Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland
Begindatum:
19 mei 2025Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
8 mei 2025Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin een Coördinator Participatie een belangrijke rol speelt.
Omschrijving van de opdracht
De Coördinator Participatie is verantwoordelijk voor het bevorderen van de sociale integratie en participatie van bewoners door het organiseren van activiteiten en het onderhouden van relaties met de buurt en andere organisaties. De coördinator werkt samen met het team aan de coördinatie en uitvoering van activiteiten op locatie en is het aanspreekpunt voor bewoners.
Taken en verantwoordelijkheden:
Onderhouden van contacten met buurtbewoners.
Organiseren van activiteiten die bewoners verbinden met de buurt, en het organiseren van activiteiten voor specifieke doelgroepen (bijv. jongeren, gezinnen).
Zorgen voor een schone en opgeruimde locatie door het coördineren van opruim- en schoonmaakactiviteiten, en het handhaven van hygiënische standaarden op de opvanglocatie.
Begeleiden van bewoners naar onderwijs en het organiseren van trainingen, evenals het ondersteunen van bewoners bij reizen (bijv. naar afspraken of werk).
Fungeren als aanspreekpunt voor bewoners op de locatie voor vragen over participatie en activiteiten.
De opdracht staat in de basis uit voor 24 uur per week. Vanwege de tijdelijke afwezigheid van een andere collega kan het voor komen dat er tijdelijk meer uren gemaakt kunnen worden. Uiteindelijk zullen de extra uren weer teruggezet worden naar 24 uur per week.
Vereisten/ knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
Aantoonbare goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als woon- en/of gezinsbegeleider of casusregisseur;
Aantoonbaar beschikbaar in de weekenden en avonden (Benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel;
Uiterlijk beschikbaar per 19 mei 2025 beschikbaar, voor 24 tot 36 uur voor de gehele opdracht inclusief verlengingen;
Aantoonbaar in het bezit van een BHV diploma.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare afgeronde opleiding Social Work of vergelijkbaar (Sociaal Cultureel Werk of Sociaal Maatschappelijke Dienstverlening) op minimaal mbo4 niveau (20 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als begeleider van inwoners met trauma (20 punten);
Een maximum uurtarief van € 60,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer én fee Flextender (10 punten);
Aantoonbaar woonachtig binnen een straal van maximaal 30 kilometer van Krimpen aan den IJssel (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
Aantoonbare kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met opvanglocaties voor vluchtelingen uit Oekraïne. (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).
Competenties
Sensitief;
Nieuwsgierig;
Open;
Opmerkzaam;
Assertief;
Proactief;
Zelfstandig en een teamplayer;
Planmatig;
Flexibel;
Creatief;
Praktisch.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 14 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 mei 2025 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Krimpen aan den IJssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Krimpen aan den IJssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).