Logo van Gemeente Oosterhout
Logo van Gemeente Oosterhout

Specialist Burgerzaken

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

15 dec 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

30 - 36

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 30 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De uitdaging

Je valt onder het team Eerste lijn, Burgerzaken en Facility. Burgerzaken verzorgt voor burgers een groot aantal diensten op het gebied van de burgerlijke stand, het Nederlanderschap, IPR (internationaal privaatrecht) en de Basisregistratie Personen. Ook is er veel aandacht voor identiteitsvaststelling, adreskwaliteit en de kwaliteit van de Basisregistratie Personen. En daar kunnen wij jouw expertise erg goed bij gebruiken!

Dit draag jij bij

Als Specialist Burgerzaken ben jij dé expert op het gebied van complexe burgerzaken. Je buigt je over inhoudelijke vraagstukken die verder gaan dan de standaard dienstverlening. Of het nu gaat om nationaliteitsvraagstukken of adreskwaliteit - jij weet precies wat er moet gebeuren en handelt met zorg, snelheid en integriteit. Ook het muteren in en aanleggen van persoonslijsten door eerste inschrijvingen en hervestigingen, beoordelen en verwerken buitenlandse brondocumenten, afnemen Verklaring Onder Ede en het corrigeren van fouten uit de Kwaliteitsmonitor zijn je bekend.

Je bent communicatief sterk, administratief accuraat en hebt een scherp oog voor detail. Collega's kunnen op je rekenen voor inhoudelijke begeleiding en jij schakelt moeiteloos tussen verschillende taken in een dynamische omgeving. Samenwerken gaat je natuurlijk af, en je draagt actief bij aan een professioneel en collegiaal team.

Eisen

  • De kandidaat beschikt over MBO+ werk en denkniveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Specialist Burgerzaken of is minimaal 5 jaar werkzaam binnen het domein Burgerzaken. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • Je bent een professional met actuele kennis van wet- en regelgeving op het gebied van burgerzaken.
  • Aanleveren VOG verklaring is verplicht.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met/van iBurgerzaken (PinkRocade). Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding /leerlijnen NVVB burgerzaken. Dit moet blijken uit het CV.

Competenties

  • Je wilt collega's inhoudelijk begeleiden bij het behandelen van vraagstukken;
  • Je krijgt energie van het verbeteren van werkprocessen en het bewaken van de kwaliteit;
  • Je hebt een positieve en oplossingsgerichte houding;
  • Je bent communicatief sterk;
  • Je werkt graag samen in een team, neemt initiatief en bent bereid taken op te pakken in het teambelang.
  • Pro-actief
  • Integer
  • Flexibel
  • Zorgvuldig
  • Resultaatgericht
  • Communicatief vaardig
  • Zelfstandig
  • Analytisch
  • Netwerker
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Organisatie en team

Wat je misschien niet verwacht

We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega's, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 600 collega's biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 9 van de CAO Gemeenten;
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr