Senior Planeconoom

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
140 24 Zuid-Holland

Begindatum:

15 mei 2025

Einddatum:

14 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Wij zijn op zoek naar een ervaren senior planeconoom die van aanpakken weten. Je bent een ervaren financieel adviseur bij de ontwikkeling van de ruimtelijke plannen en projecten.

Gemeente Haarlemmermeer, cluster Grond- en Vastgoedzaken
Bij Gemeente Haarlemmermeer zet jij je dagelijks in voor meer dan 160.000 inwoners en 175.000 arbeidsplaatsen.  Met jouw expertise,  ambitie  en energie kun je dus écht het verschil maken. Dat doe je samen met meer dan 1.200 collega’s. Bij Haarlemmermeer vind je stedelijke dynamiek én een dorps karakter. Daartussen  vind  je prachtige natuurr ijke historie  en landbouwgrond. Dat betekent dat je in jouw werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren  blijft  Haarlemmermeer sterk  groeien  en  ook  onze maatschappij  staat niet stil.  Dat komt tot uitdrukking in onze ruimtelijke programma’s: Stadscentrum, Spoorzone, Metro en Schaalsprong Wonen en het feit dan onze gemeente is aangewezen als één van de gebieden in de Nationale Omgevingsvisie Extra (NOVEX). Er is dus  genoeg te doen waarbij we jouw  kennis, daadkracht en visie goed kunnen gebruiken. 

Team Grondzaken
Team Grondzaken is onderdeel van het Cluster Grond- en Vastgoedzaken en bestaat uit 10 planeconomen en 8 juristen. Het is een divers team van junioren, medioren, senioren en strategen. Team Grondzaken draagt zorg voor strategische beleidsontwikkeling en het vakinhoudelijke advies over alle vormen van gebiedsontwikkeling binnen de gemeentelijke organisatie. Binnen ons team krijg je veel verantwoordelijkheid en ruimte voor zelfstandigheid om tot een gedegen en goed advies te komen. We nemen onze werkzaamheden serieus, maar tegelijkertijd is de sfeer binnen ons team informeel en laagdrempelig. Jouw collega’s binnen het team zijn gemakkelijk benaderbaar voor afstemming. Door het team, maar ook door het cluster en de gemeente worden regelmatig activiteiten georganiseerd waarin ruimte is voor zowel het inhoudelijke als het informele contact. 

Aanvullende informatie

  • op deze opdracht zijn de Algemene Inkoopvoorwaarden van gemeente Haarlemmermeer 2025 van toepassing

  • conceptovereenkomst en de Integriteitsverklaring externen zoals hierbij aan u verstrekt, zijn van toepassing

  •  het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;

  • Eventuele indexering vindt jaarlijks plaats voor het eerst op 1 januari 2026, conform CBS, CAO lonen per uur      particuliere bedrijven, bedrijfstak M-N Zakelijke dienstverlening (2010=100)

Kandidaatomschrijving
Je gaat als planeconoom aan de slag in de uitvoering van diverse gebiedsontwikkelingen in de gemeente Haarlemmermeer. Je bent een ervaren financieel adviseur bij de ontwikkeling van de ruimtelijke plannen en projecten.

De opdracht omvat de volgende werkzaamheden:

  • Opzetten van verkenningen van de financiële haalbaarheid van gewenste ruimtelijke ontwikkelingen.

  • Verrichten van scenariostudies en risicoanalyses. Hierbij zal de focus liggen op de haalbaarheid van beleidsdoelen en ambities en verhaalbaarheid van kosten. Verder is het van belang grip te krijgen op zogenaamde kantelpunten bij de realisering van bovenplans groen en infrastructuur.

  • Signaleren van kansen en knelpunten en doen van voorstellen om deze te benutten dan wel op te lossen.

  • Verdiepen op duurzaamheid en het opzetten van nieuwe – planeconomische – werkwijzen, business cases en (verdien)modellen.

  • Toepassen van mogelijkheden voortvloeiend uit de nieuwe Omgevingswet.

Wat wij vragen
Je bent een ervaren planeconoom en toont bevlogenheid met complexe gebiedsontwikkelingen met meerdere stakeholders, zowel privaat als publiek.

Je hebt goed overzicht, bent politiek sensitief en weet ambtelijk, bestuurlijk en maatschappelijk draagvlak te creëren door je deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme.

De kandidaat dient vanaf 15 mei 2025 beschikbaar te zijn. Startdatum in overleg.

Interviewplanning
De interviews vinden plaats op 29 april en/of 1 mei 2025

Toelichting op rooster
Maximaal 24 uur per week. Minimaal 50% van de arbeidstijd aanwezig op kantoor, de overige uren thuiswerken. We zijn op zoek naar 1 kandidaat.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Eisen

  • Opleiding - Op CV aantoonbare, relevante afgeronde HBO of WO opleiding in ruimtelijke ontwikkeling, economie, planologie, bedrijfskunde of aanverwante studies, zoals bouwkunde.

  • Werkervaring vakgebied - Je hebt op CV aantoonbare actuele ervaring als planeconoom - tenminste 5 tot 10 jaar in de laatste 6 jaar - op het gebied van grootschalige gebiedsontwikkelingen en transformatieprojecten.

  • Werkervaring gemeente - Je hebt op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring bij een middelgrote gemeente in de afgelopen 15 jaar

  • Uitzend/Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP Er is fiscaal (wet DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever. De werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden uitvoeren.Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een arbeidsovereenkomst. Bent u ZZP’er? Een ZZP’er kan zich niet inschrijven op deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een arbeidsovereenkomst. In dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek Haarlemmermeer).Heeft u als ZZP’er een eigen BV en is de deze rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als de BV geen eenmans-BV is én de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit. De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben. Opdrachtnemer moet volledig voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de arbeidsrelatie die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer. In de met de Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de gemeente vrijwaart als de gemeente ivm deze opdracht op enig moment wordt geconfronteerd met één of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting en/of premie volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes als gevolg van deze inlening

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.