Logo van Gemeente Den Helder
Logo van Gemeente Den Helder

Accountmanager verbonden partijen

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

31 okt 2025
Opdracht tarief 140Opdracht uren 16

Omschrijving

In Den Helder komen alle economische vraagstukken én kansen samen. De ligging aan zee met een haven en luchthaven biedt volop kansen voor de energietransitie en daarmee ook voor onze bedrijventerreinen. In de binnenstad wordt samen met verschillende partners hard gewerkt aan de stedelijke vernieuwing maar ook in de wijken en Juliandorp werken we aan het toekomstbestendig maken van de winkelgebieden. Tegelijkertijd is Den Helder met haar ligging aan zee en divers aanbod aantrekkelijk voor toeristen en hebben we ambities dit verder uit te bouwen. We werken samen met onze ondernemers aan een duurzame en sterke lokale en regionale economie. Dit doen we door het versterken van het ondernemersklimaat, het bevorderen van de samenwerking en door het stimuleren van circulaire economie en energietransitie.

Met lef, creativiteit en een brede blik werk je samen met je collega’s integraal aan de opgaven van de stad. Je signaleert en analyseert ontwikkelingen en adviseert het bestuur over het te voeren beleid. Je bent gesprekspartner voor overheden, kennisinstellingen en bedrijven en adviseert college en raad over economische zaken.

  • Je bent een collegiale verbinder en adviseur die kansen voor de Den Helder ziet en de (ambtelijke) wegen kent om deze te realiseren.

  • Jij bent een echte netwerker, die makkelijk verbindingen legt en schakelt tussen praktische werkzaamheden en strategische (beleids)zaken.

  • Je treedt op als sparringpartner en inspirator voor collega’s en samenwerkende partijen en behandelt complexe vraagstukken.

  • Intern ben je de verbindende schakel tussen de verschillende afdelingen.

  • Sparringpartner, en ook vanuit senioriteit je bijdrage in kennis en ervaring leveren intern en extern

Verkennen van kansen en het mogelijk maken van initiatieven van partners en ondernemers.

Deze functie vraagt om een proactieve collega. Iemand die van nature gemakkelijk contact maakt en

verbindingen legt. Iemand die kan schakelen tussen praktische zaken, beleid en strategie.

Hoofdopdracht:
Concreet ben je verantwoordelijk voor het beheren van een portefeuille aan account van bedrijven, ontwikkeling op organisatieniveau en het begeleiden/opleiden van interne medewerkers voor deze functie.

Kandidaat omschrijving

  • Hbo werk- en denkniveau;

  • De kandidaat heeft minimaal 7 jaar ervaring binnen de overheid;

  • De kandidaat heeft kennis op het terrein van de (ruimtelijke) economie.

  • De kandidaat is bekend met de gemeentelijke organisatie en weet je precies hoe je hier je weg in moet vinden om dingen voor elkaar te krijgen.

Eisen

  • Werkervaring
    De kandidaat heeft minimaal zeven jaar werkervaring op het gebied van ruimtelijke economie bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  • Opleiding
    De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  • Beschikbaarheid
    De kandidaat is uiterlijk per 1 december beschikbaar voor het gevraagde aantal uur (of eerder indien mogelijk)

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 20 %

  • Werkervaring
    De kandidaat heeft minimaal tien jaar werkervaring opgedaan als adviseur economie bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 30 %

  • Opleiding
    De kandidaat heeft een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van ruimtelijke ordening/planologie of een andere relevante hbo bachelor opleiding. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 10 %

  • Politiek tegengestelde belangen
    De kandidaat heeft in de afgelopen vijf jaar een dossier opgepakt op het gebied van (ruimtelijke) economie waarbij er tegengestelde belangen waren. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
    Weging: 20 %

  • Interview
    Weging: 20 %

Competenties

  • Je bent een collegiale verbinder en adviseur die kansen voor de Den Helder ziet en de (ambtelijke) wegen kent om deze te realiseren.

  • Jij bent een echte netwerker, die makkelijk verbindingen legt en schakelt tussen praktische werkzaamheden en strategische (beleids)zaken.

  • Je treedt op als sparringpartner en inspirator voor collega's en samenwerkende partijen en behandelt complexe vraagstukken.

  • Intern ben je de verbindende schakel tussen de verschillende afdelingen.

  • Sparringpartner, en ook vanuit senioriteit je bijdrage in kennis en ervaring leveren intern en extern

  • Proactieve collega. Iemand die van nature gemakkelijk contact maakt en verbindingen legt. Iemand die kan schakelen tussen praktische zaken, beleid en strategie.

Organisatie en team

In Den Helder komen alle economische vraagstukken en kansen samen. De ligging aan zee met een haven en luchthaven biedt volop kansen voor de energietransitie en daarmee ook voor onze bedrijventerreinen. In de binnenstad wordt samen met verschillende partners hard gewerkt aan de stedelijke vernieuwing maar ook in de wijken en Juliandorp werken we aan het toekomstbestendig maken van de winkelgebieden. Tegelijkertijd is Den Helder met haar ligging aan zee en divers aanbod aantrekkelijk voor toeristen en hebben we ambities dit verder uit te bouwen. We werken samen met onze ondernemers aan een duurzame en sterke lokale en regionale economie. Dit doen we door het versterken van het ondernemersklimaat, het bevorderen van de samenwerking en door het stimuleren van circulaire economie en energietransitie.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats medio november. Dag en tijdstip zal in overleg gaan met de kandidaat.

Gesprek

De gesprekken vinden plaats medio november. Dag en tijdstip zal in overleg gaan met de kandidaat. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

De kandidaat kan worden getoetst op de volgende criteria tijdens het gesprek:

  • Klik met het team

  • Werkervaring

  • Kennis

  • Competenties

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie verlenging

4 x 6 maanden

Toelichting op rooster

Hybride werken is in goed overleg mogelijk

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr