Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Projectleider Facilitaire Dienstverlening - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

27 nov 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jij bent van het leiden van een project wat zorgt voor het realiseren van wijkhubs, verbouwingen en inrichtingen van panden voor de medewerkers van Rotterdam.

Jouw functie

Rotterdam is altijd in beweging. De clusters van de gemeente en de concernhuisvesting zijn hierdoor continue in ontwikkeling. Om de verschillende huisvestingsvragen te realiseren zoekt het team Projecten & Advies van de afdeling Facilitaire Dienstverlening (FDV) naar een ervaren projectleider met adviseurs kwaliteiten.

We zoeken per direct een ervaren projectleider voor het realiseren van wijkhubs, verbouwingen en het inrichten van onze panden. Als projectleider werk je zelfstandig aan (kleine) huisvestingsprojecten binnen het concern. Dit gebeurt vanuit de kaders en rekening houdend met de behoefte vanuit het primaire proces en de medewerkers. De huisvesting is als vanzelfsprekend compleet en samenwerking staat voorop.

Eisen

  • Je bent in het bezit van een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Vastgoed, Facility Management of Bouwkunde;

  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring in het leiden van huisvestingsprojecten;

  • Je hebt ervaring met het leiden van minimaal vijf huisvestingsprojecten waarvan minimaal 1 binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Je hebt werkervaring met o.a. het opstellen van programma's van eisen, huisvestingsplannen, haalbaarheidsonderzoeken, en besluitvormende notities (GROTICK);

  • Je hebt kennis van en ervaring met projectmatig werken, huisvestingsontwikkelprocessen, financiële processen en budgetbewaking.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring met het leiden van projecten binnen een overheidsorganisatie;

  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B;

  • Je bent in het bezit van certificaat Prince2.

Competenties

Als Projectleider Facilitaire Dienstverlening ben je een gedreven en enthousiaste collega die interesse heeft in en affiniteit heeft met het leiden van huisvestingsprojecten en -opgaven. Je bent initiatiefrijk, zelfstanding, resultaatgericht, flexibel en beschikt over goede adviesvaardigheden. Binnen de opgaven werk je in een zelfstandige rol waarbij je directe collega’s, facility managers en eindgebruikers je voornaamste gesprekspartners zijn. Binnen het team werk je intensief samen als het gaat om besluitvorming, binnenkomende vragen en casussen die spelen binnen de afdeling. Dit vraagt wat van jouw communicatieve vaardigheden.

De functie is dynamisch en vraagt daarom een flexibele en soms creatieve houding.

Organisatie en team

Onze organisatie

Jouw werkgebied voor deze vacature is het organisatieonderdeel (cluster) Bestuurs- en concernondersteuning (BCO). BCO noemen we ook wel de spil van de ondersteuning van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van BCO zorgen ervoor dat het College van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. BCO verzorgt de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen inkoop, communicatie, ICT, Concernhuisvesting, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken.

Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.

De afdeling

Facilitaire Dienstverlening is een afdeling van IIFO (Innovatie, Informatievoorziening, Facilitair en Onderzoek) in het cluster BCO (Bestuurs- en Concernondersteuning). FDV is een afdeling in ontwikkeling, waar de huidige afdeling facilitair van IIFO, de afdeling beveiliging van Stadsbeheer en delen van het programma concernhuisvesting in zijn samengegaan. FDV staat voor dienstverlening in de huisvesting van collega's in de brede zin. Klantgericht, aansluitend bij het primair proces van de gebruikers, flexibel reagerend op veranderingen in de omgeving en kostenbewust binnen de financiële en huisvestingskaders die gesteld zijn.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: Week 50

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Aanvullende informatie

  • Wij mogen voor deze opdracht alleen kandidaten aanbieden die in loondienst zijn bij Opdracht Overheid. Dus niet bij een externe partij.

  • Thuiswerkbeleid:  
    In het kader van Anders werken wordt deels vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt gebruik gemaakt van MS Teams. Fysieke aanwezigheid is vanwege projectbezoeken noodzakelijk. Deze functie is niet (geheel) remote mogelijk maar vraagt ca. 2/ 3 dagen op project/kantoor.

  • Verlengingsopties:
    4* 3 maanden

  • Tariefrange:  
    €92.00 - € 100.00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr