Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Buren
Logo van Gemeente Buren

Inkoop-ondersteuner

De Wetering 1, 4021 VZ Maurik, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 75Opdracht uren 32

Omschrijving

Wat zoeken we?

De gemeente Buren zoekt een Inkoop-ondersteuner. We werken in Buren met een gecoördineerde inkooporganisatie, dus een inkoopadviseur in een coördinerende rol en inkoopondersteuners in de domeinen met een adviserende en ondersteunde rol voor de inkopende vakspecialisten.

Binnen de domeinen Ruimte en Dienstverlening is de functie van inkoopondersteuning voor een deel ingevuld. Voor de inkoopondersteuning in de overige domeinen (Staf, Bedrijfsvoering, Dienstverlening en Sociaal Domein) is nog geen structurele bezetting.

Om het inkopen in Buren een “boost” te geven, is er een verbeterplan geschreven. Dit plan is erop gericht om zo snel mogelijk het bestaande inkoopbeleid uit te rollen en weer uit te gaan voeren. Voor het uitrollen en aansturen wordt een tijdelijke inkoopadviseur (voor 1 jaar) geworven. De nog onbezette formatie op inkoopondersteuning gaan we voorlopig ook tijdelijk invullen. We gebruiken deze periode om inzicht te krijgen in de passende, structurele personele behoefte.

Geen gespreid bedje

Het inkoopproces in Buren heeft door omstandigheden een tijd te weinig aandacht gehad. Dit betekent dat je als tijdelijke collega niet in een gespreid bedje komt. Door het wegvallen van de coördinerende taken vond de advisering en ondersteuning op inkoop veelal situationeel plaats. Daarnaast ging er veel “inkoopkennis” verloren door personele wisselingen bij de inkopende vakspecialisten. De effecten hiervan zijn zichtbaar in de kwaliteit van de aanbestedingen en inkopen.

We zijn dan ook op zoek naar een enthousiaste maar ook ervaren inkoopondersteuner die, samen met de inkoopadviseur en de inkoopondersteuners Ruimte, “Inkoop in Buren", weer op de kaart zet.

Wat ga je doen?

  • Je begeleidt en voert inkoopprocessen uit.

Het gaat dan om het adviseren over inkoop- en aanbesteding, het zorgdragen voor een actuele inkoopkalender, het tijdig verlengen van contracten en het ondersteunen bij registreren, administreren en actueel houden van inkoopinformatie.

  • Je ondersteunt collega's bij het opstellen van voorstellen, adviezen, brieven en aanbestedingsdocumenten bij inkoop- en aanbestedingsprocedures.
  • Je beheert en verbetert de administraties rondom inkoop, onder andere in het zaaksysteem Join, Mercell en de Tenderapplicatie.
  • Je levert een actieve bijdrage aan het vak overleg Inkoop

Eisen

  • Je hebt een afgeronde relevante opleiding (NEVI 1 of een vergelijkbare opleiding).
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met de advisering over inkoop en aanbesteden binnen een gemeente.
  • Je hebt een afgeronde MBO niveau 4 opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt bij voorkeur ervaring met inkoopadvisering bij een overheidsinstantie.

Competenties

  • Je staat voor je vak en bent in staat om collega's hiervoor te enthousiasmeren.
  • Je bent een teamplayer en in staat om op positieve wijze mensen te motiveren en aan te spreken als het gaat om het inkopen en aanbesteden.

Organisatie en team

Klantgegevens

Klant: Gemeente Buren
Afdeling: Afdeling bedrijfsvoering

Gespreksinformatie

Een competentie wordt getoetst tijdens het verificatiegesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Max 1 jaar.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr