Interim Coördinator 

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
130 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!

Omschrijving van de opdracht
De coördinator draagt bij aan de ontwikkeling van Equalit en interne teams. Je vervult een onmisbare rol waarbij je teams aanstuurt en deel uitmaakt van het managementteam. Jij motiveert onze ICT-professionals om het beste uit zichzelf te halen en optimaal te presteren. Je toont lef door ideeën aan te dragen over organisatie inrichting en maakt de vertaling van informatiekunde vragen naar praktische diensten. Zo blijven wij een optimale ICT-dienstverlening leveren aan onze 11 deelnemende gemeenten.

Als coördinator ben je verantwoordelijk voor ondersteuning van de dagelijkse aansturing van ongeveer 25 collega’s. Dat doe je in samenwerking met en onder de verantwoordelijkheid van de teamleider. De coördinator stuurt diverse ICT-processen aan en kijkt hoe we de organisatie verder kunnen ontwikkelen. Je werkt in een agile omgeving.

Achtergrondinformatie

  • Je ondersteunt bij de PDCA cyclus en hebt gevoel voor onze ITIL processen;

  • Je maakt deel uit van het managementteam en denkt mee over de strategie en visie van Equalit;

  • Aandachtsgebieden zijn kwaliteit, architectuur, privacy & security en het bedrijfsbureau waar onder meer scrummasters, relatiebeheer en leveranciersmanagement onder valt.

Je draagt de visie van Equalit uit en draagt bij aan de samenwerking met de deelnemende gemeentes

  • Je bent op tactisch gebied actief door de teams te ondersteunen in de agile manier van werken, het verbeteren van de dienstverlening en de cloudtransitie;

  • Equalit investeert in het verbeteren van de processen binnen de organisatie en ook hier hierin is een rol voor jou weggelegd;

  • Je bent een echte people manager. Jij kunt mensen, functies en techniek met elkaar verbinden, zonder het resultaat uit het oog te verliezen.

Overige taken

  • contact met onze deelnemers en leveranciers;

  • uitvoering van HR-taken voor de teams;

  • gedelegeerde budgetverantwoordelijkheid;

  • proceseigenaarschap van meerdere ITIL processen.

Kandidaat omschrijving

  • Je hebt voldoende kennis van en ervaring in de IT-sector;

  • Je bent een coördinator die veel kan en durft;

  • Je draagt de visie van de organisatie uit en stimuleert anderen dit ook te doen;

  • Heb je een visie op de toekomstige informatievoorziening bij gemeenten, heb jij ervaring met leidinggeven aan grotere teams én affiniteit met informatiemanagement dan is dat een heel mooie combinatie die wij zoeken;

  • Ervaring met verandertrajecten bijvoorbeeld in het kader van de cloudtransitie;

  • Je weet mensen in beweging te krijgen om anders te gaan werken;

  • Je durft door te vragen om tot de kern van de vraag te komen. Je durft daarvoor moeilijke vragen te stellen en knopen door te hakken zonder de consequenties daarvan uit het oog te verliezen;

  • Je bent overtuigend, stressbestendig, resultaatgericht en je kunt snel schakelen;

  • Je kunt zelfstandig werken, waarbij je waar nodig afstemming zoekt bij je collega’s;

  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;

  • Je vindt het leuk om je netwerk uit te breiden en te onderhouden;

  • Je begrijpt dat het soms lastig is om te bewegen in een organisatie waar ook politieke belangen spelen.

Eisen
Alle eisen moeten blijken uit het CV

  1. Je hebt kennis van beheersingssystemen;

  2. Je hebt minstens 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;

  3. De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).

  4. Het maximum uurtarief bedraagt €130.-

  5. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met verandertrajecten, bijvoorbeeld in het kader van de cloudtransitie.

Wensen
Alle wensen moeten blijken uit het CV

  1. Je hebt minimaal een afgeronde hbo opleiding richting ICT/informatica of technische bestuurskunde of technische bedrijfskunde
    4 punten

  2. De kandidaat heeft ervaring met leidinggeven aan grotere teams én affiniteit met informatiemanagement.
    4 punten

Competenties
10 Punten

  • Pro-actief

  • Overtuigend

  • Stressbestendig

  • Resultaatgericht

  • Snel schakelen

  • Resultaatgericht

  • Communicatief vaardig

  • Zelfstandig

  • Analytisch

  • Netwerker

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Aanvullende informatie

  • Aanleveren van een VOG-verklaring is verplicht; 

  • Thuiswerken in overleg.

  • De functie is ingeschaald in schaal 12 van de CAO Gemeenten; 

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) is de aanvraag is niet geschikt voor een ZZP-er; 

  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure. 

  • Werkdagen: 4 x 9 uur of 5 x 7,2 uur per week. Thuiswerken in overleg

Let op!: In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.