Logo van Gemeente Neder-Betuwe
Logo van Gemeente Neder-Betuwe

Directievoerder realisatie MFC Dodewaard

Gemeente Neder-Betuwe

Gemeentehuis, 4043 KP Opheusden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht tarief 170Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Aanleiding en context
De gemeente Neder-Betuwe is voornemens een nieuw Multifunctioneel Centrum (MFC) te realiseren, waarin diverse maatschappelijke functies worden samengebracht, te weten het dorpshuis, twee scholen, een sporthal, een bibliotheek en ruimtes voor zorg. Het project bevindt zich in de uitvoeringsfase (bestek gereed, aannemer geselecteerd), en de gemeente wil de kwaliteit en voortgang van de realisatie professioneel laten bewaken.

Doel van de opdracht
De directievoerder draagt zorg voor de bewaking van de uitvoering van het werk conform bestek, tekeningen, planning, contractuele afspraken en kwaliteitseisen. De directievoerder treedt op als vertegenwoordiger van de Neder Betuwe op de bouwplaats en is verantwoordelijk voor het dagelijkse toezicht op de aannemer(s), de communicatie tussen betrokken partijen, de beoordeling van termijnen en meer- en minderwerk, en het signaleren en oplossen van knelpunten.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Toezien op correcte uitvoering van werkzaamheden conform bestek en tekeningen.

  • Bijwonen en leiden van bouwvergaderingen en verslaglegging

  • Toezicht houden op planning en voortgang van de uitvoering.

  • Toetsen en accorderen van termijnen, meer- en minderwerk.

  • Signaleren van afwijkingen, risico’s en bouwfouten.

  • Communicatie met aannemers, toezichthouders, adviseurs, gebruikers van het gebouw en de Neder Betuwe.

  • Aansturing van de (nog te werven) toezichthouder.

  • Bewaken van veiligheid en naleving van regelgeving op de bouwplaats.

  • Het voorbereiden en begeleiden van de oplevering.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als directievoerder bij utiliteitsbouw;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een bouwteam (inclusief het bewaken van planningen, kwaliteitsborging en contractbeheer);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met gemeentelijke vastgoedprojecten;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het bewaken van financiele voortgang, inclusief de daaraan inherente concrete ervaringen met ramingen en het kunnen nemen van bijsturingsmaatregelen (benoem duidelijk in het cv)

Wensen en competenties

  • Een maximum uurtarief van € 170,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (25 punten);

  • Een door de kandidaat geschreven Kansen- en risicodossier van maximaal 2 pagina’s met lettertype Arial (75 punten).

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden en oplossingsgericht denkvermogen;

  • Stressbestendig, ook onder tijdsdruk, bij tegenwerking of weerstand;

  • In staat om zelfstandig en op basis van eigen waarnemingen een situatie te taxeren en actie te ondernemen.

Organisatie en team

Organisatie Neder-Betuwe
Kleine gemeente, groot in dienstverlening.
Samen met 170 collegas werken we dagelijks aan onze opgaven en ambities. Dit doen we voor onze ruim 25.000 inwoners. Zo zorgen we voor een organisatie die klaar is voor de toekomst en maken we de dienstverlening steeds professioneler. Kortom: we zorgen samen voor prettig wonen, werken en leven in gemeente Neder-Betuwe.

Gespreksinformatie

De interviews bij de Neder Betuwe zijn gepland op maandag 25 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de interviews bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Neder Betuwe is zich ervan bewust dat ten aanzien van het uitvoeren van deze opdracht er bepaalde risico’s kunnen zijn. Dit kunnen risico’s zijn die zich bevinden in de invloedsfeer van de Opdrachtnemer, maar ook buiten zijn invloedsfeer. Van risico’s die zich binnen de invloedsfeer van opdrachtnemer bevinden gaat Neder Betuwe er vanuit dat Opdrachtnemer die afdoende afdekt. Van de risico’s die zich buiten de invloedsfeer van Opdrachtnemer bevinden verwacht Neder Betuwe dat u, de in uw ogen meest belangrijke risico’s SMART aangeeft in aflopende volgorde van belangrijkheid en daarbij aangeeft hoe u denkt het risico te voorkomen of te beperken en wat het voor impact dat heeft op de opdracht indien het zich toch voordoet. 

In dit document worden de kandidaten ook uitgedaagd hun kansen/toegevoegde waarde te beschrijven, als gevolg waarvan kandidaat denkt zich te onderscheiden van de rest van de markt. Neder Betuwe verwacht ook van de kandidaat dat hij de grootste kansen benoemd die hij of zij ziet om de opdracht tot een goed einde te brengen.

Het Kansen- en risicodossier is bedoeld om:

  • Risico’s te identificeren die binnen en buiten de invloedsfeer van de Inschrijver vallen.

  • Te achterhalen op welke wijze de Inschrijver de risico’s gaat minimaliseren.

  • Te achterhalen in welke mate de Inschrijver sturing (beheersmaatregelen) geeft aan het project, visionair is en verantwoordelijkheid gaat nemen.

  • Te achterhalen op welke wijze de Inschrijver waarde kan toevoegen aan het pro-ject in termen van het verlagen van kosten, procesoptimalisatie, efficiency, e.d.

  • Te kijken of er verschillen zijn tussen de kandidaten ten aanzien van de benoemde risico's en kansen om zo in te kunnen schatten welke Inschrijver (naar verwachting) goed gaat presteren en welke minder.

  • Het kansen- en risico dossier dient SMART geformuleerd te worden en mag maximaal 2 a4tjes, lettertype Arial 11 lang zijn.

Tarief
Deze functie is ingedeeld tussen € 130,- tot € 170,- per uur.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties, met als bijlage het Kansen- en risicodossier - opgesteld door de professional zelf -, toegevoegd als één document (van maximaal 2 a4tjes, lettertype Arial 11).

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr 
Is hybride werken mogelijk: Ja, met dien verstande dat opdrachtnemer op de woensdagen op locatie dient te zijn.

Planning
De interviews bij de Neder Betuwe zijn gepland op maandag 25 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de interviews bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), alsook het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon  

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.