Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Projectmedewerker BAG-WOZ

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 feb 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 64Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij zorgt voor zorgvuldige registraties en tekeningen die aan alle eisen voldoen. Je werkt graag samen binnen de keten en zet je in voor het continu verbeteren van datakwaliteit.

Jouw functie

Binnen de afdeling Basisinformatie zoeken wij een enthousiaste projectmedewerker voor het BAG-WOZ project. In dit project gaan wij verschillen wegwerken tussen de bestaande basisregistraties BAG, WOZ en BGT. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het verwerken van WOZ-objecten.

Je houdt je o.a. bezig met:

  • het afbakenen van woningen en meten van oppervlaktes;

  • Aanpak datakwaliteit BAG-WOZ-BG;

  • het actualiseren van kenmerken (bijv. dakkapellen, aanbouw, onderhoud en kwaliteit);

  • het muteren van gegevens in de gemeentelijke systemen (ViewR);

  • het verwerken van BAG-mutaties.

Tijdens de wekelijkse dagstart bespreek je met collega's de werkvoorraad en voortgang. Samen met ketenpartners werk je continu aan het verbeteren van datakwaliteit en bereid je je voor op toekomstige ontwikkelingen.

Eisen

  • Je beschikt over minimaal mbo-4 werk- en denkniveau, aangetoond door een afgeronde opleiding en/of eerder opgedane werkervaring;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met georegistraties, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken;
  • Je hebt kennis van en werkervaring met WOZ en/of BAG;
  • Je hebt kennis van en werkervaring met NEN 2580;
  • Je hebt werkervaring met het analyseren van bouwtekeningen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring opgedaan bij een gemeente met meer dan 150.000 inwoners;

  • Je hebt een afgeronde opleiding in de richting van bouwkunde;

  • Je hebt kennis van en werkervaring met diverse registratiesystemen, zoals Vertex, E-Suite en WIF.

Competenties

In deze rol neem je initiatief en ben je proactief en flexibel, met een focus op kwaliteit. Je beschikt over een uitstekend ruimtelijk inzicht, waarmee je de werkzaamheden efficiënt en nauwkeurig kunt uitvoeren. Integriteit en zorgvuldigheid in het verwerken van gegevens zijn voor jou vanzelfsprekend. Je weet overzicht en rust te bewaren, ook wanneer je onder druk werkt. Je hebt een goed gevoel voor wie en wat er in verschillende fases van het project nodig is en kunt makkelijk afstemmen met collega’s en ketenpartners. Dit maakt dat je altijd in staat bent om de juiste aanpak te kiezen en anderen mee te nemen in het proces. Tot slot zorgen je communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, ervoor dat je helder en effectief kunt communiceren.

Organisatie en team

Onze organisatie

Cluster Stadsbeheer werkt aan resultaat op straat: een openbare ruimte die schoon, veilig en goed onderhouden is. Van straatvegers tot handhavers, van onderhoudsmonteurs tot landmeters – allemaal zetten we ons dagelijks in voor een verzorgd Rotterdam.

We zorgen dat de stad toekomstbestendig wordt beheerd, zowel bovengronds als ondergronds. Daarbij vervangen we tijdig wat nodig is en doen we dit slim en duurzaam. Stadsbeheer bestaat uit de afdelingen Assetmanagement Openbare Ruimte, Water, Leidingbureau Beheer Ondergrond, Basisinformatie en Archeologie.

De afdeling

De afdeling Basisinformatie verwerkt zowel geografische als administratieve data en zorgt dat registraties voldoen aan kwaliteitsnormen en wettelijke termijnen. Collega’s werken samen binnen en buiten de afdeling, o.a. met bouwinspecteurs en gegevensbeheerders van de WOZ.

Het team Gebouwen en Grenzen bestaat uit 26 collega’s – een gevarieerd team met jong en oud. Zij beheren onder andere de BAG, BRK-PB (publiekrechtelijke beperkingen), TIR (Territoriale Indeling Rotterdam), de peilenkaart, cartografie en zijn gedelegeerd bronhouder voor de BRK.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek

Data voor verificatiegesprek: December 2025 of januari 2026

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 4 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen

Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Wilhelminakade 179.

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

  • Deta vast:
    Kosteloze overname mogelijk na 12 maanden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr