W2024-78 Adviseur Veiligheid en Zorg

Stadhuisplein 1, 5461 KN Veghel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
105 24 Noord-Brabant

Begindatum:

16 dec 2024

Einddatum:

16 mrt 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

13 nov 2024

Opdrachtomschrijving
Gemeente Meierijstad heeft de ambitie voor iedereen een veilige leefomgeving te realiseren. Dit betekent onder meer dat we de aanpak van complexe casuïstiek met veiligheidsrisico’s optimaal willen organiseren.

Vanuit een integrale aanpak wordt gekeken naar oorzaken van problematiek en naar mogelijkheden om escalatie of herhaling te voorkomen. Dit geldt niet alleen voor de pleger, maar ook voor diens systeem/huishouden en de omgeving. We zoeken samen de balans, hoe vanuit de verschillende disciplines problematiek te voorkomen, vroeg te signaleren en op het juiste moment en op de juiste manier te interveniëren om zodoende stevig casusregie te kunnen pakken. Hierdoor willen we escalatie van problematiek en mogelijke veiligheidsrisico’s voor individu en omgeving zo goed mogelijk voorkomen.

Binnen de gemeente Meierijstad ben jij, samen met jouw collega’s van het werkatelier veiligheid verantwoordelijk op het brede terrein van openbare orde en veiligheid.

Het werkatelier is op dit moment opgebouwd uit een aantal functies:

  • Strategisch Adviseur Integrale Veiligheid

  • Adviseurs Openbare Orde en Veiligheid

  • Adviseur Veiligheid en Zorg

  • Medewerker IV-OOV.

De adviseur Veiligheid en Zorg werkt in het snijvlak van Veiligheid en Zorg samen met de consulenten Zorg en Veiligheid (3 collega’s die in het werkatelier uitvoering Sociaal Domein werken).

Uitgangspunt is dat het sociaal domein zich bij genoemde thema’s vooral richt op de individuele casuïstiek in AVE 2 en 3 waarbij veiligheid een adviserende rol vervult. De verantwoordelijkheid van de Adviseur Veiligheid en Zorg ( werkatelier IV/OOV/CB) ligt bij (relatief korte) interventieregie in AVE 4, gericht op veiligheid van individu, samenleving en maatschappelijke onrust.

In je opdracht ben je met name bezig met:

  • Wekelijkse triage van casuistiek op beoordeling van veiligheidsaspecten met consulenten Zorg en Veiligheid

  • Een adviserende rol op casuistiek vanuit veiligheid

  • MDO’s en casuistiek op gebied van sociale Veiligheid (vb mensen met verward of onbegrepen gedrag, huiselijk geweld, woonoverlast)  

  • Inzetbaar in overige overleggen in snijvlak van Veiligheid en Zorg gericht op casuistiek.

  • Meer specifiek ben je verantwoordelijk voor beoordeling en inzet van bestuurlijke maatregelen

  • Als de inhuur voor langere termijnCoordinatie van Team Outreachende en crisiszorg Meierijstad (coordinatie in samenwerking met een van de consulent Zorg en Veiligheid).

Kandidaatomschrijving
Je bent een goede verbinder. Met bestuurlijke sensitiviteit en een grote mate van integriteit doe jij je werk. Je maakt je snel dingen eigen, bent zelfredzaam en kiest voor een innovatieve aanpak. In je aanpak ben je integer en pak je door waar het moet. Werken buiten kantoortijden vind je geen probleem. Daarnaast heb je:

  • HBO-werk- en -denkniveau

  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie bij een overheidsorganisatie of ketenorganisatie.

  • Kennis en ervaring in het werken in het zorg- en veiligheidslandschap dat ingezet kan worden bij de casuistiek

  • Ervaring in het werken volgens AVE model

  • Aantoonbare ervaring in het adviseren en inzetten van bestuurlijke maatregelen

  • Ervaring in het werken in netwerken en samenwerkingsverbanden.

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op maandag 2 december tussen 10.00 en 13.00 uur.

Dienstencategorie
Andere diensten

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Werk- en denkniveau
HBO

Gerichte werkervaring
Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in het werkveld van Veiligheid en Zorg.

Opleiding
Je hebt een opleiding op het gebied van bestuursrecht of Veiligheid en aantoonbaar gewerkt met adviseren in en inzetten van bestuurlijke maatregelen op gebied van Veiligheid

Aantoonbare kennis- en werkervaring
Aantoonbare kennis en ervaring van het werken met het AVE model, triage op casuïstiek op het snijvlak van Veiligheid en Zorg. Aantoonbare kennis en ervaring in het werken in het zorg- en veiligheidslandschap dat ingezet kan worden bij de casuistiek

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 30 %

Werkhouding
Je werkt jezelf snel in en pakt makkelijk door. Hierbij stel je makkelijk hulpvragen, naast dat je zelf ook met voorstellen en adviezen / besluiten komt. Je bent dienstverlenend en pro actief, maar weet ook goed de grens hierin te bewaken. Je werkt makkelijk samen in verschillende netwerken intern en extern. Je weet goed jouw rol hierin te bewaken en pakt knelpunten in de samenwerking professioneel op. Duidelijk naar de inhoud met open houding naar de relatie. Je werkt vanuit de bedoeling, neemt anderen hierin mee en staat open voor aanscherping van je eigen handelswijze hierin. Lef en humor zijn naast zorgvuldigheid en integriteit belangrijke eigenschappen hierbij. Dit moet blijken uit het CV.

Weging: 25 %

Competenties
Analytisch vermogen Signaleert problemen; herkent belangrijke informatie; legt verbanden tussen gegevens. Spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens. Verantwoordelijkheid Je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voorvloeien uit het eigen handelen. Oordeelsvorming: Je weegt gegevens en mogelijke handelwijze in het licht van relevante criteria tegen elkaar af om tot realistische beoordeling te komen. Klantgerichtheid Je weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Speelt in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn. Dit moet blijken uit het CV.

Weging: 20 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

In het gesprek wordt dieper ingegaan in de eisen en de gunningscriteria.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.