Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel beheerder Oracle Cloud- EBS - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 36-40 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

36-40

Publicatiedatum:

25 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Het team CCI/CRI is onderdeel van de Afdeling CIO Office, Concernsystemen en IT-contracten (IIFO/CCI) welke gepositioneerd is binnen de BCO (Bestuurs- en Concern Ondersteuning) van de Gemeente Rotterdam.

Afdeling
Het functioneel beheer team is onderdeel van het team Concernsystemen Regie Innovatie (CCI/CRI).  Dit team bestaat uit 50+ medewerkers welke het functioneel/applicatie beheer uitvoeren voor met name Oracle Applications (Oracle ebs), maar ook het functionele beheer uitvoeren voor APRO (Betaalverkeer en Imaging) en LIAS (de applicatie welke het plannings- en begrotingsproces ondersteunt. Het team CCI/CRI ondersteunt alle clusters van de Gemeente Rotterdam welke met de genoemde applicaties werken.

Omschrijving van de opdracht
We zoeken een enthousiaste medewerker voor het functioneel beheer team van Concernsystemen Regie Innovatie (CCI/CRI).  Momenteel loopt de nazorg fase van project GREAT en hierin participeren de vaste medewerkers, waardoor extra ondersteuning nodig is om de reguliere werkzaamheden vlot en kwalitatief goed te kunnen blijven uitvoeren. Daarnaast blijft ook het huidige Oracle eBS ook nog deels actief voor sommige onderdelen van de organisatie

 Je komt te werken in een team waar alle “eerste lijn” Oracle eBS en Oracle Cloud issues, vragen, verzoeken en problemen terecht komen. De meeste van deze issues, vragen verzoeken e.d. komen via Topdesk (Callregistratie pakket) binnen bij het team.

 Het team screent alle binnenkomende meldingen en lost deze op of (indien te specialistisch of maatwerk-aanpassingen) zet deze door naar een scrumteam, die deze meldingen dan overnemen.

De medewerkers van het team zijn het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers van Oracle; een goede intake is vaak het halve werk, door goed te luisteren/lezen en de juiste vragen te stellen!

 Naast alle vaste werkzaamheden heb je ook een specialisatie die we kunnen inzetten om ook zoveel veel mogelijk specialistische meldingen bij de eerste lijn op te lossen.  Ons streven is dat van alle specialistische meldingen die bij ons binnenkomen maximaal 10% doorgezet mag naar een specialistisch SCRUM-team voor verdere afhandeling/onderzoek, zodat we 90% van alle meldingen zelf oplossen bij de eerste lijn

Kandidaat omschrijving
Jij bent van veel ‘markten’ in zowel Oracle eBS als Oracle Cloud thuis en je kunt door je brede basiskennis en flexibele geest veel gebruikers van het financiële systeem helpen met hun vragen/problemen, waardoor zij kunnen blijven werken in het financiële kloppende hart en de financiële processen ongestoord door blijven gaan.

Competenties
Als (tijdelijk) medewerker van het team beschik jij over de vaardigheden en eigenschappen om effectief en efficiënt invulling te geven aan deze afwisselende, dynamische en soms stressvolle job. Je hebt goede communicatieve vaardigheden en uitdrukkingsvaardigheden in woord en schrift in de Nederlandse taal (om vooral de gebruikers van het systeem goed te helpen) en hen op een klantgerichte vriendelijke manier weer op weg te helpen. Om de problemen snel en goed te analyseren verwachten we van je ook een hoge mate van analytisch denken. Omdat je gaat werken in het financiële systeem van de Gemeente Rotterdam, is het vanzelfsprekend dat je gestructureerd, systematisch en nauwkeurig werkt. Immers een klein foutje kan grote gevolgen hebben. Daarnaast dien je flexibel te zijn, het ene moment ben je met onderwerp a bezig, het volgende issue gaat over b en dan komt probleem c er ook nog tussendoor. Omdat je in een team werkt en we samen de problemen/vragen oppakken is het belangrijk dat communicatie onderling en collegialiteit voor jou ook een tweede natuur zijn. Je kunt dan ook goed samenwerken.

Eisen

  1. Je hebt minimaal een afgeronde HBO -opleiding;

  2. Je hebt ervaring in het werken met het werken binnen een gemeente met meer dan 250.000 inwoners;

  3. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in het werken met Oracle eBS, binnen een gemeente of overheidsinstelling, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;

  4. Je hebt minimaal 1 jaar ervaring in het werken met Oracle Cloud;

  5. Je hebt kennis van en ervaring met Oracle eBS (basiskennis van de hier genoemde onderdelen: diverse Financiële Oracle modules, OTL, Oracle HR, Oracle Inkoop

  6. Je hebt ervaring met User beheer in zowel Oracle eBS als in Oracle Cloud;

  7. Je hebt basiskennis van SQL; 

  8. Je hebt werkervaring met Topdesk (call registratie pakket).

Wensen

  1. Je hebt kennis van en ervaring met de volgende Oracle modules:

    • Grootboek

    • Projecten;

    • Contractmanagement;

    • Subsidiemanagement;

Aanvullende informatie
In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op Wilhelminakade 179.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.