Senior Civieltechnisch werkvoorbereider (rechtstreeks ZZP niet toegestaan)

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Sluit over 4 dagen
95 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Type inzet
De functie betreft het leveren van vakinhoudelijke expertise en het, als rechterhand van de projectleider, organiseren van alle werkzaamheden in de voorbereidingsfase van diverse projecten. De focus ligt op projecten op het gebied van de aanleg van nieuwe infrastructuur en bouw- en woonrijp maken van gebiedsontwikkelingen in Badhoevedorp.

Functieprofiel:
De kandidaat is mede verantwoordelijk voor de integrale civieltechnische voorbereidingsfase van werken in de openbare ruimte. De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen het team Aanleg Nieuwe Infra (ANI), in het specifiek binnen het projectteam voor Badhoevedorp. In de projecten levert de kandidaat, samen met collega’s van de vakdisciplines landschap, verkeer, verlichting & groen, vakinhoudelijke expertise en organiseert als rechterhand van de projectleider alle voorbereidende werkzaamheden. Zo coördineert hij/zij het toetsen van plannen t.b.v. de openbare buitenruimte in verschillende fases, opdrachten aan ontwerp- c.q. ingenieursbureaus voor het opstellen van onderzoeken, bestekken en tekeningen.

Tevens toetst de kandidaat ook alle inhoudelijke producten op de civieltechnische uitgangspunten conform de gemeentelijke Leidraad Inrichting Openbare Ruimte (LIOR). Hij/zij begeleidt de uitbesteding van werkzaamheden aan derden, stelt hiervoor programma’s van eisen op en toetst de producten op kwaliteit, kosten en uitvoerbaarheid. Daarnaast draagt de kandidaat zorg voor (besteks)tekeningen en werkomschrijvingen/bestekken van kleine omvang.

Hij/zij verzorgt de aanvraag van vergunningen en stemt plannen af met andere disciplines binnen gemeente Haarlemmermeer, het Hoogheemraadschap van Rijnland en de Omgevingsdienst Noordzeekanaal Gebied. De werkzaamheden worden uitgevoerd in project teamverband. Binnen het team wordt aan een veelvoud van plannen gelijktijdig gewerkt, dit vereist een flexibele instelling.

Deeltaken en korte uitwerking 

  • toetsen van openbare buitenruimte ontwerpen, bestek en werkomschrijvingen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid;

  • uitzetten van toetsen van de producten door interne partijen, verzamelen van toets resultaten en (laten) verwerken van toets resultaten;

  • opstellen programma van eisen, aanbestedingsleidraad, plan van aanpak, en risicoanalyses;

  • zelf kunnen maken van ontwerpen, bestekken en werkomschrijving is een pre;

  • verzorgen van technische advisering met financiële consequenties aan projectleider;

  • samen met de projectleider aanbesteden van diensten en werken door middel van TenderNed;

  • coördineren werkzaamheden door derden en afstemming met interne en externe partijen;

  • aanvragen van vergunningen (keurontheffing, omgevingsvergunning etc.)

  • deelnemen aan interne en externe overleggen als gemeentelijk vertegenwoordiger;

  • tijdig rapporteren aan de projectleider over de voortgang, meer- en minderwerk en afwijkingen in de voorbereidingsfase (GOTIK-aspecten).

Aanvullende informatie

  • maximaal 1 aanbieding per leverancier;

  • er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;

  • facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan gemeente Haarlemmermeer is digitaal en per kalendermaand. Bij de factuur moet een door de teammanager van de gemeente ondertekende urenstaat zijn bijgevoegd;

  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;

  • voor werk gerelateerde kilometers kan gebruik gemaakt worden van de voertuigen van gemeente Haarlemmermeer. Gebruik eigen motorvoertuig voor werk gerelateerde kilometers is in overleg met de teammanager. Hiervoor wordt een vergoeding verstrekt van € 0,25 per kilometer (incl. parkeerkosten);

  • de uitvraag betreft een all-in uurtarief met uitzondering van eventuele uren gemaakt buiten dagvenster (dagvenster: maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 22.00 uur). De buitendagvenstertoelage bedraagt: op maandag t/m vrijdag voor de uren buiten het dagvenster 50% van het uurtarief; op zaterdag 75% van het uurtarief; op zondag 100% van het uurtarief;

  • in vakantieperiodes, en eventuele vorstperiodes, waarbij het werk vanuit het Ingenieursbureau stil komt te liggen, kan het aantal te werken uren in deze periode eventueel teruggebracht worden tot nul;

  • de gemeente Haarlemmermeer behoudt zich het recht voor om, in voorkomend geval, de gedetacheerde kandidaat na één jaar detachering kosteloos over te nemen in dienst van gemeente Haarlemmermeer;

  • eventuele indexering vindt plaats op 1 januari, na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst, conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven voor branche 711 architecten- en ingenieursbureaus. Deze indexering is hoe dan ook gemaximeerd op 2% per jaar;

  • Een eventuele opleiding ten behoeve voor het algemeen nut van het Ingenieursbureau van gemeente Haarlemmermeer, wordt betaald door de gemeente. Opleidingen die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de functie worden door de opdrachtnemer geregeld. De gemeente kan de opdrachtnemer hierom vragen als (achteraf) blijkt dat kandidaat toch niet over de juiste ervaring beschikt voor het uitoefenen van de functie. De kosten/uren voor andere opleidingen en trainingen gaan in overleg met de teammanager;

  • Zie modelovereenkomst: als de situatie zich voordoet zoals in artikel 5, lid 3 is benoemd én zich voordoet binnen 18 maanden na ingangsdatum overeenkomst, behoudt Opdrachtgever het recht om de kosten die ze maakt met het zelf zoeken naar een geschikte vervanger, in rekening te brengen bij Opdrachtnemer. Deze kosten worden gemaximeerd tot € 5.000,--;

  • van toepassing zijn de Standaardafwijkingen Haarlemmermeer op DNR 2011 (herzien juli 2013) - versie 2021.   Toepasselijkheid van uw (leverings-)voorwaarden wordt door gemeente Haarlemmermeer nadrukkelijk uitgesloten.

Kandidaatomschrijving
De kandidaat voldoet aan:

  • de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum. Eerder kunnen beginnen is een pre.

  • is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;

  • beschikt over een afgeronde HBO-opleiding Civiele Techniek of MBO-opleiding met aantoonbaar HBO-werk- en denkniveau richting Civiele Techniek (weg- en waterbouw);

  • heeft ervaring met tekenen door middel van CAD-systeem (MicroStation is een pre);

  • heeft goede kennis van RAW systematiek, UAV en UAV-GC;

  • heeft minimaal 5 jaar relevante ervaring als civieltechnisch werkvoorbereider en heeft ervaring met projectmatig werken;

  • gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitsverklaring conform de gedragscode van gemeente Haarlemmermeer);

  • ervaring met better performance is een pre.

Interviewplanning
De sollicitatiegesprekken zijn op dinsdag 22 en 26 mei 2025.
Afspraken over het tijdstip volgen na de eerste selectie.

Toelichting op rooster
De contracturen liggen tussen de 0 en 36 uur per week. De duur en het aantal uren van de inzet wordt bepaald door de teammanager afhankelijk van het werkaanbod.

Dienstencategorie
Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.

Eisen

  • Er is fiscaal (wet DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever. De werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden uitvoeren. Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een arbeidsovereenkomst. Bent u ZZP’er? Een ZZP’er kan zich niet inschrijven op deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een arbeidsovereenkomst. In dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek Haarlemmermeer). Heeft u als ZZP’er een eigen BV en is de deze rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als de BV geen eenmans-BV is én de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit. De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben.   Opdrachtnemer moet volledig voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de arbeidsrelatie die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer. Desgevraagd overlegt u driemaandelijks een verklaring betalingsgedrag inlenersaansprakelijkheid van de Belastingdienst. In de met de Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de gemeente vrijwaart als de gemeente i.v.m. deze opdracht op enig moment wordt geconfronteerd met één of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting en/of premie volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes als gevolg van deze inlening.

  • Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO-opleiding Civiele Techniek / MBO-opleiding met aantoonbaar HBO-werk- en denkniveau richting Civiele Techniek (weg- en waterbouw).

  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als civieltechnisch werkvoorbereider en ervaring met projectmatig werken.

  • Voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum (of eerder) . Is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden (eventueel uren buitenkantoortijden).

  • Gedraagt zich integer en is bereid de integriteitsverklaring van de gemeente te ondertekenen.

  • Aanleveren voor start werkzaamheden VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel: (11) bevoegdheid hebben tot het raadplegen van informatie en/of bewerken van systemen (12) met vertrouwelijke gevoelige informatie omgaan (13) kennis dragen van veiligheidssystemen, controle mechanismen en verificatieprocessen (71) indien er sprake is van leidinggevende verantwoordelijkheden: aansturen organisatie (of deel daarvan).

Wensen

  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met relevante werkzaamheden binnen (in dienst van/gedetacheerd bij) een gemeentelijke organisatie.

  • Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring als civieltechnisch werkvoorbereider.

  • Ervaring met het (samen-)werken met diverse in- en externe partijen (Hoogheemraadschap, ingenieursbureaus) bewoners en andere belanghebbenden.

  • Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met civieltechnische projecten op het gebied van kleine en grootschalige woningbouw en/of aanleg nieuwe infrastructuur.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur