Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Midden-Groningen
Logo van Gemeente Midden-Groningen

Projectleider voor implementatie financieel pakket (software)

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

14

Publicatiedatum:

6 jun 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 14

Opdrachtomschrijving
De gemeente Midden-Groningen zoekt op korte termijn een Projectleider voor de implementatie van software voor een Financieel Systeem organisatiebreed.

Toelichting opdracht
De implementatie van  een nieuwe financieel systeem, waarmee optimale ondersteuning van de medewerkers van de gemeente Midden-Groningen mogelijk is.

Met de implementatie moet de techniek op orde en werkend opgeleverd worden. Nieuwe werkprocessen worden ingericht. Alle benodigde koppelvlakken worden gerealiseerd en medewerkers worden getraind om op de nieuwe manier te gaan werken.

Binnen bovengenoemd project moeten daarom de volgende zaken opgeleverd worden:

  • Een uitgewerkt projectplan in overleg met de gemeente Midden-Groningen en de softwareleverancier;

  • Het technisch en organisatorisch implementeren van de nieuwe software, inclusief benodigde koppelingen;

  • Het op locatie (laten) opleiden van de eindgebruikers, functioneel applicatiebeheerders en kern-gebruikers;

  • Medewerkers worden na implementatie – extra – begeleid in het werken met de nieuwe applicatie.

De projectleider:

  • Is verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe financieel systeem.

  • Is verantwoordelijk voor een goede, werkende, tijdige en door de organisatie geaccepteerde oplevering binnen het afgesproken budget, tijd en eisen/specificaties;

  • Stelt, in overleg met de leverancier, een gedetailleerd projectplan op (incl. migratieplan, opleidingsplan, communicatieplan), en leidt de projectgroep van de implementatie;

  • Stuurt op de voortgang van het project, rapporteert aan de opdrachtgevers en escaleert zo nodig;

  • Zorgt voor de benodigde afstemming met de teams, de adviseurs informatiemanagement, de functioneel applicatiebeheerder, de kerngebruikers en de externe leveranciers;

  • Zorgt voor communicatie over het project naar de lijnorganisatie en voor afstemming met de lijnorganisatie over functionele vragen.

Kandidaat omschrijving
We vragen een Projectleider met:

  • Ervaring als projectleider binnen het gemeentelijke domein (middelgrote / grote gemeente);

  • Kennis van en ervaring met erkende projectmethoden zoals PRINCE2, Scrum e.d.;

  • HBO/Academisch werk- en denkniveau;

  • Kennis van het gemeentelijke financieel domein;

  • Recente ervaring met de implementatie van dergelijke systemen;

  • Kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.

Interview planning
De interviews worden in overleg gepland zo spoedig mogelijk na de sluitingsdatum van indienen offertes

Toelichting op rooster
1,5 tot 2 dagen per week (variabel gedurende de looptijd van het project)

Eisen

  1. Als projectleider heb je aantoonbare kennis van financieel domein systemen en recente ervaring met de implementatie van dergelijke systemen binnen een middelgrote / grote gemeente of een overheidsorganisatie van vergelijkbare omvang;
    Toon dit aan met het CV.

  2. Referentie vereist

Wensen

  1. Aantoonbare ervaring met software-implementaties van grotere applicaties bij gemeenten
    Weging: 10 %

  2. HBO/academisch werk- en denkniveau en kennis van het gemeentelijk applicatielandschap.
    Weging: 15 %

  3. Aantoonbare recente ervaring met implementaties van het financieel systeem bij lagere overheden (gemeenten, waterschappen, veiligheidsregio’s)
    Weging: 25 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Toetsing op werkervaring, systeemkennis en competenties.
    Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.