Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Verkenner welzijnsopdracht

gemeente Ooststellingwerf

Het Oost 11, 8431 LE Oosterwolde, Nederland

Sluit over 9 dagen
90 16 Friesland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

18 sept 2025

Omschrijving

Het formuleren van een brede welzijnsopdracht en de wijze waarop deze uitgevoerd kan worden binnen een passende, rechtmatige financieringsvorm. De opdracht bestaat uit drie onderdelen:

Deel 1

Formuleren van de brede welzijnsopdracht voor de komende 10 jaar voor de gemeente Ooststellingwerf die aansluit bij de uitgangspunten van het beleid van de gemeente Ooststellingwerf (o.a visie op samenleven, wonen, zorg, welzijn visie, 'van zorg naar gezondheid en welzijn').

Resultaat: Brede welzijnsopdracht gemeente Ooststellingwerf

Deel 2

Onderzoeken van een passende, rechtmatige financieringsvorm waarmee de gemeente Ooststellingwerf uitvoering kan geven aan de brede welzijnsopdracht, zoals geformuleerd in deel 1 van deze opdracht, en hoe deze opdracht te monitoren. Gevolgd door een helder uiteengezet advies met aanbevelingen en vervolg stappen. Met daarin meegenomen een marktconforme Integrale Kostprijs (IKP).

Resultaat: Financieringsvorm passend bij de brede welzijnsopdracht.

Deel 3

Onderzoek en advisering over de samenwerking met de gemeente door de partij/ partijen die de brede welzijnsopdracht gaan uitvoeren. Met daarbij een advies gevolgd door een uitgewerkt voorstel waarbij invulling en vormgegeven wordt aan het accounthouderschap met betrekking tot de welzijnsopdracht, de monitoring en de financieringsvorm. Neem in dit advies als specifiek aandachtspunt de afstemming intern tussen de accounthouder en de andere betrokken collegas (beleid, gebiedsteam, teamleiders, college) mee. Maak dit voor beide (samenwerking gemeente breed en rol accounthouder) concreet.

Resultaat: Samenwerkingsafspraken brede welzijnsopdracht en voorstel accounthouder.

Eisen

  • Aantoonbare ervaring in de welzijnssector
  • Kennis van gemeentelijke juridisch/financiele bedrijfsprocessen
  • HBO-niveau
  • 50 % Ervaring met het schrijven van opdrachten.
  • 50 % Ervaring met processturing en inrichtingsvraagstukken, Aandachtspunt hierbij is de afstemming tussen de accounthouder en de andere betrokken collegas (beleid, gebiedsteam, teamleiders, college en overige stakeholders).

Wensen en competenties

Wensen

  • Geen wensen vermeld

Competenties

  • Geen competenties vermeld

Organisatie en team

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot 1 april 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur