Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Ervaren Communicatieadviseur Vluchtelingenopgave

Markt 14, 8161 EE Epe, Nederland

Sluit over 3 dagen
115 8 tot 17 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

8 - 16

Publicatiedatum:

30 sept 2025

Omschrijving

Als communicatieadviseur voor de vluchtelingenopgave adviseer je op strategisch/tactisch niveau en voer je dit ook uit. Jij werkt zelfstandig binnen het programma en stemt met de projectleiders, de programmaadviseur, de collegas van de verschillende vakafdelingen en de betrokken bestuurders de koers af voor communicatie op een gevoelig thema.

Doelstellingen

De grote opgaven waar we als gemeente voor staan op het gebied van opvang en huisvesting van vluchtelingen (opvang Oekraiense vluchtelingen, huisvesting statushouders en opvang asielzoekers) hebben veel impact op de Eper samenleving. We hebben als gemeente hierin een grote opgave, willen daar transparant over zijn naar onze inwoners en hen meenemen in dit proces. Waar mogelijk trekken we het liefst samen met hen hierin op.

Werkzaamheden

Jij draagt als tijdelijke senior communicatieadviseur zorg voor:

  • Communicatieadvies en uitvoering van communicatie voor het programma vluchtelingen.
  • Samen met de projectgroep, bestuurscommunicatieadviseur en bestuurders verder uitwerken en voortzetten van de communicatie- en particpatieaanpak op verschillende onderdelen van het project.
  • Signaleren wat er leeft in de Eper samenleving op het onderwerp vluchtelingenopvang en dit proactief meenemen in je advies.
  • Advisering van de programmamanager en bestuur.

Als communicatieadviseur beschik je over een goed relativeringsvermogen, sta je stevig in je schoenen en kun je makkelijk schakelen in de samenwerking met verschillende collegas.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding.
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur binnen de overheid in een politiek/bestuurlijke omgeving.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het initieren van participatieprocessen en opzetten omgevingscommunicatie (benoemd dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar werkervaring binnen de (lokale) overheid als senior communicatieadviseur.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur bij een vluchtelingen opgave bij een publieke organisatie.
  • Aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur op het snijvlak van communicatie, participatie en omgevingsmanagement (benoem dit duidelijk in het cv).

Competenties

  • In staat om op strategisch niveau te adviseren en pakt ook uitvoerende werkzaamheden met plezier op.
  • Je bent flexibel in je inzet.
  • Je bent een nuchter en betrokken persoon die analytisch, kritisch en accuraat is en zelfstandig aan de slag kan binnen een projectteam.
  • Analytisch.
  • Kritisch.
  • Accuraat.
  • Omgevingssensitief.

Organisatie en team

Gemeente Epe heeft 33.000 inwoners en ruim 250 betrokken collegas. De sfeer is informeel, de communicatielijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen initiatief. Elke dag werken we samen met onze inwoners en ondernemers om onze gemeente een stukje mooier, zorgzamer, veiliger en duurzamer te maken. In de gemeente Epe woon, werk en leef je met veel voldoening. De gemeente Epe is een recreatie gemeente met veel natuurschoon en bestaat uit de dorpen Emst, Epe, Oene en Vaassen. De Veluwe met zijn uitgestrekte bossen, de heide en het IJssellandschap geven de gemeente een uniek karakter.

In het team Communicatie, Juridische Zaken en Veilig is er een tijdelijke vacature voor een ervaren communicatieadviseur (gemiddeld 8 tot 16 uur) ontstaan. Het team Communicatie bestaat uit 12 collegas verdeeld over het team van adviseurs en het online team. In onze organisatie zijn we transparant, werken we samen en denken we in mogelijkheden. Zowel als collegas onderling als naar onze inwoners, ondernemers, samenwerkingspartners en recreanten.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 7 oktober 2025 10:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 6 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen device.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 3 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 1 oktober 2025, 09.00 uur. En de vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 2 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij een externe administratieve broker, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Een externe administratieve broker is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur