Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland
Begindatum:
1 nov 2025Einddatum:
1 nov 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
22 jul 2025Jij bent van zorgvuldige registraties en tekeningen die aan alle eisen voldoen, van samenwerken binnen de keten én van continu verbeteren van datakwaliteit.
Binnen de afdeling Basisinformatie zijn wij op zoek naar een enthousiaste bestandsmedewerker. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het verwerken van zowel geografische als administratieve databestanden. Je stelt tekeningen op voor verkoopakten en huurovereenkomsten en draagt zorg voor een registratie die voldoet aan de gestelde kwaliteitsnormen en wettelijke termijnen.
Jouw aanpakmentaliteit zorgt ervoor dat wettelijke deadlines worden gehaald en processen soepel verlopen. Je begrijpt dat je werkt binnen een bredere keten, waardoor het kennen van de processen en het samenwerken met collega’s van cruciaal belang is. Samen met ketenpartners werk je continu aan het verbeteren van de datakwaliteit en bereid je je voor op toekomstige ontwikkelingen binnen het vakgebied.
Je werkt nauwkeurig en zorgvuldig binnen de gestelde kaders en hebt oog voor detail en kwaliteit. Binnen jouw rol organiseer je je werkzaamheden efficiënt en resultaatgericht. Je neemt zelfstandig initiatief, pakt nieuwe taken op en denkt actief mee over oplossingen. Daarbij ben je proactief en onderzoekend: je signaleert kansen, neemt het voortouw en toont initiatief bij lopende en toekomstige ontwikkelingen. Je blijft jezelf ontwikkelen binnen de functie en weet je goed aan te passen aan veranderende omstandigheden, waarbij je een stabiele en betrouwbare factor blijft binnen het team. Tot slot beheers je de Nederlandse taal uitstekend, zowel in woord als in geschrift, en weet je jouw boodschap helder en doeltreffend over te brengen.
Je hebt minimaal MBO 4 werk- en denkniveau, dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of eerder opgedane werkervaring;
Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
Je hebt ervaring met CAD-software, zoals AutoCAD, DG DIALOG of gelijkwaardige pakketten;
Je hebt kennis van en werkervaring met applicaties als ArcGis Online;
Je hebt werkervaring met een grafisch tekenpakket;
Je hebt werkervaring met een technisch tekenpakket.
Je hebt werkervaring opgedaan bij een gemeente met meer dan 150.000 inwoners.
Je hebt kennis van en werkervaring met Kadaster.
Cluster Stadsbeheer werkt aan resultaat op straat. Aan een openbare ruimte die schoon, veilig en onderhouden is. De medewerkers variëren van rioolreinigers tot straatvegers, van handhavers tot toezichthouders in garages en van onderhoudsmonteurs tot landmeters. Of het nu is via beheer, onderhoud, handhaving of toezicht, Stadsbeheer heeft één doel. Dagelijks de handen uit de mouwen steken voor een verzorgd Rotterdam. Omdat het altijd beter kan.
Stedelijk Beheer zorgt ervoor dat Rotterdam klaar is voor de toekomst door het organiseren van het stadsbrede beheer van de Rotterdamse Buitenruimte: bovengrond, ondergrond en plattegrond: van wegen tot aan rioolbuizen en van bruggen tot aan parken.
We weten wanneer we wat moeten vervangen en zorgen ervoor dat hier ook geld voor is. Moet iets vervangen worden? Dan doen we dat op een toekomstbestendige en slimme manier. Zo zorgen we ervoor dat de stad er goed bij ligt. Stedelijk Beheer wordt gevormd door de afdelingen Assetmanagement Openbare Ruimte, Water, Leidingbureau Beheer Ondergrond, Basisinformatie en Archeologie.
Afdeling Basisinformatie is verantwoordelijk voor de verwerking van zowel geografische als administratieve data. Basisinformatie zorgt ervoor dat de registratie kwalitatief optimaal wordt bijgehouden binnen de daarvoor geldende (wettelijke) termijnen. De afdeling bestaat uit verschillende teams voor het bijhouden van andere (basis)registraties om zo in het gehele geo-werkveld te kunnen werken (multifunctionaliteit, uiteraard op te bouwen). Hierbij valt te denken aan de Basisregistratie Grootschalige Topografie en Beheer Openbare Ruimte (BOR).
De collega’s van Basisinformatie werken samen met collega’s binnen de afdeling maar ook daarbuiten, zoals bijvoorbeeld bouwinspecteurs en gegevensbeheerders van de WOZ. Samen met onze ketenpartners verbeteren we de kwaliteit van onze data en bereiden we ons voor op de komende ontwikkelingen.
Het team Gebouwen en Grenzen bestaat uit 26 collega’s. een gevarieerd team met jong en oud. Het team Gebouwen en Grenzen houdt zich bezig met het registreren van data in basis- en kernregistraties in het fysieke domein. De medewerkers zijn verantwoordelijk voor het beheren van de BAG (Basisregistraties Adressen en Gebouwen), BRK-PB (publiekrechtelijke beperkingen), TIR (Territoriale Indeling Rotterdam), peilenkaart, cartografie en ze zijn gedelegeerd bronhouder voor de BRK (Basisregistratie Kadaster).
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Niet bekend