Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Facilitair Servicedesk Medewerker - Tijdelijke Opvanglocaties - Cluster MO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

8 jul 2024

Einddatum:

7 jul 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 73Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als facilitair servicedesk medewerker ben je de spin in 't web als het gaat om vragen op facilitair gebied. Deze functie vraagt om een proactieve, stressbestendige en servicegerichte medewerker, die het leuk vindt om te werken in een zeer dynamische werkomgeving. Zo draag je bij aan een fijne goed geordende werk- en woonomgeving voor jouw collega's en de vluchtelingen.

Jouw functie
Als facilitair servicedesk medewerker ondersteun en ontzorg je de coördinator facilitair en de facilitair locatiemanagers. Je wordt samen met een andere collega het eerste aanspreekpunt voor alle meldingen die binnenkomen en zorgt voor een goede coördinatie van al deze vragen. Dit zijn veelal (storings)meldingen, maar kunnen ook vragen en/of wensen zijn. Elke melding wordt gecontroleerd op volledigheid en duidelijkheid. Je durft door te vragen, indien de probleem- of vraagstelling niet goed geformuleerd is, totdat jij duidelijk hebt wat het probleem is. Vragen of meldingen handel je zelfstandig af door uit te zoeken wie verantwoordelijk is of zet je door naar de huismeester of een externe leverancier. Complexere situaties zet je door naar de facilitair locatiemanager of escaleer je naar de juiste persoon. Vervolgens zet je de juiste lijnen uit om de melding af te handelen en houdt de aanvrager op de hoogte van de voortgang. Je communiceert met collega's, accounthouders, zorgpartijen en leveranciers.
Het is belangrijk dat je het overzicht houdt over alle meldingen. Staat een melding te lang open dan bel of mail je de uitvoerder en zorg je dat het alsnog geregeld wordt. Is de melding afgehandeld dan koppel je dat terug aan de melder.

Verantwoordelijkheden
Je hebt dus een echt cruciale rol, bent veelzijdig bezig en jouw taken zijn zeer verschillend. Je bent onder andere verantwoordelijk voor:
  • Alle facilitaire meldingen die binnenkomen beoordelen
  • Rapportages maken op basis van de meldingen
  • Facturen accorderen
  • Meldingen escaleren wanneer nodig
  • Borgen van alle meldingen in het meldingenbeheersysteem (FMIS)
  • Uitzetten van acties bij elke melding naar personen en/of partijen
  • Voortgang bewaken, terugkoppelingen verzorgen, etc,
  • Alle administratieve handelingen die daaruit voortkomen
  • Aansturen huismeester (planning en taken)
  • 1e Aanspreekpunt voor in- en externe partijen zoals leveranciers
  • Communicatie met melders, leveranciers en andere stakeholders
  • Beheren en archivering van documenten in MS Teams
  • Wekelijks aandachtspunten binnen locaties en trends doorspreken met facilitair locatiemanagers

Eisen

  • Je hebt een afgeronde HBO Facility Management opleiding;
  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring in de functie van servicedesk medewerker;
  • Je hebt 6 maanden werkervaring met projectmatig werken;
  • Je hebt werkervaring met documentbeheer en archivering;
  • Je hebt werkervaring met Microsoft Suite.

Wensen en competenties

Wensen
  • Je hebt werkervaring met een meldingsbeheersysteem (FMIS);
  • Je hebt werkervaring met het beheren van een functionele mailbox;
  • Je hebt werkervaring met vluchtelingen of bij opvanglocaties;
  • Je hebt werkervaring in een dynamische, complexe organisatie met meer dan 5000 medewerkers of werkervaring bij een gemeente met meer dan 200.000 inwoners;
  • Je hebt werkervaring met demarcatielijsten.

Competenties
Wij zijn op zoek naar een facilitair servicedesk medewerker in een zeer uitdagende omgeving en werkveld. Het werken in dit project kan uitdagend zijn omdat de tijdsdruk regelmatig hoog is. Je houdt ervan om te pionieren in een zeer complexe en dynamische omgeving. Ondanks de dagelijkse hectiek blijf je rustig en behoud je het overzicht. Je bent accuraat, gaat secuur te werk en treedt proactief op indien nodig.
Het steeds schakelen met verschillende partijen en werkzaamheden geeft jou energie. Wel vraagt dit ook om sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Je kan omgaan met belangentegenstellingen. Het is hiervoor van belang dat je stressbestendig bent. Je gaat zelfstandig en projectmatig te werk, houdt van afwisseling en bent in staat om structuur en overzicht aan te brengen en prioriteiten te stellen die leiden tot een optimale dienstverlening. Je werkt nauw samen met de coördinator facilitair en de facilitair locatiemanagers. Door de facilitair locatiemanagers te ontzorgen kunnen zij zich focussen op de complexere vraagstukken.

Organisatie en team

De afdeling
Het programmabureau faciliteert het programma Vluchtelingen in praktische zin. We houden ons bezig met advisering en uitvoering van de bedrijfsvoering, en in het bijzonder: HR, ICT, inkoop, huisvesting, financiën, juridische zaken en informatiebeheer en interne communicatie. We geven bijvoorbeeld uitvoering aan: vastlegging en bewaking van middelen, contracten en opdrachten. Daarnaast zorgen we ervoor dat we voldoende op de hoogte zijn van de ontwikkelingen in de programma-organisatie, zodat we kunnen 'meebewegen' en proactief kunnen adviseren.

Het team Facilitair zorgt ervoor dat tijdelijke (opvang)locaties een fijne plek zijn om te wonen. De kerntaak van het team Facilitair is het inrichten en beheren van tijdelijke opvanglocaties. Binnen dit team komen echt alle onderdelen van het facilitaire werkveld langs en door de schaalgrootte van het aantal opvanglocaties is deze functie zeer gevarieerd.

Onze organisatie
Programma Vluchtelingen voert extra taken uit op het gebied van de vluchtelingencrisis. Veel Oekraïense vluchtelingen zoeken onderdak in Europa, zo ook in Nederland. De gemeente heeft daarom besloten om zo'n 2.000 Oekraïense vluchtelingen in Rotterdam op te vangen. Collega's in onze organisatie zijn hiervoor aan zet en hard aan het werk.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 6 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 1 kandidaat aanbieden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
  • 20% prijs
  • 80% kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr