Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Oracle Fusion Technical Lead - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

15 jan 2026

Einddatum:

14 jan 2027

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

8 dec 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je zorgt ervoor dat de omgeving aantoonbaar voldoet aan interne en externe beveiligingseisen en ondersteunt de organisatie bij het realiseren van duurzame compliance en auditbestendigheid van Oracle Fusion.

De Oracle Fusion Technische Lead zorgt dat de omgeving aantoonbaar voldoet aan interne en externe beveiligingseisen (zoals NIS2, BIO2.0, ISO 27001 en SOC2) en ondersteunt de organisatie bij het realiseren van duurzame compliance en auditbestendigheid van Oracle Fusion. Daarnaast borgt de Technische Lead zaken als CI/CD en kwaliteitscontroles en verbetervoorstellen rondom het maatwerk. De Technische Lead werkt nauw samen met de Product Manager / Lead Architect t.a.v. de strategie rondom doorontwikkeling van het platform.

De Technische Lead werkt ook nauw samen met het Fusion Enablement Platformteam, welke o.a. verantwoordelijk is voor wijzigingsbeheer, post clone activiteiten en beheer van de services op het platform (OCI) en stemt af met de Product Manager / Lead Architect t.a.v. doelarchitectuur in de breedte van de Gemeente.

Daarnaast werkt de Technische Lead samen met de scrumteams die de verschillende modules ondersteunen en door ontwikkelen (inclusief extensies en integraties). De Technische Lead geeft gevraagd en ongevraagd advies, fungeert als sparringpartner in de ontwerp fase en toetst opgeleverde kwaliteit inclusief of er geautomatiseerde testscripts en documentatie is.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO -opleiding in de richting van Informatica, Security Management, Bedrijfskunde-ICT of vergelijkbaar;
  • Je hebt in de afgelopen 5 jaar werkervaring opgedaan met de informatiebeveiligingskaders NIS2, BIO, ISO 27001 en SOC2;
  • Je hebt werkervaring met OCI (Oracle Cloud Infrastructure);
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar met ITGC's, audits en compliance-rapportages;
  • Je hebt werkervaring met opzetten CI/CD;
  • Je hebt werkervaring binnen een (semi) overheid of financiële sector.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent in het bezit van een Certificering in Oracle Cloud Security;
  • Je hebt ervaring met agile werken en/of scrum;
  • Je hebt werkervaring met kwaliteitstooling voor toetsing maatwerk.

Competenties

  • Je hebt een sterk analytisch vermogen en oog voor detail.
  • Je bent in staat om complexe technische vraagstukken te vertalen naar beheersbare maatregelen. Dit doe je op een communicatief vaardige wijze.
  • Je kan schakelen tussen ontwikkelaars, functioneel beheer, security officers en management.
  • Je hebt een proactieve houding en bent resultaatgericht.
  • Je bent vertrouwd met documenteren, rapporteren en samenwerken binnen auditkaders.
  • Daarnaast ben je integer, zorgvuldig en in staat om de onafhankelijke borgingsrol professioneel uit te voeren.

Organisatie en team

De afdeling

Team CRI bestaat uit 60 medewerkers (Functioneel beheerders, Architect / Adviseur ERP, Quality control, gebruikersondersteuning) die het functioneel beheer uitvoeren voor met name Oracle Cloud, Oracle EBS, APRO Betaalverkeer en Imaging, LIAS (de applicatie welke het plannings- en begrotingsproces ondersteunt), koppeling met HR en, een stukje treasury. Het team CRI werkt Agile/Scrum en ondersteunt alle clusters van de Gemeente Rotterdam welke met genoemde applicaties werken, een onderdeel in deze ondersteuning is het functioneel beheerteam. Dit is de ingang waar alle Oracle EBS en Oracle Cloud issues, vragen, verzoeken en problemen via Topdesk binnenkomen.

Naast het beheer voorziet het team de business van advies, lost issues op en faciliteert wijzigingen op aanvraag van de clusters.

Het team neemt deel aan projecten en denkt mee met veranderingen om de software samen met de organisatie optimaal te laten werken voor de Gemeente Rotterdam.

Dit team werkt sinds maart 2020 via de Agile/Scrum werkwijze. Hierbij wordt in scrum teams elke vier weken een releasemoment gepland Ook de teams die niet ingezet worden voor werk aan een release, gaan hun werk op een meer Agile manier inrichten. Beschrijving van het team (bijvoorbeeld aantal collega's)

Onze organisatie

Het team CRI is onderdeel van de Afdeling CIO Office, Concernsystemen en IT-contracten, welke gepositioneerd is binnen de BCO (Bestuurs- en Concern Ondersteuning) van de Gemeente Rotterdam. Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt enerzijds dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld. Zo levert het cluster haar bijdrage die de organisatie nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: Week 51 en 52

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20% prijs
  • 80% kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr