Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland
Begindatum:
15 sept 2025Einddatum:
15 mrt 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
16 jul 2025Opdrachtomschrijving Ben jij de locatiemanager die op een van onze gemeentelijke opvanglocaties in Midden-Groningen een veilige woonomgeving wil creeren voor vluchtelingen uit Oekraine? Wij zijn op zoek naar een daadkrachtige en betrokken professional die de mouwen opstroopt en met enthousiasme deze uitdaging aangaat. Waarom zoeken we jou?Door de crisis in Oekraine hebben veel mensen hulp nodig. Honderdduizenden inwoners zijn op de vlucht vanwege de situatie in hun land. Nederlandse gemeenten slaan de handen ineen door het opzetten van gemeentelijke opvanglocaties. Voor een van de locaties in Midden-Groningen zoeken we een locatiemanager.
Wat ga je doen? Jij bent verantwoordelijk voor het creeren van een veilige en stabiele woonomgeving voor de bewoners en fungeert als eerste aanspreekpunt op de locatie. We zetten in op menswaardige opvang en willen maatschappelijke meerwaarde bieden door bewoners zoveel mogelijk in hun eigen kracht te zetten en te stimuleren tot zelfredzaamheid.
Hoe ziet jouw werkweek eruit? Je bent eindverantwoordelijk voor de opvanglocatie en zorgt samen met je collegas voor een plek waar bewoners worden gestimuleerd om verantwoordelijkheid te nemen. Je motiveert bewoners om bij te dragen aan de leefbaarheid op de locatie en spreekt hen aan op gemaakte afspraken waar nodig. Je signaleert spanningen en gaat hierover proactief in gesprek met bewoners. Je blijft op de hoogte van relevante regelgeving en implementeert wijzigingen, zoals aanpassingen in leefgeld, regelingen voor derdelanders of O-documenten. Je houdt gemeentelijke collegas op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen en gemaakte afspraken. Samen met collega-locatiemanagers draai je mee in de piketdienst: je bent eens per vier weken buiten kantoortijden telefonisch bereikbaar voor alle gemeentelijke opvanglocaties. In uitzonderlijke gevallen word je ook op locatie verwacht. Flexibiliteit is hierin belangrijk.
Met wie werk je samen?Je bent de verbindende schakel tussen de hulpvraag van bewoners en het aanbod vanuit de gemeente en ketenpartners. Je stemt actief af met betrokken stakeholders, zoals het sociaal team, Veilig Thuis en zorgaanbieders.Je komt terecht in een divers team met collegas van verschillende achtergronden. Je geeft leiding aan een klein team op locatie. Het is een veilige en open werkomgeving, waar ruimte is om te leren, waar fouten gemaakt mogen worden en waar we met humor en optimisme samenwerken.
Over het team en de werkomgevingHet team is volop in ontwikkeling. De werkzaamheden van medewerkers zijn voortdurend in beweging, onder andere door veranderende bewonersbehoeften en regelmatig aangepaste regelgeving. Op de locatie werk je samen met collegas die al vanaf de start betrokken zijn bij de opvang, en met nieuw ingestroomde medewerkers. Om bij te dragen aan een goede samenwerking en om in te kunnen spelen op actuele ontwikkelingen, is ervaring met coaching en leidinggeven van groot belang.
Interviewplanning De interviews worden gepland op 29 augustus en vinden plaats in het Huis van Cultuur en Bestuur in Hoogezand.
Toelichting op rooster We werken op de opvanglocaties van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 17:00 en een avond per week tot 20:00. De planning wordt flexibel in overleg met het team van de locatie opgesteld.