Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Uren per week:
36-40Publicatiedatum:
25 mrt 2025Organisatie
Het team CCI/CRI is onderdeel van de Afdeling CIO Office, Concernsystemen en IT-contracten (IIFO/CCI) welke gepositioneerd is binnen de BCO (Bestuurs- en Concern Ondersteuning) van de Gemeente Rotterdam.
Afdeling
Het functioneel beheer team is onderdeel van het team Concernsystemen Regie Innovatie (CCI/CRI). Dit team bestaat uit 50+ medewerkers welke het functioneel/applicatie beheer uitvoeren voor met name Oracle Applications (Oracle ebs), maar ook het functionele beheer uitvoeren voor APRO (Betaalverkeer en Imaging) en LIAS (de applicatie welke het plannings- en begrotingsproces ondersteunt. Het team CCI/CRI ondersteunt alle clusters van de Gemeente Rotterdam welke met de genoemde applicaties werken.
Omschrijving van de opdracht
We zoeken een enthousiaste medewerker voor het functioneel beheer team van Concernsystemen Regie Innovatie (CCI/CRI). Momenteel loopt de nazorg fase van project GREAT en hierin participeren de vaste medewerkers, waardoor extra ondersteuning nodig is om de reguliere werkzaamheden vlot en kwalitatief goed te kunnen blijven uitvoeren. Daarnaast blijft ook het huidige Oracle eBS ook nog deels actief voor sommige onderdelen van de organisatie
Je komt te werken in een team waar alle “eerste lijn” Oracle eBS en Oracle Cloud issues, vragen, verzoeken en problemen terecht komen. De meeste van deze issues, vragen verzoeken e.d. komen via Topdesk (Callregistratie pakket) binnen bij het team.
Het team screent alle binnenkomende meldingen en lost deze op of (indien te specialistisch of maatwerk-aanpassingen) zet deze door naar een scrumteam, die deze meldingen dan overnemen.
De medewerkers van het team zijn het eerste aanspreekpunt voor de gebruikers van Oracle; een goede intake is vaak het halve werk, door goed te luisteren/lezen en de juiste vragen te stellen!
Naast alle vaste werkzaamheden heb je ook een specialisatie die we kunnen inzetten om ook zoveel veel mogelijk specialistische meldingen bij de eerste lijn op te lossen. Ons streven is dat van alle specialistische meldingen die bij ons binnenkomen maximaal 10% doorgezet mag naar een specialistisch SCRUM-team voor verdere afhandeling/onderzoek, zodat we 90% van alle meldingen zelf oplossen bij de eerste lijn
Kandidaat omschrijving
Jij bent van veel ‘markten’ in zowel Oracle eBS als Oracle Cloud thuis en je kunt door je brede basiskennis en flexibele geest veel gebruikers van het financiële systeem helpen met hun vragen/problemen, waardoor zij kunnen blijven werken in het financiële kloppende hart en de financiële processen ongestoord door blijven gaan.
Competenties
Als (tijdelijk) medewerker van het team beschik jij over de vaardigheden en eigenschappen om effectief en efficiënt invulling te geven aan deze afwisselende, dynamische en soms stressvolle job. Je hebt goede communicatieve vaardigheden en uitdrukkingsvaardigheden in woord en schrift in de Nederlandse taal (om vooral de gebruikers van het systeem goed te helpen) en hen op een klantgerichte vriendelijke manier weer op weg te helpen. Om de problemen snel en goed te analyseren verwachten we van je ook een hoge mate van analytisch denken. Omdat je gaat werken in het financiële systeem van de Gemeente Rotterdam, is het vanzelfsprekend dat je gestructureerd, systematisch en nauwkeurig werkt. Immers een klein foutje kan grote gevolgen hebben. Daarnaast dien je flexibel te zijn, het ene moment ben je met onderwerp a bezig, het volgende issue gaat over b en dan komt probleem c er ook nog tussendoor. Omdat je in een team werkt en we samen de problemen/vragen oppakken is het belangrijk dat communicatie onderling en collegialiteit voor jou ook een tweede natuur zijn. Je kunt dan ook goed samenwerken.
Eisen
Je hebt minimaal een afgeronde HBO -opleiding;
Je hebt ervaring in het werken met het werken binnen een gemeente met meer dan 250.000 inwoners;
Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in het werken met Oracle eBS, binnen een gemeente of overheidsinstelling, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
Je hebt minimaal 1 jaar ervaring in het werken met Oracle Cloud;
Je hebt kennis van en ervaring met Oracle eBS (basiskennis van de hier genoemde onderdelen: diverse Financiële Oracle modules, OTL, Oracle HR, Oracle Inkoop
Je hebt ervaring met User beheer in zowel Oracle eBS als in Oracle Cloud;
Je hebt basiskennis van SQL;
Je hebt werkervaring met Topdesk (call registratie pakket).
Wensen
Je hebt kennis van en ervaring met de volgende Oracle modules:
Grootboek
Projecten;
Contractmanagement;
Subsidiemanagement;
Aanvullende informatie
In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op Wilhelminakade 179.