Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Buren
Logo van Gemeente Buren

Inkoopadviseur

De Wetering 1, 4021 VZ Maurik, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 28

Omschrijving

Wat zoeken we?

De gemeente Buren zoekt een adviseur Inkoop. We werken in Buren met een gecoördineerde inkooporganisatie, dus een inkoopadviseur in een coördinerende rol en inkoopondersteuners in de domeinen met een adviserende en ondersteunde rol voor de inkopende vakspecialisten.

Binnen het domein Ruimte is de functie van inkoopondersteuning ingevuld. Door het domein Dienstverlening wordt deze functie momenteel geworven. Voor de inkoopondersteuning in de overige domeinen (Staf, Bedrijfsvoering en Sociaal Domein) is nog geen structurele bezetting. Hiervoor huren we ondersteuning in.

Geen gespreid bedje

De functie van inkoopadviseur is door omstandigheden enige tijd niet ingevuld. Dit betekent dat je als tijdelijke collega niet in een gespreid bedje komt. Door het wegvallen van de coördinerende taken vond de advisering en ondersteuning op inkoop veelal situationeel plaats. Daarnaast ging er veel “inkoopkennis” verloren door personele wisselingen bij de inkopende vakspecialisten. De effecten hiervan zijn zichtbaar in de kwaliteit van de aanbestedingen en inkopen. Daarom zijn we op zoek naar een enthousiaste, ervaren en inspirerende inkoopadviseur die, samen met de inkoopondersteuners, “Inkoop in Buren", weer op de kaart zet.

Wat ga je doen?

  • Als coördinator bent je het eerste aanspreekpunt voor bestuur en organisatie als het gaat over inkoop.
  • Je bent verantwoordelijk voor de inkoopadvisering en zorgt ervoor dat het inkoopbeleid en de bijbehorende processen duidelijk en bekend zijn voor direct betrokkenen.
  • Je initieert het vakoverleg Inkoop met de inkoopondersteuners en bent voor de ondersteuners een belangrijke sparringpartner.
  • Je stelt de aanbestedingskalender op en houdt zicht op de afgesloten contracten, het verlengen ervan of het opnieuw in de markt plaatsen.
  • Je bent accounthouder voor het team Inkoop van de Regio Rivierenland en de Inhuurdesk van Bedrijfsvoeringsorganisatie West Betuwe.
  • Je hebt een actieve rol bij de inrichting van een verplichtingenadministratie.

Eisen

  • Je hebt een afgeronde relevante opleiding op hbo niveau (NEVI 1 en/of 2 of een vergelijkbare opleiding).
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring met de advisering over inkoop en aanbesteden (binnen een gemeente).
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met inkoopadvisering bij een overheidsinstantie.
  • Afgeronde Nevi1 en Nevi 2 opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het succesvol implementeren van inkoopprocessen.

Organisatie en team

Klant: Gemeente Buren
Afdeling: Afdeling bedrijfsvoering

Gespreksinformatie

Een van de wensen wordt getoetst in een verificatiegesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Max een jaar

Werkdagen: Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr