Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
15 dec 2025Einddatum:
31 mrt 2026Publicatiedatum:
27 nov 2025Jij bent van het leiden van een project wat zorgt voor het realiseren van wijkhubs, verbouwingen en inrichtingen van panden voor de medewerkers van Rotterdam.
Rotterdam is altijd in beweging. De clusters van de gemeente en de concernhuisvesting zijn hierdoor continue in ontwikkeling. Om de verschillende huisvestingsvragen te realiseren zoekt het team Projecten & Advies van de afdeling Facilitaire Dienstverlening (FDV) naar een ervaren projectleider met adviseurs kwaliteiten.
We zoeken per direct een ervaren projectleider voor het realiseren van wijkhubs, verbouwingen en het inrichten van onze panden. Als projectleider werk je zelfstandig aan (kleine) huisvestingsprojecten binnen het concern. Dit gebeurt vanuit de kaders en rekening houdend met de behoefte vanuit het primaire proces en de medewerkers. De huisvesting is als vanzelfsprekend compleet en samenwerking staat voorop.
Je bent in het bezit van een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Vastgoed, Facility Management of Bouwkunde;
Je hebt minimaal drie jaar werkervaring in het leiden van huisvestingsprojecten;
Je hebt ervaring met het leiden van minimaal vijf huisvestingsprojecten waarvan minimaal 1 binnen een gemeentelijke organisatie;
Je hebt werkervaring met o.a. het opstellen van programma's van eisen, huisvestingsplannen, haalbaarheidsonderzoeken, en besluitvormende notities (GROTICK);
Je hebt kennis van en ervaring met projectmatig werken, huisvestingsontwikkelprocessen, financiële processen en budgetbewaking.
Je hebt werkervaring met het leiden van projecten binnen een overheidsorganisatie;
Je bent in het bezit van een rijbewijs B;
Je bent in het bezit van certificaat Prince2.
Als Projectleider Facilitaire Dienstverlening ben je een gedreven en enthousiaste collega die interesse heeft in en affiniteit heeft met het leiden van huisvestingsprojecten en -opgaven. Je bent initiatiefrijk, zelfstanding, resultaatgericht, flexibel en beschikt over goede adviesvaardigheden. Binnen de opgaven werk je in een zelfstandige rol waarbij je directe collega’s, facility managers en eindgebruikers je voornaamste gesprekspartners zijn. Binnen het team werk je intensief samen als het gaat om besluitvorming, binnenkomende vragen en casussen die spelen binnen de afdeling. Dit vraagt wat van jouw communicatieve vaardigheden.
De functie is dynamisch en vraagt daarom een flexibele en soms creatieve houding.
Jouw werkgebied voor deze vacature is het organisatieonderdeel (cluster) Bestuurs- en concernondersteuning (BCO). BCO noemen we ook wel de spil van de ondersteuning van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van BCO zorgen ervoor dat het College van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. BCO verzorgt de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen inkoop, communicatie, ICT, Concernhuisvesting, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken.
Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.
Facilitaire Dienstverlening is een afdeling van IIFO (Innovatie, Informatievoorziening, Facilitair en Onderzoek) in het cluster BCO (Bestuurs- en Concernondersteuning). FDV is een afdeling in ontwikkeling, waar de huidige afdeling facilitair van IIFO, de afdeling beveiliging van Stadsbeheer en delen van het programma concernhuisvesting in zijn samengegaan. FDV staat voor dienstverlening in de huisvesting van collega's in de brede zin. Klantgericht, aansluitend bij het primair proces van de gebruikers, flexibel reagerend op veranderingen in de omgeving en kostenbewust binnen de financiële en huisvestingskaders die gesteld zijn.
Data voor verificatiegesprek: Week 50
Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Wij mogen voor deze opdracht alleen kandidaten aanbieden die in loondienst zijn bij Opdracht Overheid. Dus niet bij een externe partij.
Thuiswerkbeleid:
In het kader van Anders werken wordt deels vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt gebruik gemaakt van MS Teams. Fysieke aanwezigheid is vanwege projectbezoeken noodzakelijk. Deze functie is niet (geheel) remote mogelijk maar vraagt ca. 2/ 3 dagen op project/kantoor.
Verlengingsopties:
4* 3 maanden
Tariefrange:
€92.00 - € 100.00
Verhouding prijs/kwaliteit:
30% - 70%