Projectleider voor implementatie financieel pakket (software)

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
120 14 Groningen

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

14

Publicatiedatum:

6 jun 2025

Opdrachtomschrijving
De gemeente Midden-Groningen zoekt op korte termijn een Projectleider voor de implementatie van software voor een Financieel Systeem organisatiebreed.

Toelichting opdracht
De implementatie van  een nieuwe financieel systeem, waarmee optimale ondersteuning van de medewerkers van de gemeente Midden-Groningen mogelijk is.

Met de implementatie moet de techniek op orde en werkend opgeleverd worden. Nieuwe werkprocessen worden ingericht. Alle benodigde koppelvlakken worden gerealiseerd en medewerkers worden getraind om op de nieuwe manier te gaan werken.

Binnen bovengenoemd project moeten daarom de volgende zaken opgeleverd worden:

  • Een uitgewerkt projectplan in overleg met de gemeente Midden-Groningen en de softwareleverancier;

  • Het technisch en organisatorisch implementeren van de nieuwe software, inclusief benodigde koppelingen;

  • Het op locatie (laten) opleiden van de eindgebruikers, functioneel applicatiebeheerders en kern-gebruikers;

  • Medewerkers worden na implementatie – extra – begeleid in het werken met de nieuwe applicatie.

De projectleider:

  • Is verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe financieel systeem.

  • Is verantwoordelijk voor een goede, werkende, tijdige en door de organisatie geaccepteerde oplevering binnen het afgesproken budget, tijd en eisen/specificaties;

  • Stelt, in overleg met de leverancier, een gedetailleerd projectplan op (incl. migratieplan, opleidingsplan, communicatieplan), en leidt de projectgroep van de implementatie;

  • Stuurt op de voortgang van het project, rapporteert aan de opdrachtgevers en escaleert zo nodig;

  • Zorgt voor de benodigde afstemming met de teams, de adviseurs informatiemanagement, de functioneel applicatiebeheerder, de kerngebruikers en de externe leveranciers;

  • Zorgt voor communicatie over het project naar de lijnorganisatie en voor afstemming met de lijnorganisatie over functionele vragen.

Kandidaat omschrijving
We vragen een Projectleider met:

  • Ervaring als projectleider binnen het gemeentelijke domein (middelgrote / grote gemeente);

  • Kennis van en ervaring met erkende projectmethoden zoals PRINCE2, Scrum e.d.;

  • HBO/Academisch werk- en denkniveau;

  • Kennis van het gemeentelijke financieel domein;

  • Recente ervaring met de implementatie van dergelijke systemen;

  • Kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.

Interview planning
De interviews worden in overleg gepland zo spoedig mogelijk na de sluitingsdatum van indienen offertes

Toelichting op rooster
1,5 tot 2 dagen per week (variabel gedurende de looptijd van het project)

Eisen

  1. Als projectleider heb je aantoonbare kennis van financieel domein systemen en recente ervaring met de implementatie van dergelijke systemen binnen een middelgrote / grote gemeente of een overheidsorganisatie van vergelijkbare omvang;
    Toon dit aan met het CV.

  2. Referentie vereist

Wensen

  1. Aantoonbare ervaring met software-implementaties van grotere applicaties bij gemeenten
    Weging: 10 %

  2. HBO/academisch werk- en denkniveau en kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.
    Weging: 15 %

  3. Aantoonbare recente ervaring met implementaties van het financieel systeem bij lagere overheden (gemeenten, waterschappen, veiligheidsregio’s)
    Weging: 25 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Toetsing op werkervaring, systeemkennis en competenties.
    Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur