thumbnail
thumbnail

Programmasecretaris Stationsgebied Hoofddorp

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100
32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 feb 2023

Einddatum:

1 feb 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 nov 2022

Werken als Projectsecretaris Stationsgebied bij de gemeente Haarlemmermeer betekent …

  • Meedenken en ondersteunen in bestuurlijke processen en daarmee bijdragen aan projecten met lokale impact die er écht toe doen.
  • Werken aan de ontwikkelopgave van het Stationsgebied.
  • Een dynamische werkomgeving, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheden, met leuke en gedreven collega’s die werken aan een specifiek doel.

Binnen de Gemeente Haarlemmermeer is het ontwikkelen van het Stationsgebied en realiseren van woningen en arbeidsplaatsen één van de prioriteiten in het ruimtelijke domein. We zijn dan ook dringend op zoek naar een (senior) programmasecretaris, die zijn of haar tanden wil zetten in dit grote programma met uiteenlopende thema’s. Hou je van complexiteit en ben je een kei in het op hoog niveau meedenken aan oplossingen en ondersteunen in de uitvoering ervan? Breng jij structuur en steek je graag de handen uit de mouwen? Reageer dan snel.

Meer informatie over de ontwikkelingen in het Stationsgebied vind je via de volgende link: http://www.stationsgebiedhoofddorp.nl/ 

Jouw rol als programmasecretaris

De programmasecretaris die we zoeken is sparringpartner van de senior programmamanager. Je ontzorgt de senior programmamanager bij het totale proces van ambtelijke en bestuurlijke afstemming en prioritering. Alle notities, (voortgangs-)rapportages en besluitvormingsnota’s gaan via de programmasecretaris naar de betrokkenen, zoals de ambtelijk- en bestuurlijk opdrachtgever, het college van Burgemeester en Wethouders en de gemeenteraad. Je bent een uitstekend schrijver, bewaakt en coördineert de procedure van het besluitvormingsproces. Daarnaast is het verbinden met zowel interne als externe partijen je tweede natuur.

Je signaleert knelpunten en coördineert de oplossing ervan. Je stuurt actief op de organisatie van bestaande en nieuwe overleggen. Je belegt deze, bereidt ze voor, stelt acties op en bewaakt de voortgang hiervan. Je schrijft of redigeert de voorstellen en annotaties die namens de senior programmamanager worden verzonden. Je bent aanspreekpunt voor de secretariële ondersteuning met betrekking tot het programma. Je vervult een verbindende rol voor het programma of project binnen én buiten de gemeente en staat veel in contact met alle betrokkenen. Kortom, je bent een zeer proactieve spin in het web, kunt hoofd- en bijzaken onderscheiden en bent opgewassen tegen de hectiek die deze taken met zich meebrengen.

Waar ga je werken

Je komt te werken bij cluster Projecten, er zijn zo’n 60 collega’s werkzaam. Cluster Projecten zorgt ervoor dat de gemeente Haarlemmermeer opgaven in het fysiek domein op een professionele project- en programmamatige wijze aanpakt. In de dagelijkse praktijk werk je vooral met collega’s van het programma Stationsgebied, die bij verschillende clusters binnen de gemeente werken. Het is een enthousiast en hecht team waar je deel van uit gaat maken.

Kandidaatomschrijving

Dit zoeken we in jou

Je bent een stevige sparringpartner voor onze programma- en projectmanagers. Je bent je bewust van de politiek gevoelige omgeving waarin wij werken, hebt hier affiniteit mee en weet hierop te anticiperen. Je hebt ervaring met en kennis van bestuurlijke verhoudingen, weet mensen bij elkaar te brengen en schakelt makkelijk op uiteenlopende niveaus. Je bent op je sterkst als je orde in de chaos kunt brengen en kunt als geen ander met deadlines omgaan. Daarnaast ben je resultaatgericht, doortastend en beschik je over een flinke dosis relativeringsvermogen. Je bent communicatief sterk en een team-player.

Verder heb je:
  • WO werk- en denk niveau;
  • Ervaring als (programma)secretaris;
  • Ruime ervaring in het schrijven van bestuurlijke stukken;
  • Kennis van en ervaring met bestuurlijke besluitvormingsprocessen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Het vermogen om complexe onderwerpen te structuren, te analyseren en beheersbaar te maken.

Aanvullende informatie:

• maximaal 1 aanbieding per leverancier;
• de kandidaat is beschikbaar op de gewenste startdatum of eerder;
• er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;
• facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden;
• het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
• de uitvraag betreft een all-in uurtarief;
• eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;
• van toepassing zijn de Gemeente Haarlemmermeer VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten - Versie 2021;
• indien detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP: Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er? In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is gemeente Haarlemmermeer van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten.

Interviewplanning

De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 51, op donderdag 22 december 2022. Aan kandidaten wordt vriendelijk verzocht bij inschrijving deze datum vrij te houden.
De exacte tijdstippen worden na de selectie doorgegeven.

Onderdeel van het sollicitatiegesprek is de bespreking van een schrijfopdracht. De schrijfopdracht wordt aan de top 3 op woensdag 21 december om 15.00 via de bureaus verstrekt en dient aangeleverd te worden voor 9.00 op donderdag 22 december 2022 bij recruiter Evelien Scherpenhuijsen. De opdracht zal het schrijven van een raadsbrief omvatten, waarin de gemeenteraad geïnformeerd wordt over een actualiteit. Specifieke details voor deze schrijfopdracht volgen bij de uitnodiging voor het gesprek.

Dienstencategorie

Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.

CPV code

71000000-8 - Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Programmasecretaris Stationsgebied Hoofddorp die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.