Beleidsadviseur Inkomens-en armoede-en schuldenbeleid

Johan van Den Kornputplein 10, 9934 EA Delfzijl, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 24 Groningen

Begindatum:

1 dec 2024

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 nov 2024

Omschrijving van de opdracht
Wij zoeken een ervaren beleidsadviseur voor het cluster Mens & Maatschappij die samen met zijn/haar vakcollega's zorgt voor advisering aan het bestuur en inwoners op het gebied van inkomensondersteuning, armoedebestrijding en schuldhulpdienstverlening. Daarnaast zorg je voor de uitvoering ervan. Kennis van wetgeving, gemeentefinanciën en beleidsprocessen zijn noodzakelijk. Je werkt nauw samen met twee collega beleidsadviseurs waarmee de taken in onderling overleg worden verdeeld. Je bereid beleid voor, geeft ondersteuning aan de uitvoeringen en bent beleidsaanspreekpunt, voor zowel college/raad als collega’s als het gaat om inkomens gerelateerde zaken.

Je werkt integraal. Dat betekent dat je op al deze onderwerpen nauw samenwerkt met mede beleidsadviseurs van de cluster Mens & Maatschappij en van de andere twee clusters. Als beleidsadviseur ben je in staat om met een helicopterview boven de eigen beleidstaken te hangen en verbinding te zoeken. Tegelijkertijd kun je ook meedenken in praktijksituaties en deze ervaringen vertalen naar beleid en ontwikkeling. Je kunt complexe thema’s aan en collega’s daarin adviseren. Je vervult een voortrekkersrol op het vakgebied en bent in staat collega’s te inspireren en mee te nemen in de gewenste richting. Daarnaast verwachten wij een enthousiaste, positieve en creatieve houding en iemand die zijn/ haar weg vindt in tegenstrijdige belangen. Je maakt onderdeel uit van het cluster Mens & Maatschappij en gaat als beleidsadviseur onderdeel uitmaken van het team Beleid & Expertise en OOV. De hoofdthema's waaraan je gaat werken hebben een nauwe relatie met de programmalijn  "Financieel gezond''. Dit programma maakt onderdeel uit van het totaalprogramma Samenkrachtig Eemsdelta.

Kandidaatomschrijving

  • aantoonbare en afgeronde opleiding op HBO/WO niveau.

  • minimaal 3 jaar relevante werkervaring met vergelijkbare opdrachten als beleidsadviseur Sociaal Domein op het gebied van de van inkomens armoedebestrijding en schuldhulpdienstverlening.

  • Je kunt projectmatig de vertaalslag van beleid naar uitvoering maken.

  • je hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en bent politiek en omgevingssensitief.

  • je hebt gevoel voor complexiteit van het Sociaal Domein en kunt de uitvoering hierin adviseren.

  • je volgt nieuwe ontwikkelingen op het vakgebied en in de samenleving en weet deze waar nodig vorm te geven in beleid.

  • je bent gepassioneerd over je vakgebied en voelt zich betrokken bij het team.

Interviewplanning
Er wordt nog gezocht naar een passend moment voor de gesprekken. 

Toelichting op rooster
De opdracht staat uit voor gemiddeld 24 uur per week.

Dienstencategorie
Diensten voor bedrijfsadvisering en aanverwante diensten

CPV code
75200000-8 - Diensten ten behoeve van de gemeenschap

Eisen

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage

Algemene Inkoopvoorwaarden Gemeente Eemsdelta.pdf

Minimaal afgeronde relevante HBO opleiding
kandidaat heeft in ieder geval een afgeronde voor de functie relevante HBO opleiding of hoger.

Kennis en ervaring als beleidsadviseur
Kandidaat heeft ervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein op armoedebestrijding en/of schuldhulpdienstverlening.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd met portfolio. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. De motivatiebrief en portfolio worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

U geeft in uw motivatiebrief aan waarom u geschikt bent voor deze opdracht. U geeft concreet aan welke ervaring u heeft als beleidsadviseur in vergelijkbare opgaven.

Weging: 20 %

Werkervaring met Armoedebeleid
Kandidaat heeft ervaring met het opstellen van beleidsregels bijzondere bijstand en minimabeleid.

Weging: 20 %

Werkervaring met schuldhulpverleningsbeleid
Kandidaat heeft ervaring met het opstellen van beleid voor schuldhulpverlenging van ondernemers.

Weging: 10 %

Werkervaring met inkomensbeleidsvraagstukken
Kandidaat heeft ervaring met terugvordering en verhaal, beleidsregels rondom BBZ en verordening studietoeslagen.

Weging: 10 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. De kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek worden tijdens dit gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven bij de opdrachtomschrijving/kandidaat omschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.

Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.