Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Purmerend
Logo van Gemeente Purmerend

Vergunningverlener Apv en bijzondere wetten

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als vergunningverlener Apv (Algemene plaatselijke verordening) en bijzondere wetten ben je verantwoordelijk voor de beoordeling, advisering en afhandeling van diverse aanvragen op het gebied van de Apv en bijzondere wetten.

Werkzaamheden

  • Je bent het aanspreekpunt voor horecaondernemers en organisatoren van evenementen, je voert vooroverleg en houdt intakegesprekken.
  • Je toetst horeca aanvragen op de Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbare bestuur (Bibob) en je stemt af met externe ketenpartners waaronder politie, Justitie, Veiligheidsregio Zeeland, Landelijk Bureau Bibob, het Regionaal Informatie- en Expertise Centrum.
  • Je stelt een vergunning of ontheffing op of wijst deze gemotiveerd af.
  • Je bewaakt de termijnen en verzorgt de administratieve afwikkeling.
  • Je adviseert bestuurders en stelt besluiten op.
  • Je ondersteunt bij overige vergunningen (zoals standplaatsvergunningen en exploitatievergunning recreatieparken) en ontheffingen APV.
  • Je levert een bijdrage aan verbetering van de kwaliteit van de werkprocessen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde mbo 4 juridische opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring als vergunningverlener op het gebied van Apv en bijzondere wetten bij of in opdracht van een gemeentelijke organisatie;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener Apv en bijzondere wetten;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor in juridische richting;
  • Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief, waarin hij/zij toelicht waarom deze opdracht het best past;
  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Organisatie en team

Organisatie

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

Selectieproces en Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
CV's worden beoordeeld op minimumeisen. Kandidaten die voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde CV's op relevante werkervaring. De best scorende kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt getoetst op competenties. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 11 december 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 10 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Bring your own device
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Vergoedingen
Parkeer- en reiskosten worden niet vergoed aan de inhuur kandidaat. Het geoffreerde uurtarief is inclusief reiskosten woon- werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr