thumbnail
thumbnail

Teamleider Uitkeringsbeheer

Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 125,00
36 Gelderland

Begindatum:

1 mrt 2024

Einddatum:

28 feb 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 feb 2024

Omschrijving van de opdracht
Mens als middelpunt. Als afdeling Inkomen, Zorg en Leerrecht is de vraag en behoefte van de Nijmegenaar ons uitgangspunt. Het perspectief van de inwoners is leidend voor ons werk. Samen met de inwoners vinden we de beste oplossingen, zo duurzaam mogelijk. Dat doen we niet alleen, maar met de omgeving en met onze partners in de stad. Wij ondersteunen zo inwoners om zelfstandig mee te kunnen doen in de maatschappij.

Bureau Uitkeringen van de afdeling Inkomen, Zorg en Leerrecht bestaat  uit de teams Nieuwe Klanten, Uitkeringsbeheer en Uitkeringsadministratie.  Deze teams zorgen voor het beoordelen van aanvragen in het kader van de Participatiewet, het verwerken van alle wijzigen naar aanleiding van life events van inwoners en het verwerken van de financiële administratie op grond van de Participatiewet.

Team Uitkeringsbeheer begeleidt inwoners met een uitkering in het kader van de Participatiewet. Er wordt integraal gewerkt. Iedere wijziging die te maken heeft met een life event van een inwoner wordt in de totale context geplaatst die verder gaat dan alleen de uitkering. Er wordt intensief samengewerkt met alle andere teams binnen de afdeling Inkomen, Zorg en Leerrecht en met de partners in de stad. Team Uitkeringsbeheer is onderdeel van het sociaal netwerk zoals bijvoorbeeld de wijkteams en het werkbedrijf.

Met ons Team Uitkeringsbeheer willen we een volgende teamfase (van Tuckman) bereiken (effectievere samenwerking, kortere feedbackcyclus, regelmatig reflecteren, het maken van afspraken en wederzijds begrip, het team functioneert als een geheel, vergoten van de betrokkenheid voor de groepsresulaten) om als groep uiteindelijk uit te groeien tot een optimaal functionerend team. 

Als teamleider geef je leiding aan het team Uitkeringsbeheer vanuit een brede HR verantwoordelijkheid en maak je deel uit van het bureau-MT.

Voor deze opdracht is een kandidaat uit het netwerk in het vizier.

Verantwoordelijkheden

  • je stuurt je team aan op inhoud èn dagelijkse praktijk;

  • je levert input voor het te ontwikkelen beleid in het vakgebied; je zorgt voor de juiste afstemming en je hebt de focus op de uitvoerbaarheid van beleid;

  • je prioriteert de werkzaamheden en capaciteitsmanagement (de juiste persoon op de juiste plek);

  • je stuurt op vak- en competentieontwikkeling van het team en de medewerkers zodat zij continu in staat zijn om het werk te kunnen blijven uitvoeren binnen de visie op de dienstverlening van Mens als Middelpunt;

  • je monitort de productie en stuurt aan op kwaliteit, kwantiteit en tijdigheid;

  • je houdt de financiën binnen het bureau in control en je draagt zorg voor verbinding met de andere teams.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2024, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 28-02-2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)

  • Aantoonbaar door ervaring en/of opleiding een werk- en denkniveau op hbo/wo- niveau;

  • Aantoonbaar minimaal 5 jaar recente ervaring (sinds 2018) in een leidinggevende rol;

  • Aantoonbaar ervaring met verandermanagement en het begeleiden van complexe veranderprocessen;

  • Je bent CMC geregistreerd.

Wensen

  • Aantoonbaar ervaring of affiniteit met het werkveld Uitkeringsbeheer; (40%)

  • Aantoonbaar ervaring binnen het Sociaal Domein in een leidinggevende rol; (40%)

  • Aantoonbaar ervaring met sturen op houding en gedrag; (20%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur

Ben jij de Teamleider Uitkeringsbeheer die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.