Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Locatiemanager Gemeentelijke Opvang Oekraïners

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Sluit over 14 dagen
90 32 Groningen

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

15 mrt 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving Ben jij de locatiemanager die op een van onze gemeentelijke opvanglocaties in Midden-Groningen een veilige woonomgeving wil creeren voor vluchtelingen uit Oekraine? Wij zijn op zoek naar een daadkrachtige en betrokken professional die de mouwen opstroopt en met enthousiasme deze uitdaging aangaat. Waarom zoeken we jou?Door de crisis in Oekraine hebben veel mensen hulp nodig. Honderdduizenden inwoners zijn op de vlucht vanwege de situatie in hun land. Nederlandse gemeenten slaan de handen ineen door het opzetten van gemeentelijke opvanglocaties. Voor een van de locaties in Midden-Groningen zoeken we een locatiemanager.

Wat ga je doen? Jij bent verantwoordelijk voor het creeren van een veilige en stabiele woonomgeving voor de bewoners en fungeert als eerste aanspreekpunt op de locatie. We zetten in op menswaardige opvang en willen maatschappelijke meerwaarde bieden door bewoners zoveel mogelijk in hun eigen kracht te zetten en te stimuleren tot zelfredzaamheid.

Hoe ziet jouw werkweek eruit? Je bent eindverantwoordelijk voor de opvanglocatie en zorgt samen met je collegas voor een plek waar bewoners worden gestimuleerd om verantwoordelijkheid te nemen. Je motiveert bewoners om bij te dragen aan de leefbaarheid op de locatie en spreekt hen aan op gemaakte afspraken waar nodig. Je signaleert spanningen en gaat hierover proactief in gesprek met bewoners. Je blijft op de hoogte van relevante regelgeving en implementeert wijzigingen, zoals aanpassingen in leefgeld, regelingen voor derdelanders of O-documenten. Je houdt gemeentelijke collegas op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen en gemaakte afspraken. Samen met collega-locatiemanagers draai je mee in de piketdienst: je bent eens per vier weken buiten kantoortijden telefonisch bereikbaar voor alle gemeentelijke opvanglocaties. In uitzonderlijke gevallen word je ook op locatie verwacht. Flexibiliteit is hierin belangrijk.

Met wie werk je samen?Je bent de verbindende schakel tussen de hulpvraag van bewoners en het aanbod vanuit de gemeente en ketenpartners. Je stemt actief af met betrokken stakeholders, zoals het sociaal team, Veilig Thuis en zorgaanbieders.Je komt terecht in een divers team met collegas van verschillende achtergronden. Je geeft leiding aan een klein team op locatie. Het is een veilige en open werkomgeving, waar ruimte is om te leren, waar fouten gemaakt mogen worden en waar we met humor en optimisme samenwerken.

Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding of beschikt over aantoonbaar hbo-werk- en denkniveau.
  • De kandidaat heeft aantoonbare leidinggevende ervaring en ervaring met coaching e.d., aantoonbaar op CV.
  • De kandidaat heeft aantoonbare recente ervaring in een managementfunctie.
  • De kandidaat beschikt over een rijbewijs B en woont, in verband met bereikbaarheidsdiensten, op maximaal 45 minuten rijafstand van de opvanglocatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur op een opvanglocatie, en toont dit aan in het CV.
  • De kandidaat is vanaf de startdatum 15 september 2025 van de opdracht 32 uur per week inzetbaar.
  • De kandidaat spreekt Nederlands en Engels.

Competenties

  • De kandidaat is flexibel, schakelt moeiteloos tussen de rollen van coach en verandermanager, beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en is bedreven in conflictbemiddeling. Deze competenties zijn aantoonbaar op het cv.

Organisatie en team

Over het team en de werkomgevingHet team is volop in ontwikkeling. De werkzaamheden van medewerkers zijn voortdurend in beweging, onder andere door veranderende bewonersbehoeften en regelmatig aangepaste regelgeving. Op de locatie werk je samen met collegas die al vanaf de start betrokken zijn bij de opvang, en met nieuw ingestroomde medewerkers. Om bij te dragen aan een goede samenwerking en om in te kunnen spelen op actuele ontwikkelingen, is ervaring met coaching en leidinggeven van groot belang.

Gespreksinformatie

Interviewplanning De interviews worden gepland op 29 augustus en vinden plaats in het Huis van Cultuur en Bestuur in Hoogezand.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Toelichting op rooster We werken op de opvanglocaties van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 en een avond per week tot 20:00. De planning wordt flexibel in overleg met het team van de locatie opgesteld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur