Elderinkweg 2, 7255 KA Hengelo, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 aug 2025Uren per week:
18-24Publicatiedatum:
15 apr 2025Opdrachtgever
Gemeente Bronckhorst
Het Team Openbare Veiligheid & Toezicht en Handhaving (OV&TH) is een enthousiast, jong team dat bestaat uit 14 medewerkers. In het team werken bouw- en woningtoezichthouders, bos's, juridisch beleidsmedewerkers en medewerkers openbare orde en veiligheid. Het is een dynamisch team waarbinnen veel gebeurt. Met elkaar voeren we veel verschillende werkzaamheden uit. Wij voeren het goede gesprek, voordat wij over gaan tot handhaven en denken in mogelijkheden.
Omschrijving van de opdracht
Je draagt bij aan de uitvoering van het Integraal Veiligheidsbeleid op het domein Zorg en Veiligheid en adviseert de burgemeester en het College van B&W hierover.
Adviseren van het College van B&W over beleid en financiering in het zorg- en veiligheidsdomein.
Als procesregisseur neem je vanuit OOV de regie bij complexe casuïstiek.
Bestuurlijk en ambtelijk adviseren als adviseur crisisbeheersing (ACB) over rampen en crisisbeheersing inclusief oefeningen, het ontwikkelen van beleidsprocessen en het organiseren van opleidingen/trainingen voor bestuurders/ambtenaren met een rol in de rampenbestrijding.
Bij bevolingszorg draag je als ACB zorg voor alles wat een gemeente voor, tijdens en na een crisis moet organiseren. Onderdeel daarvan is het plannen en uitvoeren van activiteiten voor het opleiden, trainen en oefenen van de gemeentelijke rampenbestrijdingsorganisatie.
Voorbereiieden op rampen en crises, inclusief bemensing van de gemeentelijke crisisorganisatie.
Onderhouden van het accountshouderschap voor de Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland.
Regionale afstemming over beleid en advisering aan het College van B&W.
Ondersteunen en coördineren van beleid op actuele veiligheidsthema's zoals High Impact Crimes en overlast op hotspotlocaties.
Samenwerken met diverse interne en externe stakeholders en collega's.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals benoemd in de uitvraag;
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;.
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een relevant vakgebied, zoals integrale veiligheidskunde, criminologie, rechten of bestuurskunde;
Aantoonbare werkervaring met beleidsadvisering op het gebied van veiligheidsvraagstukken;
Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met diverse stakeholders binnen een gemeentelijke of overheidscontext (Benoem dit duidelijk in het cv).
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met beleidsadvisering op het gebied van veiligheidsvraagstukken (40 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur crisisbeheersing (25 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bijdragen aan de uitvoering van het Integraal Veiligheidsbeleid op het domein Zorg en Veiligheid (25 punten);
Aantoonbare afgeronde opleiding tot Officier van Dienst bevolkingszorg/adviseur crisisbeheersing (10 punten).
Competenties
Sterke mondelinge communicatieve vaardigheid
Sterke schriftelijke communicatieve vaardigheid
Samenwerken
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
Resultaatgericht werken
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 waarbij maximum uurtarief € 106 bedraagt S.v.p. Prijs/Kwaliteitsverhouding 20/80 aanhouden. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen apparatuur.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Bronckhorst mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Bronckhorst. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Bronckhorst merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).