Logo van Gemeente Land van Cuijk
Logo van Gemeente Land van Cuijk

Beleidsadviseur wonen

Louis Jansenplein 1, 5431 BV Cuijk, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

1 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 8

Omschrijving

Voor het opstellen en uitvoeren van het beleid voor huisvesting bijzondere doelgroepen, met name woonwagenbewoners, is specialistische kennis nodig die niet in de organisatie aanwezig is. De inhuur zal fungeren als woonwagencoordinator, contactpersoon en aanspreekpunt namens de gemeente voor de woonwagenbewoners. Hiertoe zal de inhuur dagelijks bereikbaar dienen te zijn.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
  • Functioneert als in- en externe coordinator en aanspreekpunt voor woonwagen (gerelateerde) zaken en bewoners;
  • Organiseert reguliere overleggen met de bewoners van de locaties;
  • Zorgt voor actualisatie van het vastgestelde woonwagenbeleid en verhuurbeleid;
  • Inventariseert en bewaakt de contracten voor de verhuur van standplaatsen en woonwagens;
  • Is verantwoordelijk voor de bewaking en communicatie inzake de wachtlijst;
  • Inventariseert en bereidt de verkoop van standplaatsen en woonwagens (indien van toepassing) voor;
  • Is verantwoordelijk voor het laten opstellen en toetsen van de meer jaren onderhoudsbegroting van de opstallen, inclusief demarcatie. Dit in nauwe samenwerking met de technisch vastgoedbeheerder;
  • Werkt in een afgebakende vastgoedportefeuille samen met een assetmanager, accountbeheerder en technisch vastgoedbeheerder(s).

Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
  • Aantoonbare werkervaring als woonwagencoordinator bij minimaal 10 gemeentelijke organisaties de afgelopen vijf jaar.
  • Aantoonbare werkervaring als woonwagencoordinator bij een gemeentelijke organisatie van 80.000+ inwoners.
  • Aantoonbare werkervaring binnen de gemeente Land van Cuijk of een van haar bestuurlijke voorgangers.

Wensen en competenties

Wensen

  • Bekendheid/affiniteit met de doelgroep; aantoonbare ervaring omgang met de doelgroep en in staat is de functie van poortwachter te vervullen (eerste aanspeekpunt namens de gemeente richting de doelgroep)
  • Aantoonbare ervaring ontwikkeling/aanleg woonwagenstandplaatsen
  • Ter zake aantoonbaar netwerk (op gebied van beheer en onderhoud/juridisch etc.); beleidsmatig sterk en voorloper op gebied van (beleids)actualiteit

Competenties

  • Wendbaar
  • Betrouwbaar
  • Innovatief
  • Klik met de opdrachtgever

Organisatie en team

De inhuur werkt in een afgebakende vastgoedportefeuille samen met een assetmanager, accountbeheerder en technisch vastgoedbeheerder(s) binnen de gemeente.

Gespreksinformatie

Interviewplanning: 17-12-2025.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Niet bekend

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr