezig houdt uit 6 medewerkers.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek
Week 36/37

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    Er wordt hybride gewerkt, een aantal dagen op kantoor en een of twee dagen vanuit huis. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. De fysieke aanwezigheid vindt voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Zuiderparkweg 300 Of vindt dit plaats op een gemeentelijke locatie. De inwerkperiode zal fulltime plaatsvinden op locatie.

  • Verlengingsopties:
    1x 12 maanden

  • Tariefrange:  
    €95,00 - €105,00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur