Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland
Begindatum:
1 jul 2023Einddatum:
31 dec 2023Uren per week:
36Publicatiedatum:
26 mei 2023Wat ga je doen?
Als Inkomenssspecialist bij Gemeente Haarlemmermeer heb je een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. Je werkt nauw samen met de Casemanager werk met als doel de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Als Inkomensspecialist voer je onderstaande werkzaamheden uit:
caseloadbeheer
het voeren van de regie over de inwonersaanvragen en mutaties die uitsluitend inkomensgerelateerd zijn
het voeren van het vervolggesprek op de werkintake over inkomen (indien van toepassing) op de leefgebieden financiën en wonen (huishouden)
het verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner
het beoordelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de PW op volledigheid en rechtmatigheid
het beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimaregeling op volledigheid en rechtmatigheid
beëindigingsonderzoeken afhandelen
het zelfstandig vullen van het uitkeringsdossier in Civision en archiveren in Verseon en opstellen van rapportages en beschikkingen.
De opdracht start op 1 juli. Een kandidaat is vanaf deze datum dan ook beschikbaar.
Deze opdracht is niet parttime te vervullen.
Kandidaatomschrijving
Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialist voor 36 uur per week met onderstaand profiel:
HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening
minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst
je hebt actuele werkervaring als Inkomensspecialist/consulent
kennis van beëindigingsonderzoeken en het nemen van terugvorderingsbesluiten bij lopende uitkering
kennis van voorliggende voorzieningen en ons gemeentelijk beleid
kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)
je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)
alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag
bij voorkeur heb je actuele werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon
je beschikt over uitstekende (motiverende) gesprekstechnieken
De kandidaat heeft geen andere opdracht lopen bij een andere opdrachtgever of geeft dit van tevoren duidelijk aan.
Eisen en gunningscriteria
Zie omschrijving van de opdracht.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.