Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Purmerend
Logo van Gemeente Purmerend

Recordmanager DIV

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 32 - 36

Omschrijving

Binnen het team Informatiebeheer DIV zorg je er samen met collegas voor dat het geheugen van de organisatie op orde is en blijft. Je speelt in op maatschappelijke en technologische ontwikkelingen zoals digitalisering, veranderende wetgeving en de groeiende behoefte aan transparantie. Je werkt o.a. mee aan de uitrol van verschillende systemen, de ontwikkeling van kaders en richtlijnen en de implementatie van MS365. Je denkt vanaf de start mee over hoe informatie duurzaam toegankelijk en vindbaar blijft. Affiniteit met digitale werkomgevingen of gerichte kennis en ervaring met MS365 is daarbij een pre.

Wat ga je doen?

  • Je schrijft adviezen over het beheer en het duurzaam toegankelijk maken en houden van informatie.
  • Je ontwikkelt en implementeert kaders en richtlijnen rond informatiebeheer.
  • Je neemt actief deel aan (IV)projecten en zorgt voor een goede aansluiting op de organisatiebehoeften.
  • Je maakt het collegas makkelijk om informatie correct op te slaan, terug te vinden en duurzaam toegankelijk te houden.
  • Je verdiept je in de behoeften van verschillende teams en stemt je aanpak daarop af.
  • Je denkt mee over vraagstukken zoals zaakgericht werken, duurzame toegankelijkheid en archiving by design.
  • Je adviseert breed binnen de organisatie, bereidt besluiten voor, spart met collegas en onderhoudt contact met het Waterlands Archief en omliggende gemeenten.
  • Je draagt bij aan de bewustwording rondom informatiebeheer en stimuleert een cultuur van zorgvuldig omgaan met informatie.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor;
  • Aantoonbare werkervaring met archief- en informatiebeheer;
  • Aantoonbare kennis van de archiefwet en van regelgeving en normen binnen het vakgebied (licht duidelijk toe waar deze kennis is opgedaan);
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding SOD-1 of LARM;
  • Aantoonbare werkervaring met ontwikkelen van kaders en richtlijnen omtrent informatiebeheer;
  • Aantoonbare werkervaring als recordmanager DIV binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare ervaring met het advisering mbt M365 trajecten.

Competenties

  • Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden;
  • Gedreven en Enthousiast;
  • Dienstverlenend;
  • Didactische vaardigheden;
  • Zelfstandig, resultaatgericht en zorgvuldig.

Organisatie en team

Organisatie Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 december 2025 tussen 13:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe administratieve broker wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr