Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland
Publicatiedatum:
10-03-2023Sluitingsdatum:
20-03-2023Begindatum:
03-04-2023Einddatum:
01-04-2024Organisatie
Bij Midden-Groningen stellen wij alles in het werk om onze inwoners en ondernemers zo goed mogelijk te ondersteunen en te helpen. Dit begint bij een professionele en klantgerichte organisatie die z’n zaken goed op orde heeft en zichzelf blijft verbeteren. De verschillende teams spelen hierin een belangrijke rol. Bijvoorbeeld door er elke dag voor te zorgen dat onze collega’s hun werk goed kunnen doen. Daarvoor zijn onze specialisten betrokken bij allerlei projecten, programma’s en taken.
Omschrijving van de opdracht
Omdat we energie blijven stoppen in de kwaliteit en innovatiekracht van onze organisatie zoekt het team Juridische zaken en Inkoop tijdelijk een Senior Inkoopadviseur. Met de professionaliseringsslag van de afgelopen 2 jaren is door het team een gezonde basis voor Inkopen binnen de organisatie gelegd. Je geeft richting aan en ondersteunt de klant bij complexe aanbestedingstrajecten en bent pro-actief betrokken bij het verder professionaliseren en doorontwikkelen van onze inkooporganisatie.
De Inkoopadviseur binnen de gemeente Midden-Groningen adviseert en ondersteunt diverse teams bij de aanbesteding- en inkoopprocessen. Als inkoopspecialist werk je nauw samen met jouw collega's van Juridische Zaken en Inkoop, maar je hebt ook comtact met externe partijen binnen jouw vakgebied bijvoorbeeld de partijen die inschrijven op een aanbesteding.
Wat ga je doen?
De Inkoopadviseur signaleert, monitort en adviseert over (complexe) aanbestedingstrajecten dwars door de hele organisatie en draait deze aanbestedingen zelfstandig. Daarvoor realiseer je de juiste marktbenaderingstrategie en identificeer en herken je vroegtijdig de (toekomstige) behoeften en ontwikkelingen van je klant (de interne organisatie). Je bent een expert op je vakgebied en weet hoe je het ketenproces rondom Inkoop maximaal kan optimaliseren waarbij eigenaarschap van de klant en de adviesrol van jou als inkoopadviseur centraal staat. Je weet hoe digitalisering kan bijdragen aan de versterking van de inkoop- en contractmanagementfunctie en draagt bij aan innovatieve oplossingen. Samen met je collega’s bouw je aan een toekomstbestendige Inkoop-adviesdienst.
Met wie werk jij samen?
Als inkoopspecialist werk je nauw samen met jouw collega’s van het team Juridische Zaken en Inkoop. Gezamenlijk bepalen jullie de te volgen koers met de organisatie. Maar je zult in de projecten ook veel samenwerken met collega’s uit andere delen van onze organisatie. Verder zit je geregeld met leden van andere teams om tafel om te adviseren bij het opstellen en bewaken van (complexe) inkooptrajecten. Daarnaast heb je contact met externe partijen binnen jouw vakgebied.
Kandidaatomschrijving
Voor deze functie zoeken we iemand die:
sterk is in het plannen en organiseren van werkzaamheden en overtuigingskracht heeft
ruime vakkennis en vaardigheden heeft als het gaat om inkoop- en
kennis heeft van inkoopmodellen- en strategieën en de toepassing ervan. Je bent in staat om mee te denken aan de strategische doelstellingen die de organisatie wil bereiken met een inkoopproces en adviseert de interne klant hierover.
communicatief vaardig, dienstverlenend en een doorzetter is
zowel klant- als resultaatgericht is
goed kan luisteren, beschikt over analytisch denkvermogen en in staat is om vanuit meta-perspectief de organisatie te bekijken
Verder vragen we:
HBO(+) werk- en denkniveau
Kennis van en ervaring met het voeren van aanbestedingsprocedures voor overheden. Aan te tonen middels:
Diploma: NEVI 1 publiek of gelijkwaardig
Voorkeur diploma: NEVI2 publiek of gelijkwaardig
Minimaal 3 jaar ervaring als inkoopadviseur bij een overheidsorganisatie
Diploma voor CATS CM of gelijkwaardig strekt tot de aanbeveling
Kortom, we zoeken een zelfstandige en proactieve collega die - in verbinding met de andere collega’s uit het team - een stevige rol kan spelen op het gebied van Inkoop.
Eisen
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar recente ervaring in vergelijkbare functie. Toon duidelijk aan in het CV.
De kandidaat heeft minimaal het diploma: NEVI 1 publiek of gelijkwaardig succesvol afgerond.
kandidaat heeft een ruime recente ervaring met contractmanagement en inkoopprocessen. Toon duidelijk aan met het CV.
Gunningscriteria
De kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbaar succesvol een diploma NEVI2 publiek of gelijkwaardig afgerond.
De kandidaat beschikt over een diploma voor CATS CM of gelijkwaardig.
De kandidaat is per 3 april 2023 per direct 36 uur per week inzetbaar voor de Gemeente Midden-Groningen.
Interviewplanning
De interviews worden gepland ZSM na de sluitingsdatum van indienen offertes.
Toelichting op rooster
Het minimum aantal uren per week is 24 uur.
Dienstencategorie
Andere diensten
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.