Begindatum:
16 sept 2025Einddatum:
16 jan 2026Publicatiedatum:
26 aug 2025Opdrachtomschrijving Wat ga je doen? Je gaat aan de slag binnen een jonge gemeente die volop in ontwikkeling is. Dit biedt jou de kans om bij te dragen aan procesverbeteringen, onder andere binnen de P&C-cyclus en de verdere professionalisering van projectmatig en programmatisch werken. Als verbindend leidinggevende coach je jouw team, stimuleer je hun professionele ontwikkeling en vertrouw je op hun financiele expertise. Tegelijkertijd vertegenwoordig je hun belangen in de organisatie, bijvoorbeeld bij het stellen van prioriteiten en het bewaken van tijd en capaciteit. Daarmee creeer je de juiste randvoorwaarden voor het team om optimaal te functioneren. Voor het team financien ligt er een groot aantal uitdagingen en opdrachten. De financiele processen en financiele sturing moeten verder geoptimaliseerd worden. Daarnaast wordt van je verwacht dat je het team voorbereid op de toekomst en aan de slag gaat met teamontwikkeling. Ook liggen er uitdagingen om de capaciteit structureel op orde te brengen. Samen met je collegas werk je aan de uitvoering van de gemeentelijke strategie. Je kijkt daarbij verder dan de grenzen van je eigen team en zorgt dat de samenwerking met andere afdelingen tijdig en effectief plaatsvindt. Denk aan projecten met een grote financiele impact of de coordinatie van interne verbeterinitiatieven, zoals de ontwikkeling van een managementdashboard. Zo vergroot je het financieel bewustzijn binnen de organisatie en positioneer je jouw team als een waardevolle partner die integraal meedenkt en oplossingen aandraagt.
Met wie werk je samen? 25 collegas, van wie een deel zich richt op de financiele administratie. Daarnaast zijn er financieel adviseurs die op allerlei niveaus in de organisatie betrokken zijn. Vooral op juridisch, HR- en vastgoedgebied is er een nauwe samenwerking. Binnen je team helpen collegas elkaar en ze voelen de ruimte om onderling feedback te geven. Als teammanager heb je buiten de gemeente onder meer contact met Belastingsamenwerking Oost-Brabant en neem je deel aan regionaal financieel overleg in Noordoost-Brabant.
Wensen
Competenties
Dit zijn wijEven voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: een ruimtelijke en groene woon- en werkomgeving en toch alle voorzieningen in de buurt. Als groentje onder de gemeenten weten we precies waar we heen willen. Maar eerlijk is eerlijk: we hebben nog wat stappen te zetten voordat we daar zijn. Boeiend? Zeker weten! Want er liggen bij ons volop kansen. Bij ons krijg je de ruimte om je mouwen op te stropen, te ondernemen en mee te bouwen aan onze gemeente. Dus wil je echt impact maken? Dan is dit het moment om in te stappen.
9 september 2025 in de ochtend
Dienstencategorie Financiele diensten: a) Verzekeringsdiensten b) Bankverrichtingen en diensten in verband met beleggingen CPV code 66000000-0 - Financiele en verzekeringsdiensten
Eisen Voorwaarden voor deelname Algemene voorwaarden inhuur derden 2018.1 Gemeente Maashorst.pdf
Gevraagde documenten Aanleveren bij offerte Motivatiebrief
Gunningscriteria Weging prijsdeel: 15 % Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. - De kandidaat motiveert waarom hij/zij de geschikte kandidaat is voor deze opdracht; - De kandidaat motiveert waarom hij/zij deze opdracht bij de gemeente Maashorst wil doen. Weging: 20 % Kennis en ervaring Kandidaat heeft recente aantoonbare ervaring met gemeentefinancien, P&C-Cyclus en procesverbetering in financiele context. Aantoonbare ervaring met het doorvoeren van verbeteringen in de planning & control-cyclus, projectmatig werken en/of programmatisch werken. Beschrijf concreet welke verbetertrajecten je hebt geleid en welk resultaat dit heeft opgeleverd. Weging: 20 % Recente ervaring als verbindend leidinggevende Ervaring als verbindend leidinggevende, waarbij je medewerkers coacht en hun deskundigheid benut. Voorbeelden van hoe je randvoorwaarden hebt gecreeerd voor je team (prioritering, capaciteit, positionering in de organisatie). Weging: 15 % Ervaring met politiek-bestuurlijke en organisatie-sensitiviteit Beschrijf hoe je succesvol hebt samengewerkt met bestuur, directie en andere afdelingen om integraal tot oplossingen te komen en het financieel besef te vergroten. Weging: 10 % Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. duidelijke toelichting motivatie; duidelijke toelichting op opgedane kennis en ervaring; duidelijke toelichting op beschikbare kwaliteiten en competenties. Weging: 20 %