Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rotterdam
Logo van Gemeente Rotterdam

Facilitair Locatiemanager Ontwikkeling

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als facilitair locatiemanager Ontwikkeling ben je werkzaam binnen het programma Vluchtelingen. Het werk is uitdagend, omdat de tijdsdruk regelmatig hoog is. Je werkt in een team met onder andere collega facilitair locatiemanagers beheer en servicedeskmedewerkers. Jij zorgt ervoor dat een locatie gebruiksklaar wordt opgeleverd of ontmanteld en dat alles op facilitair gebied op orde is. Denk onder andere aan het bestellen van de inventaris, organiseren van de verhuisbewegingen, schoonmaak, beveiliging, brandveiligheid, afvalinzameling en storingsonderhoud. Je zult regelmatig locaties bezoeken om de planning en organisatie af te stemmen. Je schakelt met andere afdelingen om te zorgen dat de organisatie soepel verloopt.

Werkzaamheden
De hoofdtaken van de facilitair locatiemanager Ontwikkeling zijn:
  • Je haakt waar nodig andere disciplines aan, zoals veiligheid en vastgoed, en houdt hier het overzicht en de regie in;
  • In- en uithuizen van locaties;
  • Wekelijks overleg met vastgoed en projectmanagers;
  • Afstemming van planning met het voorraaddepot en betrokken leveranciers;
  • Je bewaakt en controleert de uitvoering van de facilitaire dienstverlening;
  • Je volgt ontwikkelingen binnen het programma en je zorgt dat de dienstverlening daarop aansluit, door middel van je collega's erover informeren/trainen;
  • Je bewaakt de planning en voortgang van de oplevering van de locatie en stuurt bij waar nodig;
  • Je maakt de locatie gebruiksklaar en levert deze op volgens de vastgestelde standaarden;

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Minimaal een half jaar aantoonbare werkervaring in het facilitair vakgebied (o.a. brandveiligheid, hygiëne, gebouwbeheer) en het geven van sturing aan leveranciers.

Wensen en competenties

Wensen
  • Je hebt een afgeronde Facility Management opleiding op HBO niveau;
  • Je hebt werkervaring met een FMIS zoals Ultimo, Topdesk etc.;
  • Je hebt werkervaring met inkoopprocessen;
  • Je hebt werkervaring in projectmatig werken en werken met demarcatielijsten;
  • Je hebt werkervaring in een dynamische, complexe organisatie met meer dan 5000 medewerkers of werkervaring bij een gemeente met meer dan 100.000 inwoners;
  • Je hebt werkervaring met politiek gevoelige onderwerpen en vluchtelingenproblematiek;

Competenties
  • Je houdt ervan om te werken in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is.
  • Ondanks de dagelijkse hectiek blijf je rustig en behoud je het overzicht.
  • Het steeds schakelen tussen verschillende werkzaamheden geeft jou juist energie.
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Kan omgaan met tegengestelde belangen.
  • Je bent stressbestendig en kunt goed kunt prioriteren.
  • Het werken aan de hand van demarcatielijsten en projectmatig werken zit in je DNA.
  • Een proactieve houding en de samenwerking met collega's en partners opzoeken.

Organisatie en team

De afdeling
Het programma Vluchtelingen voert taken uit op het gebied van de vluchtelingencrisis. Het programma is gestart in 2022, toen de vluchtelingenstroom uit Oekraïne op gang kwam. Het team facilitair is onderdeel van het programmabureau Vluchtelingen. Het team Facilitair is verantwoordelijk voor het beheer van diverse panden waar vluchtelingen verblijven en de coördinatie van alle bijbehorende facilitaire diensten, zodat alles soepel en veilig verloopt. Dit omvat onder andere het waarborgen van brandveiligheid, een efficiënte afvalverwerking, schoonmaak en hygiëne en het waarborgen van een goed functionerend internet. Daarnaast zorgt het team facilitair onder meer voor de inrichting van de panden, een duurzaam voorraadbeheer, een vlotte logistieke afhandeling en de beveiliging. Het team facilitair is de schakel tussen vastgoed en de sociale partijen met betrekking tot het technisch beheer van de gebouwen.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 5 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Datum verificatiegesprekken: In week 50 en 51.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden Procedure
Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
  • 20% prijs
  • 80% kwaliteit
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Inschrijvingen
Inschrijver kan 1 kandidaten aanbieden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr