Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Civiele Projectleider Centrum

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 8 tot 16 (gemiddeld 12) Overijssel

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

3 mei 2026

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

22 okt 2025

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Hardenberg zoekt voor een periode van een half jaar (met mogelijkheid tot verlenging) een ervaren Civiele Projectleider Centrum. In deze rol bewaak je het overzicht van alle lopende projecten in en rondom het centrum van Hardenberg. Je bent de verbindende schakel en zorgt dat alle partijen betrokken blijven bij de projecten. Daarnaast voer je zelf ook een aantal projecten uit en bent je een echte spin in het web.

Werkzaamheden

Je houdt grip op de samenhang en planning van alle civieltechnische projecten in het centrum. Denk aan verkeers-, riolering- of klimaatprojecten, onderhoud- of vervangingsprojecten van kunstwerken zoals de Prins Bernhardbrug en project van derden. Naast het leiden van deze projecten heb je ook een uitvoerende rol. Je bent voorzitter van het overleg Projecten Centrum, waarin alle projectleiders en een aantal projectmedewerkers in de openbare ruimte samenkomen. Je zorgt voor afstemming met het ruimtelijk domein, zodat projecten elkaar niet bijten maar elkaar juist versterken. Je adviseert de ambtelijk opdrachtgever en denkt bestuurlijk mee, o.a. door zo nodig aan te sluiten bij overlegvormen zoals de PFOs. Je brengt intern en extern partijen bij elkaar, faciliteert samenwerking en bewaakt het overzicht. Kortom: je bent het aanspreekpunt voor de civiele projecten in het centrum van Hardenberg en zorgt dat de bereikbaarheid en leefbaarheid goed gewaarborgd blijven.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek
  • Minimaal 8 jaar ervaring in de afgelopen 15 jaar als projectmanager bij overheidsinstanties
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het leiden van grote projecten in binnensteden/centrumgebieden
  • Beschikbaar om fysiek aanwezig te zijn in Hardenberg op afgesproken momenten (hybride werken alleen wanneer noodzakelijk)
  • Affiniteit met de gemeente Hardenberg
  • Aantoonbare werkervaring met projecten die bereikbaarheid en verkeersafwikkeling in stedelijke context betreffen
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider Civiel in de afgelopen 15 jaar bij een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van ambtelijk en/of bestuurlijk opdrachtgevers
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met gebiedsontwikkeling bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 50.000 inwoners
  • In de afgelopen 10 jaar de Best value A+ certificaat behaald

Wensen en competenties

Competenties

  • Strategisch inzicht
  • Samenwerken
  • Besluitvaardig
  • Politieke antenne
  • Verbindend
  • Mensgericht
  • Betrokken

Organisatie en team

Organisatie

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht en van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt. Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collegas. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de De Kracht van Gewoon Doen en pakken dingen praktisch aan.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De organisatie beoordeelt de cvs op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 3 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De organisatie beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de organisatie zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 30 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 23 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen via uw account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 27 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur