Begindatum:
16 dec 2024Einddatum:
16 mrt 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
13 nov 2024Opdrachtomschrijving
Gemeente Meierijstad heeft de ambitie voor iedereen een veilige leefomgeving te realiseren. Dit betekent onder meer dat we de aanpak van complexe casuïstiek met veiligheidsrisico’s optimaal willen organiseren.
Vanuit een integrale aanpak wordt gekeken naar oorzaken van problematiek en naar mogelijkheden om escalatie of herhaling te voorkomen. Dit geldt niet alleen voor de pleger, maar ook voor diens systeem/huishouden en de omgeving. We zoeken samen de balans, hoe vanuit de verschillende disciplines problematiek te voorkomen, vroeg te signaleren en op het juiste moment en op de juiste manier te interveniëren om zodoende stevig casusregie te kunnen pakken. Hierdoor willen we escalatie van problematiek en mogelijke veiligheidsrisico’s voor individu en omgeving zo goed mogelijk voorkomen.
Binnen de gemeente Meierijstad ben jij, samen met jouw collega’s van het werkatelier veiligheid verantwoordelijk op het brede terrein van openbare orde en veiligheid.
Het werkatelier is op dit moment opgebouwd uit een aantal functies:
Strategisch Adviseur Integrale Veiligheid
Adviseurs Openbare Orde en Veiligheid
Adviseur Veiligheid en Zorg
Medewerker IV-OOV.
De adviseur Veiligheid en Zorg werkt in het snijvlak van Veiligheid en Zorg samen met de consulenten Zorg en Veiligheid (3 collega’s die in het werkatelier uitvoering Sociaal Domein werken).
Uitgangspunt is dat het sociaal domein zich bij genoemde thema’s vooral richt op de individuele casuïstiek in AVE 2 en 3 waarbij veiligheid een adviserende rol vervult. De verantwoordelijkheid van de Adviseur Veiligheid en Zorg ( werkatelier IV/OOV/CB) ligt bij (relatief korte) interventieregie in AVE 4, gericht op veiligheid van individu, samenleving en maatschappelijke onrust.
In je opdracht ben je met name bezig met:
Wekelijkse triage van casuistiek op beoordeling van veiligheidsaspecten met consulenten Zorg en Veiligheid
Een adviserende rol op casuistiek vanuit veiligheid
MDO’s en casuistiek op gebied van sociale Veiligheid (vb mensen met verward of onbegrepen gedrag, huiselijk geweld, woonoverlast)
Inzetbaar in overige overleggen in snijvlak van Veiligheid en Zorg gericht op casuistiek.
Meer specifiek ben je verantwoordelijk voor beoordeling en inzet van bestuurlijke maatregelen
Als de inhuur voor langere termijnCoordinatie van Team Outreachende en crisiszorg Meierijstad (coordinatie in samenwerking met een van de consulent Zorg en Veiligheid).
Kandidaatomschrijving
Je bent een goede verbinder. Met bestuurlijke sensitiviteit en een grote mate van integriteit doe jij je werk. Je maakt je snel dingen eigen, bent zelfredzaam en kiest voor een innovatieve aanpak. In je aanpak ben je integer en pak je door waar het moet. Werken buiten kantoortijden vind je geen probleem. Daarnaast heb je:
HBO-werk- en -denkniveau
Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie bij een overheidsorganisatie of ketenorganisatie.
Kennis en ervaring in het werken in het zorg- en veiligheidslandschap dat ingezet kan worden bij de casuistiek
Ervaring in het werken volgens AVE model
Aantoonbare ervaring in het adviseren en inzetten van bestuurlijke maatregelen
Ervaring in het werken in netwerken en samenwerkingsverbanden.
Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op maandag 2 december tussen 10.00 en 13.00 uur.
Dienstencategorie
Andere diensten
CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
Eisen
Werk- en denkniveau
HBO
Gerichte werkervaring
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in het werkveld van Veiligheid en Zorg.
Opleiding
Je hebt een opleiding op het gebied van bestuursrecht of Veiligheid en aantoonbaar gewerkt met adviseren in en inzetten van bestuurlijke maatregelen op gebied van Veiligheid
Aantoonbare kennis- en werkervaring
Aantoonbare kennis en ervaring van het werken met het AVE model, triage op casuïstiek op het snijvlak van Veiligheid en Zorg. Aantoonbare kennis en ervaring in het werken in het zorg- en veiligheidslandschap dat ingezet kan worden bij de casuistiek
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 30 %
Werkhouding
Je werkt jezelf snel in en pakt makkelijk door. Hierbij stel je makkelijk hulpvragen, naast dat je zelf ook met voorstellen en adviezen / besluiten komt. Je bent dienstverlenend en pro actief, maar weet ook goed de grens hierin te bewaken. Je werkt makkelijk samen in verschillende netwerken intern en extern. Je weet goed jouw rol hierin te bewaken en pakt knelpunten in de samenwerking professioneel op. Duidelijk naar de inhoud met open houding naar de relatie. Je werkt vanuit de bedoeling, neemt anderen hierin mee en staat open voor aanscherping van je eigen handelswijze hierin. Lef en humor zijn naast zorgvuldigheid en integriteit belangrijke eigenschappen hierbij. Dit moet blijken uit het CV.
Weging: 25 %
Competenties
Analytisch vermogen Signaleert problemen; herkent belangrijke informatie; legt verbanden tussen gegevens. Spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens. Verantwoordelijkheid Je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voorvloeien uit het eigen handelen. Oordeelsvorming: Je weegt gegevens en mogelijke handelwijze in het licht van relevante criteria tegen elkaar af om tot realistische beoordeling te komen. Klantgerichtheid Je weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Speelt in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn. Dit moet blijken uit het CV.
Weging: 20 %
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In het gesprek wordt dieper ingegaan in de eisen en de gunningscriteria.
Weging: 25 %