Omschrijving
Jij bent van de handen uit de mouwen steken. Je werkt met trots aan het beheer van onze vastgoed objecten. Het betreft een dynamische en veelzijdige functie waarbij jij een belangrijke bijdrage levert op de opvangportefeuille van onze stad!
Jouw functie
Als accountmedewerker bij de afdeling Vastgoed ben je samen met de assetmanagers & collega-accountmedewerkers verantwoordelijk voor het beheren van de objecten in de portefeuilles Veiligheid, Welzijn & Zorg, Kunst & Cultuur, Concernhuisvesting en Parkeren. In de eerste plaats zal je inzet vooral op de portefeuille Kunst & Cultuur betrekking hebben. Daarin ben je het vaste aanspreekpunt voor de huurders en geef je uitvoering aan het contractbeheer en zorg je voor de administratie daarvan. Dit houdt ook in dat je de kostendekkende huur opstelt en zorgdraagt voor de afhandeling van de servicekostenafrekeningen. Verder bereid je eventuele VvE-vergaderingen voor en beantwoord je vragen over de objecten die bij jou in beheer zijn. Aanvullend heb je een adviserende rol bij renovatie- en nieuwbouwprojecten. Daarnaast denk je mee over het verder professionaliseren van de portefeuille.
Eisen
- Je bent in het bezit een afgeronde Hbo-opleiding;
- Je hebt werkervaring met het huren/aankopen van vastgoed;
- Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met het opstellen, beheren en registreren van huurcontracten (vastgoed), opgedaan in afgelopen 5 jaar;
- Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving (zoals huurrecht, didam-arrest).
Wensen en competenties
Wensen
- Je bent in het bezit van een afgeronde vastgoed gerelateerde Hbo-opleiding;
- Je hebt een aanvullende opleiding afgerond op het gebied van vastgoed of makelaardij;
- Je hebt ervaring met het werken in een politiek bestuurlijke en complexe omgeving;
- Je hebt systeemervaring- en kennis van het vastgoedinformatiesysteem en het financiële systeem Oracle;
- Je hebt werkervaring bij gemeentelijke organisaties of andere politiek bestuurlijke omgeving;
Competenties
- Proactieve en ondernemende instelling
- Zelfstandig
- Creatief
- Doortastendheid
- Flexibele instelling
- Accuraat
- Klant- en oplossingsgericht
- Om kunnen gaan met belangentegenstellingen
Organisatie en team
De afdeling
De afdeling Vastgoed maakt onderdeel uit van directie Bestaande Stad. De opdracht van de afdeling is zich te richten op haar kerntaak: Het vastgoed van de gemeente Rotterdam zowel financieel als functioneel optimaal benutten voor de stad. De gemeente Rotterdam is eigenaar van een aanzienlijke hoeveelheid vastgoed. Vastgoed zoals scholen (eigendom of claimrecht), culturele en welzijnsobjecten en sportaccommodaties. Maar ook woningen, jachthavens, parkeergarages, kantoren en bedrijfshuisvesting maken deel uit van het gemeentelijke vastgoedbezit. De gemeentelijke vastgoedportefeuille ligt verspreid over de hele stad. Met het in bezit zijnde vastgoed faciliteert de gemeente in eerste instantie de huisvesting van diverse maatschappelijk gewenste voorzieningen. Maar naast het verzorgen van de huisvesting van deze veelal sociale, culturele en economische activiteiten, gebruikt de gemeente haar vastgoed ook waar mogelijk als goed sturingsmiddel voor de verdere stedelijke ontwikkeling.
Onze organisatie
Rotterdam, een stad die bruist. Van de sociale activiteiten in en rond buurthuizen in de wijk tot de culturele activiteiten in de diverse theaters. Een stad met iconische gebouwen zoals het Stadhuis aan de Coolsingel en het depot Boijmans van Beuningen. Maar ook reguliere kantoorgebouwen, parkeergarages, sportfaciliteiten en speeltuinen. Oude en nieuwe iconen versterken de uitstraling van Rotterdam als architectuurstad! Dit alles maakt onze stad aantrekkelijk om in te wonen, te werken en te verblijven. En jij kan daaraan bijdragen!
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal en te maken heeft met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. Bij zo'n stad hoort een eigentijdse overheid die je de ruimte en kansen biedt om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te helpen. In deze voorhoede werk jij voor én samen met ruim 620.000 Rotterdammers.
Gespreksinformatie
Data voor verificatiegesprek: Week 49/50
Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 3 kandidaten.
Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
WegingOp basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:
De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.