Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Klantmanager Inkomen

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

31 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De uitdagingOosterhout heeft ambities voor 2030. Een van die ambities is een arbeidsmarkt die inwoners en ondernemers kansen biedt. Als Klantmanager Participatie houd jij je bezig met het begeleiden en ondersteunen van inwoners op hun weg naar actieve deelname aan de maatschappij.Samen bekijk je wat in de persoonlijke situatie haalbaar, wenselijk of nodig is. Waarbij je het leuk vindt om de inwoners uit te dagen om snel weer uitkeringsonafhankelijk te worden. Dit doe je in samenwerking met de inwoners, ketenpartners en je collegas. Zo krijgen we meer voor elkaar!

Dit draag jij bij

  • Je voert gesprekken met inwoners waarbij je hun situatie breed in kaart brengt en kunt inwoners begeleiden in hun ontwikkeling op de arbeidsmarkt. Hierbij kijk je met een brede blik (denk aan Jeugd, WMO, schuldhulpverlening en veiligheid) naar de inwoner;
  • Je beheert een eigen caseload;
  • Je screent de aanvragen levensonderhoud en draagt zorg voor de verwerking hiervan;
  • Aanvragen bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet handel je zelfstandig af;
  • Je voert diverse minimaregelingen uit, je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit, je verwerkt beeindigingen, mutaties en je beoordeelt en besluit over maatregelen en boetes;
  • Je beoordeelt de participatiemogelijkheden van de inwoner en samen met de inwoner bepaal je de te ondernemen stappen richting betaalde arbeid of participatie;
  • Je draait mee bij onze integrale front office waar de vragen van inwoners binnen komen.

Eisen

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding en je hebt werkervaring als klantmanager;
  • Je hebt kennis van de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving;
  • Je bent een verbinder en ruimdenkend en weet, in het belang van de inwoner, professionals bij elkaar te brengen (casusregie);
  • Je durft creatieve oplossingen voor te stellen en daarin een besluit te nemen;
  • Je wilt jezelf graag verder ontwikkelen in kennis van de Jeugdwet en WMO;
  • Uitkeringsgerechtigden benader je vanuit vertrouwen en je handelt vanuit mogelijkheden met als doel het vergroten van de zelfstandigheid van inwoners;
  • Je bent een open persoonlijkheid, beschikt over zeer goede coachende vaardigheden en hebt een scherp oog voor een goede kwaliteit;
  • In een hectische omgeving gedij je goed en weet je goed het hoofd koel te houden. Je schakelt eenvoudig in veranderende omstandigheden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aanleveren van een VOG verklaring is verplicht;
  • Thuiswerken in overleg (twee dagen aanwezigheid op kantoor is gewenst);
  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure;

Competenties

Organisatie en team

De functie is bij de Gemeente Oosterhout ingeschaald in schaal 9 Van de CAO Gemeenten

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur