thumbnail
thumbnail

Inkomensspecialist / inkomensconsulent

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
maximaal 75
36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2023

Einddatum:

31 dec 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

26 mei 2023

Wat ga je doen? 
Als Inkomenssspecialist bij Gemeente Haarlemmermeer heb je een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. Je werkt nauw samen met de Casemanager werk met als doel de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Als Inkomensspecialist voer je onderstaande werkzaamheden uit: 

  • caseloadbeheer

  • het voeren van de regie over de inwonersaanvragen en mutaties die uitsluitend inkomensgerelateerd zijn 

  • het voeren van het vervolggesprek op de werkintake over inkomen (indien van toepassing) op de leefgebieden financiën en wonen (huishouden)

  • het verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner 

  • het beoordelen van aanvragen levensonderhoud in het kader van de PW op volledigheid en rechtmatigheid

  • het beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimaregeling op volledigheid en rechtmatigheid

  • beëindigingsonderzoeken afhandelen

  • het zelfstandig vullen van het uitkeringsdossier in Civision en archiveren in Verseon en opstellen van rapportages en beschikkingen.

  • De opdracht start op 1 juli. Een kandidaat is vanaf deze datum dan ook beschikbaar. 
    Deze opdracht is niet parttime te vervullen. 

Kandidaatomschrijving
Wij zijn op zoek naar een ervaren Inkomensspecialist voor 36 uur per week met onderstaand profiel:

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding op het gebied van maatschappelijk werk of sociaal juridische dienstverlening

  • minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst

  • je hebt actuele werkervaring als Inkomensspecialist/consulent

  • kennis van beëindigingsonderzoeken en het nemen van terugvorderingsbesluiten bij lopende uitkering

  • kennis van voorliggende voorzieningen en ons gemeentelijk beleid

  • kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)

  • je bent in staat om beoordelingen te maken op basis van de balans tussen geld (middelen), hart (het volgen van je hart) en hoofd (kaders)

  • alert op de mogelijkheid van fraude en omgaan met ongewenst gedrag

  • bij voorkeur heb je actuele werkervaring met Civision Samenlevingszaken en Verseon

  • je beschikt over uitstekende (motiverende) gesprekstechnieken

  • De kandidaat heeft geen andere opdracht lopen bij een andere opdrachtgever of geeft dit van tevoren duidelijk aan.

Eisen en gunningscriteria
Zie omschrijving van de opdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Inkomensspecialist / inkomensconsulent die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.