Locatie- en opstartmanager

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 6 dagen
32 Noord-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

19 jun 2025

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Vanuit de gemeente Purmerend organiseren we naast onze reguliere taken ook de tijdelijke opdracht; opvang van Oekraïense vluchtelingen. Dit doen we in samenwerking met maatschappelijke organisaties en landelijke/lokale vrijwilligersorganisaties. Op dit moment maken we gebruik van diverse locaties binnen onze gemeente om deze opvang te realiseren. In totaal bieden we op dit moment 685 opvangplekken verdeeld over 5 locaties. In november sluiten we 1 locatie en openen we een nieuwe. Om dit proces in goede banen te leiden zijn we op zoek naar een opstartmanager.

Deze verhuizing en opstart voer je samen met de coördinator vanuit de gemeente uit. Omdat een van de huidige locatiemanagers met verlof gaat ben je de andere helft van de werktijd interim locatiemanager van de bestaande locaties.
In de rol van opstartmanager zorg je ervoor dat de nieuwe opvanglocatie klaar is voor gebruik, dat de beschikbare opvangplekken aan ontheemden worden toegewezen, dat de werkwijzen en processen ten aanzien van de begeleiding worden geïmplementeerd en dat de locatie aan het einde van de opdracht fungeert als een zelfstandige en stabiele opvang volgens de uitgangspunten van de gemeente. Je doet dat in nauwe samenwerking met de gemeente en de locatiemedewerkers.

Naast de rol van opstartmanager ben je ook de interim locatiemanager van de andere opvanglocaties. De teams en organisatie van de opvanglocaties werken grotendeels zelfstandig maar jij fungeert als aanspreekpunt binnen afgesproken kaders, zonder hiërarchische aansturing van personeel en je zorgt voor een omgeving waarin de Oekraïense vluchtelingen zo humaan, veilig en waardig mogelijk worden opgevangen zonder daarbij te hospitaliseren maar juist mét eigen regie voor de ontheemden.

Je beschikt over aantoonbare ervaring en visie in het vormgeven van kwalitatieve opvang en neemt verantwoordelijkheid om de opvang steeds aan te laten sluiten bij de veranderende omstandigheden. Jouw werkzaamheden zijn uiteenlopend en hebben te maken met locatie- en voorraadbeheer, veiligheid, (interne) communicatie, crisismanagement, conflictbemiddeling en het welzijn van inwoners, vrijwilligers en beroepskrachten. Hierbij werk je samen met diverse werkgroepen binnen de gemeente op het gebied van onderwijs, sport, zorg, werk en inkomen. Binnen de opdracht wordt verwacht dat je voor de verbinding verantwoordelijk bent met externe partners zoals de regio, politie, brandweer, beveiligings- en schoonmaakbedrijven en onderhoud je natuurlijk contact met de omwonenden. De samenwerking met gemeentelijke teams en externe partners is onderdeel van de opdrachtuitvoering. Met het team van 10 medewerkers zorgen jullie voor een leefbare, veilige en prettige leefomgeving voor de ontheemden.

We zijn op zoek naar een collega met een daadkrachtige en flexibele instelling die snel kan schakelen tussen verschillende coördinerende, leidinggevende, en operationele taken. 

Informatie over onze opvanglocaties is terug te vinden op: www.purmerend.nl/oekraine

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in opvang/migratiecontext;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare leidinggevende werkervaring met teams van >10 professionals;
4. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving op het gebied van opvang en vluchtelingen;
5. Een maximum uurtarief van € 95 ,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Flextender fee.

Beoordeling op gunningscriteria (100 punten totaal)
6. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo in de richting van Social Work (20);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in opvang met =150 opvangplaatsen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbaar In het bezit van een geldige BHV-certificering (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met teamaansturing (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met gesprekstechnieken/interculturele communicatie (benoem duidelijk in het cv) (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring met coördinerende en/of projectleidersrollen (benoem duidelijk in het cv) (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Communicatief vaardig en verbindend
  • Signaleert hulpvragen en schakelt juiste partijen in
  • Stelt grenzen en bewaakt deze
  • Heeft inzicht in groepsdynamiek en werkt de-escalerend

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
 1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit zal grotendeels op locatie zijn gecombineerd met het stadhuis. Thuiswerken zeer beperkt mogelijk.  

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 27 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • De professional dient gebruik te maken van eigen apparatuur (‘bring your own device’), waaronder een mobiele telefoon en een laptop/tablet.
  • De reiskosten en parkeerkosten zijn inbegrepen in het aangeboden uurtarief; aparte vergoeding hiervoor is niet mogelijk.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 23 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op 25 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je  indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 26 juni 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur