Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Oosterhout
Logo van Gemeente Oosterhout

Subsidiespecialist

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

6

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 150Opdracht uren 6
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In het kader van het structureel subsidieadvies, adviseer jij de gemeente Oosterhout als expert inkomende subsidies. Hierbij match jij concrete projecten aan financiële kansen die voortkomen uit subsidies. Dit betekent dat je de ene dag werkt aan de financiële verantwoording van een grote subsidie en contact heb met collega's en externen.

De andere dag ben je samen met een financieel adviseur en projectleider bezig de subsidievoorwaarden te interpreteren en hier de (financiële) administratie op in te richten. Jij zorgt voor een juiste en tijdige financiële verantwoording van de inkomende subsidies die de gemeente Oosterhout ontvangt.

Werkzaamheden:

  • Je stimuleert het subsidiebewustzijn van medewerkers door kennisoverdracht, zodat er binnen de gemeente Oosterhout meer kennis en draagvlak voor het werken met subsidies komt;

  • Je geeft advies over de organisatorische inbedding van subsidieverwerving;

  • Je brengt subsidiemogelijkheden gevraagd en ongevraagd onder de aandacht van medewerkers;

  • Je adviseert over de haalbaarheid en aanpak van subsidieaanvragen;

  • Je vergroot de slaagkans op subsidies door ondersteuning te leveren bij het opstellen van subsidieaanvragen.

  • Je ondersteunt bij het indienen va subsidieverzoeken;

  • Je ondersteunt bij het opvolgen van verplichtingen voortkomend uit subsidietoekenningen;

  • Je participeert in het opstellen van een juiste, tijdige en volledige verantwoording/declaratie van kosten voor de inkomende subsidies.

  • Je beantwoord uiteenlopende subsidievragen van medewerkers;

  • Je sluit aan in overleggen van de diverse projecten zodat je weet wat er speelt.

Eisen

  • De kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Subsidiespecialist. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft ervaring met (Europese) subsidietrajecten. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed. Zowel schriftelijk en mondeling.
  • De kandidaat heeft ervaring met financieel administratieve processen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Akkoord met het maximum uurtarief van €150,-.
  • De aanvraag is niet geschikt voor een ZZP-er.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Finance. Dit moet blijken uit de CV.

  • De kandidaat is bekend met subsidiedatabank van Vindsubsidies. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.

Competenties

  • Een financieel professional die administratief sterk is en zeer nauwkeurig is;

  • Een open en toegankelijke persoonlijkheid, gemakkelijk benaderbaar voor collega's en andere gesprekspartners;

  • Betrokkenheid bij je werk, voelt je verantwoordelijk in je rol én bent een aanpakker. Jij zorgt dat wat je belooft ook gebeurt;

  • Jij bent communicatief sterk, je communiceert makkelijk op diverse niveaus en kunt daarbij snel schakelen tussen de verschillende en soms tegengestelde belangen;

  • Flexibiliteit.

  • Pro-actief

  • Samenwerken

  • Betrokken

  • Flexibel/wendbaar

  • Zorgvuldig

  • Resultaatgericht

  • Communicatief vaardig

  • Zelfstandig

  • Analytisch

  • Netwerker

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

Wat je misschien niet verwacht

We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega's, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 600 collega's biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja

Overige:

  • De functie is ingeschaald in schaal 12 van de CAO Gemeenten;

  • Betreft in basis 6 uur per week. Dit kan incidenteel meer uur zijn als dat voor specifieke werkzaamheden/specifieke aanvraag noodzakelijk is;

  • Thuiswerken in overleg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr