Als facilitair servicedesk medewerker ben je de spin in 't web als het gaat om vragen op facilitair gebied. Deze functie vraagt om een proactieve, stressbestendige en servicegerichte medewerker, die het leuk vindt om te werken in een zeer dynamische werkomgeving. Zo draag je bij aan een fijne goed geordende werk- en woonomgeving voor jouw collega's en de vluchtelingen.
Jouw functieAls facilitair servicedesk medewerker ondersteun en ontzorg je de coördinator facilitair en de facilitair locatiemanagers. Je wordt samen met een andere collega het eerste aanspreekpunt voor alle meldingen die binnenkomen en zorgt voor een goede coördinatie van al deze vragen. Dit zijn veelal (storings)meldingen, maar kunnen ook vragen en/of wensen zijn. Elke melding wordt gecontroleerd op volledigheid en duidelijkheid. Je durft door te vragen, indien de probleem- of vraagstelling niet goed geformuleerd is, totdat jij duidelijk hebt wat het probleem is. Vragen of meldingen handel je zelfstandig af door uit te zoeken wie verantwoordelijk is of zet je door naar de huismeester of een externe leverancier. Complexere situaties zet je door naar de facilitair locatiemanager of escaleer je naar de juiste persoon. Vervolgens zet je de juiste lijnen uit om de melding af te handelen en houdt de aanvrager op de hoogte van de voortgang. Je communiceert met collega's, accounthouders, zorgpartijen en leveranciers.
Het is belangrijk dat je het overzicht houdt over alle meldingen. Staat een melding te lang open dan bel of mail je de uitvoerder en zorg je dat het alsnog geregeld wordt. Is de melding afgehandeld dan koppel je dat terug aan de melder.
VerantwoordelijkhedenJe hebt dus een echt cruciale rol, bent veelzijdig bezig en jouw taken zijn zeer verschillend. Je bent onder andere verantwoordelijk voor:
- Alle facilitaire meldingen die binnenkomen beoordelen
- Rapportages maken op basis van de meldingen
- Facturen accorderen
- Meldingen escaleren wanneer nodig
- Borgen van alle meldingen in het meldingenbeheersysteem (FMIS)
- Uitzetten van acties bij elke melding naar personen en/of partijen
- Voortgang bewaken, terugkoppelingen verzorgen, etc,
- Alle administratieve handelingen die daaruit voortkomen
- Aansturen huismeester (planning en taken)
- 1e Aanspreekpunt voor in- en externe partijen zoals leveranciers
- Communicatie met melders, leveranciers en andere stakeholders
- Beheren en archivering van documenten in MS Teams
- Wekelijks aandachtspunten binnen locaties en trends doorspreken met facilitair locatiemanagers