Logo van Gemeente Noardeast-Fryslân
Logo van Gemeente Noardeast-Fryslân

consulent inkomen

Koningstraat 13, 9101 LP Dokkum, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36

Omschrijving

Opdracht omschrijving

Noardeast-Fryslân, een gemeente met karakter

Gastvrijheid, zorg voor elkaar, openheid en trots. Daar staan wij voor. Het liefst doen wij de dingen samen en persoonlijk. We zijn niet van de woorden maar van het doen. Echte vakmensen en doorzetters. Trots op onze Fryske taal en cultuur. Wij leggen als overheidsorganisatie de lat hoog als het gaat om betrouwbaarheid, integriteit en professionaliteit.

Verantwoordelijkheden

Jouw werkzaamheden

  • Je handelt meldingen, aanvragen en beëindiging van individuele inkomensvoorzieningen af.
  • Je voert intakegesprekken met (nieuwe) klanten m.b.t. aanvragen levensonderhoud of bijzondere bijstand.
  • Je stelt beschikkingen op, toetst rechtmatigheid, registreert rapportages en berekeningen.
  • Je stemt af en draagt zo nodig casuïstiek aan het gebiedsteam over en/of verwijst door naar werk.
  • Je bewaakt de voortgang en onderhoudt contacten.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 tot en met 30 juni 2026 voor 36 uur per week.

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring als inkomensconsulent.

  • Afgeronde relevante MBO opleiding.

  • Kennis van de participatiewet en IOAW.

Wensen en competenties

Wensen

  • Afgeronde MBO opleiding (Gewicht: 40%)
  • Meer dan 1 jaar ervaring als inkomensconsulent (Gewicht: 40%)
  • Kennis van de participatiewet en IOAW (Gewicht: 20%)

Competenties

  • Goed kunnen omgaan met tegengestelde belangen
  • Zelfstandig kunnen werken
  • Oordeelsvorming
  • Communicatief vaardig

Organisatie en team

Afdeling en team

Als Consulent Inkomen werk je binnen de afdeling Bedriuwsfiering Gebietsteams (Advys) in het team Inkomen. De afdeling bestaat uit meerdere teams onder leiding van een clusterhoofd. De teams hebben tot doel de zelfredzaamheid en het zelfstandig functioneren van de inwoners van Noardeast-Fryslân te bevorderen. Ook de participatie in algemene zin in de samenleving wordt gestimuleerd en de teams faciliteren op het terrein van de WMO, preventie, werk en inkomen. Het gaat dan om individuele maatwerkvoorzieningen zoals financiële ondersteuning, schulddienstverlening, begeleiding, huis-hou-delijke ondersteuning, woningaanpassingen, vervoer en hulpmiddelen.

Gespreksinformatie

De sollicitatiegesprekken zijn gepland op dinsdagochtend 16 december.

De competenties worden getoetst in het interview.

Het interview

Als Inschrijver in de top x [invullen aantal] is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

Aanvullende informatie

Vragen betreffende deze aanvraag kunnen uitsluitend in de applicatie van Inhuur WerkenInFriesland worden voorgelegd. Alle Leveranciers worden vervolgens door middel van de nota van inlichtingen, 1 a 2 dagen na sluiting van de vragenperiode, in de applicatie op de hoogte gesteld van de antwoorden op deze vragen.

CV

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 3 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr