Logo van Gemeente Noordoostpolder
Logo van Gemeente Noordoostpolder

Adviseur bedrijfsvoering WIJKBEHEER

Harmen Visserplein 1, 8302 BW Emmeloord, Nederland

Sluit over 22 dagen

Begindatum:

2 feb 2026

Einddatum:

2 aug 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Jij bent het aanspreekpunt voor je teamleiders en collega’s als het gaat om interne vraagstukken aangaande de bedrijfsvoering van cluster Wijkbeheer en hoe ze aansluiten bij de gemeentelijke organisatie. Door goed te observeren en analyseren, speel je tijdig in op toekomstige vraagstukken. Je geeft een gefundeerd advies dat indien nodig wordt uitgewerkt in plannen en rapportages. Verder begeleid je jouw collega's bij het implementeren van processen binnen Wijkbeheer. 

Kandidaat omschrijving

Je bent een gedreven collega met een ondernemende instelling, die sterk in zijn schoenen staat. Je bent breed georiënteerd en volgt de ontwikkelingen in de maatschappij nauwlettend, met specifieke aandacht voor de impact op onze bedrijfsvoering. Je krijgt energie van het voorbereiden en inrichten van een goed en helder werkproces, waarbij je de samenwerking zoekt met collega’s. De ‘’winkel’’ van Wijkbeheer is groot en divers, jij vindt hierin makkelijk je weg en je kunt tevens goed prioriteiten stellen.  

Jouw talenten  
Je hebt een relevante HBO-opleiding en affiniteit met bedrijfskunde.  

Ben jij die sprankelende persoonlijkheid met een brede interesse? Een ware pionier die moeiteloos prioriteiten stelt en vernieuwing omarmt. Je hebt een dienstverlenende houding en kunt duidelijk uitleggen wat wel en niet mogelijk is. Voor jou is het leveren van kwaliteit en het schetsen van toekomstperspectieven een tweede natuur. Bovendien heb je een scherp oog voor de dynamische omgeving waarin jij jouw werkzaamheden uitvoert. 

Eisen

  • Opleiding
    Relevante HBO opleiding in de richting van; Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Facility management of vergelijkbaar. Dit wordt duidelijk aangetoond met het c.v.

  • Werkervaring
    De adviseur heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring (opgedaan in de afgelopen 5 jaar) als: Adviseur bedrijfsvoering, of Beleids-/procesadviseur binnen wijkbeheer, beheer openbare ruimte of vastgoedbeheer.

  • Geen ZZP'er
    Vanwege leiding en toezicht vanuit de gemeente is deze opdracht niet van toepassing voor een zelfstandige.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 25 %

  • Kennis
    Je hebt bij voorkeur aantoonbare kennis van bedrijfsvoering bij een werkgever in de lokale overheidsorganisatie.
    Weging: 10 %

  • Domeinkennis wijkbeheer
    De adviseur heeft minimaal 3 jaar ervaring met bedrijfsvoeringvraagstukken binnen een gemeente of gemeentelijke uitvoeringsorganisatie, specifiek gerelateerd aan: Wijkbeheer, beheer openbare ruimte, of gebiedsgericht werken. Omschrijf minimaal 1 concreet project met scope en rol.
    Weging:30 %

  • Inzetbaarheid
    Je bent vanaf de startdatum van de opdracht voor minimaal 32 per week inzetbaar. Toon dit ook aan op het c.v.
    Weging: 10 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Planning

De interviews worden gepland op 20 januari 2026 van 9:00 tot 10:00, van 14:30 tot 15:30 en van 15:30 tot 16:30. 

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

1 x 6 maanden

Toelichting op rooster

Je bent voor deze opdracht op locatie bij de gemeente aanwezig.

Overige informatie

Betreft een functie ter vervanging van ziekte voor de duur van een half jaar met optie tot verlenging en een opzegtermijn van 1 maand. Wanneer de zieke medewerker kan gaan  re-integreren is het mogelijk dat er afbouw in uren kan gaan plaatsvinden. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr