thumbnail
thumbnail

Sr medewerker invordering

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Friesland

Begindatum:

1 dec 2022

Einddatum:

30 nov 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 nov 2022
Senior medewerker invordering
36 uur per week

Vind jij het belangrijk dat belastinggeld wordt betaald als dat kan?

De afdeling gemeentelijke belastingen is op zoek naar een senior medewerker invordering voor 36 uur per week, die zorg draagt dat de gemeentelijke belastingen correct en op tijd ingevorderd worden. Dit vanuit het klantperspectief, rekening houdend met de sociale achtergrond en draagkracht. De afdeling belastingen is onderdeel van het Shared Service Centrum (SSC) van de gemeente Leeuwarden. 

Wat ga je doen
Je draagt bij aan het zo efficiënt en klantvriendelijk mogelijk innen van gemeentelijke belastingen. Binnen dit team werk je nauw samen met de Senior Kwijtschelding en invordering en indien nog vervangen jullie elkaar tijdelijk.
Samen met de coördinator heffen en invorderen heb je het overzicht over het gehele proces van invorderen en kwijtschelding en coach je collega’s op inhoud en aanpak. Vooral heb je voortdurend persoonlijk contact met de mensen om wie het gaat. Daarvoor werk je niet alleen nauw samen met je directe collega’s maar ook met die van andere teams en afdelingen. Je bent op meerdere terreinen actief en zoekt zelf ook steeds de partners binnen de keten op. Klantgerichtheid, eigen initiatief, sensitiviteit, empathisch vermogen en verantwoordelijkheidsgevoel is in deze functie zeer welkom en daar is dan ook alle ruimte voor. 
Je bent plaatsvervanger van de coördinator bij diens afwezigheid.

In deze veelzijdige functie ben je verantwoordelijk voor:
•    Het Continu Verbeteren van de kwaliteit en de service van het invorderings- en kwijtscheldingsproces;
•    Het afhandelen van complexe dossiers en bezwaarschriften;
•    Het nemen van autonome beslissingen op het eigen vakgebied;
•    Bewaking van verzendtermijnen;
•    Beheren van de portefeuille bij de deurwaarders;
•    Het tijdig aanmaken en verzenden van aanmaningen en dwangbevelen;
•    Beslag onder derden leggen;
•    Toezien op de correcte uitvoering van wet- en regelgeving voor de inning van lokale belastingen;
•    Behandeling van verzoeken van o.a. bewindvoerders, curatoren, (gerecht)deurwaarders, schuldbemiddelaars en notarissen.
•    Werkverdeling en prioritering van werkzaamheden
•    Je bent de vraagbaak voor de medewerkers en faciliteert ze om hun werk zo goed als mogelijk te doen.

Wie ben jij 
Jij bent een hbo professional met de volgende kwaliteiten:
•    Creatief en gedreven in het zoeken naar verbeteringen en oplossingen. Je gedijt goed in een veranderende omgeving en jij hebt er zin in om deze verandering verder vorm te geven. Hiermee zet je jezelf en andere collega’s in hun kracht;
•    Analytische vermogen en uitstekende schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
•    Ervaring in het geven van vakinhoudelijke sturing en feedback;
•    Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het vakgebied;
•    Ervaring met dwang-invordering gemeentelijke belastingen en kennis van invorderingsprocessen;
•    Je hebt inzicht in de organisatie en werkwijze van overheidsorganisaties;
•    Je hebt affiniteit met continu verbeteren;
•    Kennis van Key2Belastingen en het zaaksysteem REX is een pré.

Daarnaast barst je van energie en ben je een echte allrounder. Je bent stressbestendig en kunt goed prioriteiten stellen in je werkzaamheden. Ook bied je graag een helpende hand aan je collega’s, fungeer je als sparringpartner en ben je trots op onze gemeente met als boegbeeld onze Oldehove. 

Waar ga je werken
Met haar ruim 125.000 inwoners is de gemeente Leeuwarden de grootste gemeente en het bestuurlijke, economische en culturele zwaartepunt van Fryslân. De gemeente Leeuwarden strekt zich uit van vlak achter de Waddendijk ten noorden van Stiens, via de monumentale Leeuwarder binnenstad en het watersportgebied rond Grou, tot het Nationaal Park de Alde Feanen. Leeuwarden is een bruisende centrumgemeente die met durf, ambitie en visie wil voortbouwen op de snelle ontwikkeling van de afgelopen jaren. We zijn een energieke organisatie met een verscheidenheid aan boeiende vraagstukken. Met bijna 2.000 medewerkers werken we in verschillende rollen en samenwerkingsverbanden aan de realisatie van de ambities van de gemeente en de uitvoer van diensten voor onze burgers en ondernemers.

De afdeling Belastingen bestaat uit ongeveer 25 collega ‘s en is verantwoordelijk voor het heffen en invorderen van alle gemeentelijke belastingen en de uitvoering van de Wet Waardering Onroerende Zaken (Wet WOZ). 
Bij gemeentelijke belastingen kun je denken aan OZB, honden-, toeristen-, forensen-, precario en parkeerbelasting.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Sr medewerker invordering die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.