Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Huismeester publiekslocatie Herenwaard - cluster BCO

Herenwaard 23, Rotterdam

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

15 jan 2026

Einddatum:

14 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 45Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Heb je een facilitair hart en steek je graag de handen uit de mouwen? Dan is dit dé functie voor jou!

Jouw functie

Als handymen/ huismeester pak je verschillende facilitaire taken voor de locatie op. Zo ontvang je leveranciers en bezoekers voor het kantoor en het publieke gedeelte. Je zorgt samen met de locatiemanager, collega's en leveranciers ervoor dat alles op rolletjes loopt op de locatie. Je bent in je rol de "de ogen en oren" van de locatie. Je zorgt ervoor dat gebreken gezien en gemeld worden door het lopen van schouwrondes, je bent aanspreekpunt voor de gebruikers voor vragen op facilitair gebied en je stemt de vervolgacties af met de locatiemanager. Ook zorg je er met diverse taken zoals vergaderservice, voorraadbeheer, huishoudelijke taken, distributie en, kleine onderhoudswerkzaamheden ervoor dat de locatie er geweldig blijft uitzien.

Eisen

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde mbo-2 opleiding.
  • Je bent in het bezit van een VCA-certificaat.
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring als huismeester.
  • Je hebt ervaring met het werken met excel, word, outlook en een facilitair meldingssysteem.
  • Je beschikt over aantoonbare basiskennis van techniek en onderhoud.
  • Je hebt werkervaring met gebouwbeheer, waarbij je het aanspreekpunt was voor leveranciers, verantwoordelijk voor voorraad beheer, veiligheid, en onderhoud.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring als huismeester bij een publiekslocatie binnen een (semi) overheid.

  • Je bent in bezit van een BHV -certificaat.

Competenties

Als huismeester ben jij het vriendelijk en vertrouwde gezicht binnen de publiekslocatie. Je bent sociaal, communicatief vaardig en mensgericht, iemand die gemakkelijk contact legt met zowel burgers als collega’s. Met jouw technische kwaliteiten los je problemen vakkundig en efficiënt op, terwijl je met een glimlach zorgt voor een prettige en veilige omgeving. Je werkt nauw samen met de locatiemanager waarmee je belangrijke zaken afstemt. Je hebt een positieve, klantgerichte instelling en past je moeiteloos aan verschillende situaties aan. Dankzij jouw proactieve en flexibele werkhouding en verantwoordelijkheidsgevoel kunnen mensen op je rekenen, elke dag opnieuw. Tot slot ben je communicatief vaardig in de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift en ben je fysiek belastbaar.

Organisatie en team

Onze organisatie

Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern. Zij zorgt enerzijds dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld. Zo levert het cluster haar bijdrage die de organisatie nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad. Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning biedt vakmanschap en kwaliteit, en speelt flexibel in op de vraag. Tegelijkertijd staat de positie van de medewerkers centraal. Bij de gemeente Rotterdam krijg je de kans jezelf te ontwikkelen en te werken aan je persoonlijke ambities. Hiermee maak je het verschil in een organisatie die werkt voor de stad Rotterdam.

De publiekslocatie

Publiekslocatie Herenwaard is een locatie voor de Rotterdammer. Je kunt er terecht voor veel onderwerpen. Denk hierbij aan burgerzaken (paspoort, rijbewijs, of uittreksel), belastingen, de vraagwijzer, werk en inkomen of het geldplein. Het publieke deel wordt gecombineerd met een kantooromgeving waar de ambtenaren van de gemeente Rotterdam een werkplek vinden. Ook bevinden zich hier verschillende vergaderruimtes, een lunch ruimte en bijvoorbeeld parkeergelegenheid.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek: Week 50/51 op locatie

De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    Voor deze functie wordt er op locatie gewerkt.

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €35,00 - €45,00

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr