Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland
Begindatum:
19 jun 2023Einddatum:
14 aug 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
23 mei 2023Samen met je collega directiesecretaris maak je deel uit van de directie, bestaande uit de gemeentesecretaris, vier directeuren en de concerncontroller. Je valt rechtsstreeks onder de gemeentesecretaris. Je hebt contact met veel collega's binnen de gehele organisatie, maar ook daarbuiten.
Omschrijving van de opdracht
Als directiesecretaris ga je aan de slag met organisatie brede vraagstukken; zowel op inhoud als vanuit het perspectief van procesmatige ondersteuning aan het bestuur en de directie. Jouw kennis en ervaring zijn hier meer dan welkom. Samen met je collega directiesecretaris zorg je onderling voor een goede verdeling van onderwerpen waar jullie inbreng gewenst is. Je sluit aan bij het directieteam en het bestuur en zorgt dat je zichtbaar bent in de organisatie. Je werkt mee aan de doorvertaling van de visie, de organisatiefilosofie en het dienstverleningsconcept van de gemeente. Directie- en bestuursleden zoek je actief op om ze gevraagd en ongevraagd van advies te voorzien. Dit kan gaan om uiteenlopende onderwerpen. Je bewaakt de procesgang en zorgt dat de juiste informatie op het juiste moment op de juiste plek beschikbaar is. Om hiervoor te zorgen is stakeholdermanagement en coördinatie één van je centrale taken. Je bereidt besluitvorming voor en zorgt voor een correcte aanlevering van voorstellen naar de directie, het college en de raad. De gemeentesecretaris ondersteun je in zijn rol als bestuurder bij de ondernemingsraad. Daarnaast bewaak je de samenhang van adviezen en voorstellen in relatie tot het collegeprogramma en de voortgang hiervan. Hierin werk je nauw samen met collega’s van diverse teams zoals griffie, concern control en communicatie.
Kandidaatomschrijving
Een hbo+ / academisch denk- en werkniveau met opleiding in een bedrijfskundige of bestuurskundige richting.
Je hebt ofwel ervaring in een soortgelijke functie ofwel ervaring in een politiek bestuurlijke omgeving zoals een gemeentelijke organisatie.
Je hebt kennis van bestuurlijke processen en procedurele aspecten van besluitvorming.
Je bent op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in een complexe omgeving met politiek-bestuurlijke gevoeligheden met diverse inhoudelijke aspecten.
Je kunt je sterke communicatieve vaardigheden inzetten voor verschillende doelgroepen en integrale advisering.
Een resultaatgerichte instelling gecombineerd met een daadkrachtige werkwijze met scherp inzicht in maatschappelijke en politiek-bestuurlijke verhoudingen.
Competenties en persoonlijke waarden
Helicopterview
Politiek en organisatie sensitief
Plannen en organiseren
Sterke adviesvaardigheden
Communicatief sterk
Samenwerkingsgericht
Flexibele houding
Procesgericht
Strategisch
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.