Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Opsterland
Logo van Gemeente Opsterland

Klantmanager Inkomen

Hoofdstraat 82, 9244 CR Beetsterzwaag, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

3 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Het gaat om waarneming van een caseload van een collega die tijdelijk andere werkzaamheden gaat doen in verband met de komst van de doorstroomlocatie in Beetsterzwaag.

Als klantmanager inkomen heb je een brede blik en richt je je op alle levensdomeinen van de cliënt, zoals inkomen, participatie, re-integratie, leefbaarheid, wonen, welzijn, zorg. Vraagverheldering (wat is de vraag achter de vraag) is een belangrijk uitgangspunt in de werkwijze. Je informeert cliënten over mogelijkheden, komt samen met de cliënt tot een passende oplossing en biedt waar nodig ondersteuning aan de cliënt om het eigen netwerk te versterken. Hierbij maak je gebruik van jouw collega's binnen het Sociaal Domein en externe netwerken. Je bent generalist met als specialisatie Inkomen.

Verantwoordelijkheden

- De Participatiewet en de IOAW hebben voor jou geen geheimen meer. Je bent verantwoordelijk voor de inkomensvoorziening van onze klanten. Je werkt op basis van de uitgangspunten vertrouwen in de klant gekoppeld aan een doelmatige uitvoering.
- Jouw werkzaamheden bestaan uit het behandelen van aanvragen bijzondere bijstand en heronderzoeken in het kader van de Participatiewet en de IOAW met daarbij aandacht voor alle levensdomeinen van de cliënt.
- Je beheert een eigen klantenbestand met alle daarbij behorende werkzaamheden zoals het verwerken van mutaties, heronderzoeken op basis van signaalsturing en het uitvoeren van rechtmatigheids- controle, beëindigings- en wijzigingsonderzoeken.
- Alle besluiten neem je zelfstandig. Terugvordering-, boete- en maatregelbesluiten leg je eveneens zelfstandig op. Je redigeert beschikkingen en stelt rapportages op.
- Je bent nauwgezet, flexibel, klant- en oplossingsgericht waarbij de mogelijkheden steeds het uitgangspunt zijn. Verder ben je een goede gesprekspartner voor je cliënten én je collega's. Tot slot ben je samenwerkingsgericht en ben je in staat om zelfstandig te kunnen optreden en bereid tot het nemen van initiatief.
- Je wijst klanten actief op de mogelijkheden om gebruik te maken van participatie en re-integratiemogelijkheden, de bijzondere bijstand, de WMO en schuldhulpverlening;

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 12 januari tot en met 3 juli 2026 voor 24 uur per week.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Minimaal 2 jaar recente aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet.
  • Afgeronde mbo-opleiding.
  • Kennis van verhaal en terugvordering.
  • Het uurtarief is maximaal € 75,00.

Wensen en competenties

Wensen

  • Mbo-opleiding bv. SJD.
  • Ervaring in het werken met Civision Samenleving.
  • Passieve beheersing van de Fryske taal.

Competenties

  • Resultaatgericht, sensitiviteit en creativiteit.
  • Plannen en organiseren, empathisch vermogen, samenwerken, adviesvaardigheid en communicatieve vaardigheden.

Organisatie en team

Hierbij maak je gebruik van jouw collega's binnen het Sociaal Domein en externe netwerken.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op 11 december in de ochtend.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Aanvullende Informatie

De werkzaamheden binnen deze opdracht worden uitgevoerd onder verantwoordelijkheid van het management/directie. Daarom is deze opdracht niet aan te merken als een ZZP opdracht in het kader van de wet VBAR 2025. Vanuit de gemeente Opsterland zal dus geen opdracht aan een ZZP-er worden verstrekt.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat gedrag van de Externe in het verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van een specifieke taak of functie in de samenleving. Voor aanvang van de opdracht dient er een VOG te worden overlegd. Kunnen Externen dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr