Projectleider gebiedsontwikkeling

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 2 dagen
120 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

30 aug 2025

Omschrijving

Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van verschillende gebiedsontwikkeling voor de gemeente Hilversum. Deze initiatieven komen vanuit ontwikkelaars en woningbouwcorporaties. Het betreft diverse projecten waarvoor onder andere een anterieure overeenkomst opgesteld moet worden, een visie ontwikkeld moet worden, of de uitvoering geregeld moet worden. Je weet wat er nodig is om het proces te begeleiden en stuurt het projectteam op een duidelijke positieve manier aan. Je bent een stevige projectleider met zeer goede onderhandelingsvaardigheden. Bent tactvol in gesprekken en hebt een strategie om de resultaten te bereiken Je bent het aanspreekpunt voor stakeholders. En ook ben je sparringpartner voor de ambtelijke en bestuurlijke opdrachtgever.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor de totstandkoming van de projecten in verschillende fasen van initiatief tot en met realisatie. Daarbij geef je leiding aan het projectteam. Hierbij zorg je voor de financiën (inclusief subsidies), bestuurlijke afstemming, participatie en de planning. Voor de technische uitwerking en uitvoering draag je deze fasen over aan het team Voorbereiding en Uitvoering. Je blijft betrokken bij de uitwerking voor de bestuurlijke afstemming en financiën.

  • Je voert onderhandelingen met ontwikkelaars en woningbouwcorporaties en pakt hierbij de leiding om het projectresultaat te bereiken. Meestal heeft dit betrekking tot het aan gaan van een anterieure overeenkomst.

  • Je bewaakt de voortgang, het budget, de kwaliteit en de informatievoorziening van het project.

  • Het schrijven van projectdocumenten, college- en raadsvoorstellen.

  • Je zorgt voor heldere communicatie over de voortgang en verwachtingen naar belanghebbenden en naar je collega's.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau;
  • Een maximum uurtarief van 120,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider bij gebiedsontwikkelingsprojecten in een grote gemeente met minimaal 80.000+ inwoners.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde Ruimtelijke Ordening of Gebiedsontwikkeling opleiding op minimaal HBO Bachelor niveau (25 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider met gebiedsontwikkeling bij een grote gemeente met minimaal 80.000+ inwoners (woningbouw of bedrijven) (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van binnenstedelijke ontwikkelingsprojecten met ontwikkelaars en woningbouwcorporaties (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Minimaal 75% van de werktijd fysiek op kantoor aanwezig zijn (10 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (5 punten).

Competenties

  • Communicatief sterk op verschillende niveaus;
  • Bent een stevige en empathische gesprekspartner op alle niveaus;
  • Bent van nature nieuwsgierig en functioneert optimaal in een snel veranderende omgeving;
  • Bent een verbinder en straalt leiderschap uit.

Organisatie en team

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 september 2025 tussen 12:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de teammanager bepalen, mimimaal 75% op kantoor gemeente Hilversum.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
    Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur